Litt ekkelt spørsmål..

Beth

Forelsket i forumet
Litt ekkelt å spørre om, men gjør det nå likevel.
Jeg leste for en stund tilbake at det var vanlig å få blodig gum/gane når man var gravid, og lurte på om det er flere som sliter med dette?

Jeg merker det spesielt når jeg pusser tenna, det er alltid blod der, og det ser ikke akkurat veldig delikat ut. Så har mer og mer starta å pusse tenna alene, i stedet for å stå sammen med kjæresten. Tannkjøttet virker ikke like sterkt som det har var før. Blir lettere sårt om noen skjønner..

Er det noen som vet om det er noe som går over...eller vil det være sånn gjennom hele graviditeten?

Har lest at det skyldes mer blod i kroppen osv...

Det er helt normalt i graviditeten :) Viktig å ikke pusse mindre/svakere, for det normaliserer seg etter fødsel. Syrer i munnen endres av hormoner og gjør også at det er lettere å få hull i tennene.
Jeg er ikke særlig plaget av å blø i tannkjøttet heldigvis, men er spent på turen til tannlegen til uken. Håper ikke jeg har fått hull :)

Takk for svar =)

Lykke til hos tannlegen. Får håpe tenne ser friske og fine ut :,)

Jeg har vært sår i tannkjøttet litt til og fra i graviditeten;/ Men mener å huske det var sånn sist svangerskap og. Det gikk over:)

Jeg har vært sånn fra ganske tidlig i svangerskapet..
Men skal nå være gla til at det bare er det, jeg har sluppet lett unna andre plager :,)

Helt normalt
Jeg får det kun når jeg bruker tanntråd.. Men du burde bytte tannbørste til den mykeste slik at du ikke irriterer tannkjøttet,evnt pådrar deg infeksjon.

første svskapet fikk jeg eit stort sår mellom fortenna, gikk påå hver gang jeg spiste og pussa tenna. så ikke ut og var vondt... heldigvis slapp jeg unna sist svskap og hittil *bank i bordet*...
Kun dager etter fødselen var d borte... :)

Takk =) 
Jeg får nok finne meg en mykere, fordi den jeg har nå er en sånn mellom-ting tror jeg. 
Får se om det kanskje hjelper litt. 
Sår i ganen også, føles nesten som om jeg har brent meg på noe varm drikke liksom...

Samme her, tannpuss er iblant en blodig affære! Jeg har enkelte plasser som blør bare jeg trykker på det. Det hjelper å bruke tanntråd.

Back
Topp