Litt ekle ting...

Alika

Betatt av forumet
Satt og skravla med noen venninner. Hun ene, som ikke har barn, visste tydligvis mer enn meg ang. graviditet, barn og barsel. Vi satt og skravla om alt det man ikke hører no særlig om. Som f.eks at man kan revne under en fødsel osv.

Men det som var særest, var en ting som kan skje når man ammer. Brystvortene er jo i mange tilfeller ganske sensitive, og på en måte en "knapp" når man har sex. Det er visst noen som ikke takler å amme, siden selve stimuleringen av vorta føles for godt, og at dette er en følelse som mange ikke takler å ha når man ammer. At det kan bli seksuelt å amme. At noen til og med kan få orgasme!

det der høres jo litt spesielt ut...
kan ikke skjønne at noen kan får orgasme...det er faktisk en baby som...ja
helt sykt...

Samme her! Ble litt redd....[&:]

Var en annen venninne som mente at hvis hun fikk strekkmerker, så ville livet hennes være ødelagt. Måtte le! Alle vi andre som satt der har strekkmerker i hytt og gevær. Fikk slike merker når jeg var fjortis....

Orgasme av å amme??? hørtes jo litt rart ut da..

greit nok at man blir kåt av å bli tatt på brystvorta og slik når man har sex, men når man ammer???? det er jo no helt annet da liksom..

Hahaha[:D]Da har jeg hørt det og..Kåt av å amme...*fnis*

Trokke det er no supervanlig, men er jo folk som er mer sensitive der enn hva godt er.

Jeg merka ikke at jeg ble noe opphissa av amminga nei..
Ble heller den veien at det ikke var opphissende når vi skulle ha sex heller.
Så lenge jeg amma, funka brystvortene kun til det!

Nei, det står faktisk littegran om det i en brosjyre jeg fikk av verdens kjedeligste jordmor.

"Det kan være seksuelt stimulerende i seg selv å amme, noe som kan kjennes litt forvirrende i forhold til de følelsene man har ovenfor mannen bla bla bla"

Trokke det har noe med pedo å gjøre. Kan hende det er derfor noen ikke takler å amme. At det blir for forvirrende og fælt. Og siden det ikke er noe man snakker om, så er det heller ikke noe man tør å si når det skjer med en. Jeg har ennå ikke ammet noe som helst, men håper at dette er ikke noe som vil skje meg. Men hvem vet? uansett så er det greit å ha info om det....

Min søs. snakket om dette, hun bli ikke kåt akkurat men...de det kilte vist litt her og der når hun ammet...
Det er vel oksytosin hormonet som frigis under amming (som er det samme hormonet som frigs under sex og fødsel)
som vandrer litt i kroppen[:)]

Det stemmer nok, det ja! Forskningsresultater viser at det slett ikke er uvanlig å kjenne lyst når man ammer. Og at de som opplever det derfor ofte føler stor skam og blir sjokkerte over seg selv. Men det er en fysiologisk greie man ikke kan styre selv og betyr absolutt ikke at man plutselig har fått andre lyster psykisk sett.

orgasme når man ammer??
har jeg alldri hørt om[>:]
men det kan være godt å amme, å spes hvis man har brystspreng. er jo ikke særlig å sitte med kanonkuler da[:D]
men at det skal bli orgasme av noe slikt.. tviler jeg på i grunn. er jo en liten bebis matsenter.
revning det har jeg hørt om.

Det høres jo kjempe merkelig ut da! Tviler på at jeg vil føle det sånn, blir ikke kåt når samboern patter på de engang.. Synes det er litt turnoff egentlig[:'(]

sysn det hørtes litt små ekkelt ut ja!!!

Det kan jo hende venninnen din vet mye om fødsler og graviditet...
Jeg har ei jormor som ikke har barn selv..

Det er jo ikke bare bønder som vet noe om ei ku og kun
politikere som vet noe om politikk..

Men orgasme når en ammer har jeg aldri hørt om..

Hadde ikke hørt om det jeg heller. Må si jeg fnisa litt, men sikkert ille for de få det skjer....

Jeg tar ingenting for gitt at slikt ikke kommer til å skje med meg. Kan til og med hende at jeg får fødselsdeppa[&:] Håper så klart ikke på no slikt, men det er viktig for meg å forstår at ting kan skje som ikke har vært del av min glansbilde-plan hehe

Det med fødselsdeppa kan ramme hvem som helst..
Lurt å snakke med jormor osv. ang de tankene for det har som du sier mye med forventningene en har til det å få barn også...
mange velger å rosemale hele tilværelsen når en går gravid,, og så få et sjokk når baby kommer, og bli skuffet over at ting ikke var så rosenrødt alikevel..

Tror det er viktig å tenke realistisk for å forebygge fødselsdeppa..

Jeg tenker mye på hvor bra og flott alt blir når baby kommer, sier ikke at jeg skal svartmale ting heller, men tenke litt pos. og neg.

Jo, jeg har hørt om det... Ikke at noen har opplevd det, men at det kan skje. Det er jo ikke viljestyrt, da.... [&:] akkurat som når de knupper seg når det er kaldt.... [:)] det kan vi heller ikke noe for..... [8D] er nok ikke noen direkte seksuell opphisselse, heller en automatisk reaksjon. På en måte.... [8D]

Back
Topp