Litt engstelig, jeg... OPPDATERING!

gettan

Andre møte med forumet
Var hos jordmor i går- hun oppdaget at babyen min sitt hjerte slår ekstra slag innimellom, noe som ikke er helt normalt. Vil ha meg til ny sjekk på kk... og dit skal jeg jo neste uke uansett, på ny ul pga cystene de fant på ene nyren til gutten min ved ordinær ul. Har jo vært på oppfølging på ul etter det da, men den gangen sjekket de ikke hjertet siden det så bra ut første gangen. Jordmor sa det TRENGER ikke bety noe, og som regel forsvinner det av seg selv ved fødselen. Men hva KAN det i såfall bety? Og hva om det ikke forsvinner? Og har det sammenheng med at ene nyren er syk? Har tusen spørsmål- igjen. Og får ikke svar før vi får konfrontert med lege på ul- da neste uke. Stakkar liten inni magen- håper han slipper å bli syk.
Litt for spennende å gå i 15 uker og vente nå...

Hei igjen. Da har jeg vært på ny ul for å sjekke hjertet til min lille beby, og det så helt fint ut! Hurra! Så da har vi bare den ene nyren å bekymre oss for- har som før sagt at prognosene er veldig gode, selv om den nyren ikke fungerer. Men gutten vokser og sparker og vi tror han kommer til å få det veldig bra. Me happy!

huff...skjønner godt du er engstelig..men så bra at hun følger nøye med, å sender deg på sjekk for å finne ut av det :)
Skal krysse fingrene for at det skal gå bare fint[:)]

Vet desverre ikke hva det kan bety,men sender deg en trøsteklem iallefall, for er ikke noe særlig å gå rundt å engste seg...

Det er iallefall godt du får sjekket det opp da[:)][:)] Håper det ikke betyr noe, så du kan få en betryggende beskjed[:)][:)]

Kan det tenkes at babyen din har hjertefeil elns? vet mange kan få slikt men at det går over ved fødselen som du sier...
Spør bare fordi jeg har hjertefeil selv, og at jeg har vært på en del kontroller pga dette for å se om babyen har noe hjertefeil eller extra slag osv.. Trenger overhodet ikke å være det altså!

Jeg håper jo det er noe som går over av seg selv, men syns det er så frustrerende å ikke vite hva det KAN være, liksom. NOE er det jo siden det skal følges opp, og da er det så dumt å bare få vite at det kan forsvinne. I mitt hode er jo dette blitt en hjertefeil, siden jeg, selv om jeg er en opptimistisk person, vil forberede meg mentalt på at det KAN være det. Da er det jo en bonus å få høre at det er blitt borte, evt. Men om det er det du sier, har vi vel gode odds, da, siden du lever og t.o.m er gravid.. ?[:D]
Vi får jo kanskje noen svar neste uke...
ORIGINAL: livvi1986

Kan det tenkes at babyen din har hjertefeil elns? vet mange kan få slikt men at det går over ved fødselen som du sier...
Spør bare fordi jeg har hjertefeil selv, og at jeg har vært på en del kontroller pga dette for å se om babyen har noe hjertefeil eller extra slag osv.. Trenger overhodet ikke å være det altså!

ORIGINAL: MarsMamma

huff...skjønner godt du er engstelig..men så bra at hun følger nøye med, å sender deg på sjekk for å finne ut av det :)
Skal krysse fingrene for at det skal gå bare fint[:)]

Vet desverre ikke hva det kan bety,men sender deg en trøsteklem iallefall, for er ikke noe særlig å gå rundt å engste seg...

Signerer denne, masse lykke til. Dette går bra, skal du se!

Forstår godt du blir bekymret. Men i og med at hun ikke sender deg på hastetime til kk så er iallefall det et godt tegn. Siden det har med hjertet å gjøre, vil det jo i aller verste fall kunne bety at babyen din er hjertesyk. Men ofte fikser slike ting seg selv inni magen. Og skulle den være hjertesyk så er det viktig å tenke på at de store farligste hjertefeilene, de oppdager de på ordinær ultralyd. Og ellers er barnelegene i dette landet kjempeflinke til å fikse de små hjertene.
Forstår du bekymrer deg, det må ikke være godt. Men prøv om du klarer å tenke positivt. Det er det beste for både deg og lille i magen.

Sender over en stor stor klem!

Ja det skjønner jeg veldig godt,å dagene går vel sakte vil jeg tro... Men er bra de sjekker det nøye :)

Å som hjertelegen sa til meg er at dette er noe alle barn kan få, men at det blir bra etter fødsel og at det trenger ikke være noe alvorlig.
Jeg hadde en større hjertefeil,å har ganske mange venner som har hjertefeil å flere av oss har fått barn, så ja dette kan gå bra å det er ikke sikkert at det er det heller =0) Jeg venter mitt 2 barn å ingen av de har hjertefeil iallefall :)

Masse Lykke til =D

Tusen takk, jenter. Klart dette går bra! Og, ja, uansett er det mye som kan fixes! Nå skal jeg legge meg nedpå litt og stryke over magen lenge og fortelle min lille gutt der inne at dette kommer til å gå fint, for det har jentene i babyverden sagt! Takk for oppmuntring- og nå kommer sola fra her også og alt ser litt lysere ut. Trallala!!!![:D]

ORIGINAL: gettan

Var hos jordmor i går- hun oppdaget at babyen min sitt hjerte slår ekstra slag innimellom, noe som ikke er helt normalt. Vil ha meg til ny sjekk på kk... og dit skal jeg jo neste uke uansett, på ny ul pga cystene de fant på ene nyren til gutten min ved ordinær ul. Har jo vært på oppfølging på ul etter det da, men den gangen sjekket de ikke hjertet siden det så bra ut første gangen. Jordmor sa det TRENGER ikke bety noe, og som regel forsvinner det av seg selv ved fødselen. Men hva KAN det i såfall bety? Og hva om det ikke forsvinner? Og har det sammenheng med at ene nyren er syk? Har tusen spørsmål- igjen. Og får ikke svar før vi får konfrontert med lege på ul- da neste uke. Stakkar liten inni magen- håper han slipper å bli syk.
Litt for spennende å gå i 15 uker og vente nå...

Tusen takk, jenter. Klart dette går bra! Og, ja, uansett er det mye som kan fixes! Nå skal jeg legge meg nedpå litt og stryke over magen lenge og fortelle min lille gutt der inne at dette kommer til å gå fint, for det har jentene i babyverden sagt! Takk for oppmuntring- og nå kommer sola fra her også og alt ser litt lysere ut. Trallala!!!!

Min første fødte datter ble født med hjertefeil. Hun ble opperert for ett år siden, vokser og har det kjempe fint, er en utrolig aktiv jente og det er ingen som kan se på henne verken nå eller når hun var liten hadde hun hadde en hjertefeil.

Det går nok bra med gutten din skal du se. Føler med deg.

Lykke til

Back
Topp