litt ekkelt spm, men må bare

jas

Forumet er livet
er det noen av dere som blør etter avføring??Eller rettere sagt; når du er på do??
Jeg hadde det slik for en stund siden...hver gang jeg bommelommet ([:)]), så blødde jeg litt...Det var ikke mye, trengte bare å tørke meg en gang, så var det over...Hadde heller ingen problemmer ellers, og heller ikke smerter...
Spurte legen om dette på forrige kontroll, og han sa det var helt vanlig..
Nå har jeg ikke hatt det slik på ca tre uker, men så begynte det igjen i går...

Jeg har jo kommet dit hvor det meste av fordøyelsen skal gå tregt og sakte, og jeg kjenner jo at jeg er tregere i magen igjen nå...

Bare lurte på om det er noen flere som har det slik, eller er jeg bare utrolig snål????  [;)]

Det er nok litt hemorider....
Har vært mye plaget med det opp gjennom årene, og det trenger ikke alltid å være super-vonde drueklaser.
Noen ganger sprekker de nærmest før de har fått utviklet seg, og da er de smertefrie og bare blør litt...
I alle fall er det sånn for meg innimellom...

Det kan være hemoroider ja.
Innvendig, for de merker du nesten bare når du er på do, om de ikke er for store i alle fall. Det er gjerne de som sprekker og blør litt også.

De blør gjerne når man er litt treg og/eller hard i magen. Pass på og spise fiberrik mat, og drikk mye vann, sånn at avføringa holder seg mykere. Da slipper du billigere unna.

Jordmor sah til meg at fordi livmortappen er såh full med blod kan det være normalt og blø litt hvis man for eksempel har presset litt når man har vært på do.... [:D]

Hvis det kommer fra endetarmen er det ikke livmortappen, men mest sansynlig hemorider.. Da bør du gå på apoteket å kjøpe en salve (reseptfri) kan være lurt før det blir værre... Lykke til [:)]

har det sånn i perioder jeg og.

jeg er jo ikke plaget annet enn når jeg er på do...
Siden legen ikke anbefalte noe salve så får jeg heller vente litt...
Det gikk jo over i en måneds tid, så kanskje det kommer i korte perioder

Prøver å spise fiberrik mat, og drikke vann..-får kanskje bli litt flinkere med vann!!!

Back
Topp