Litt ekkelt, men tips til dere andre!:)

• Trådstarter Trådstarter !!
  • Opprettet Opprettet

!!

Forumet er livet
VIP
Idag, så har jeg endelig funnet ut hvorfor jeg får røde prikker på kroppen som klør!

Har hvert til lege flere ganger siden vinter, men ingen som har visst hva det kan være!

Veel, idag når jeg skulle vaske soverommet vårt, og skulle til og begynne på listene, så lå det noen små kryp som var død! På listene var det en del svarte prikker( som kommer fra dyra) og vet dere hva det var?

PARASITTER!!!emoticon 

Søkte litt på nett, fekk ringt skadedyr sentralen...og imorgen kommer di hit for og få det bort!

Jeg som skifter på sengen hver uke, vasker soverommet hver uke, lufter dyna ute flere ganger i uka....så har vi likevel klart og få det i senga/ veggene/ og listene! Og ja- dei må ha hvert der en god stund.

Mannen i telefonen sa at det sprer seg fortere enn lynet, og når en først har fått det, så klarer en ikke og kvitte det selv! 

Og det jeg ville frem til var: Når en er i utlandet , ligger på hotell osv, så kan det komme en parasitt i bagen din, klærne dine osv. Og det er nok det som har hendt oss, når vi var i syden!

Så her etter så blir det og vaske alle klær( selv dei som ikke har hvert i bruk på turen) også bagen!

Og til slutt så vil jeg bare si: Ja, jeg har hvert sta og kjøpt ny seng i dag....og den står og venter på meg på butikken, frem til vi har fått ut den gamle og skadedyr firmaet har sparya ned soverommet vårt med gift!!!

off da så kipt , bare sånn me ser på tv det...fikk dere masse vis av stikk eller bare noen plasser ?, hvordan metode blir de kvitt disse dyra ?, såg på tv at de brukte varme ..60 grader eller noe sånt ,må vel rømme hele huset i noen dager da ....kipt

wæææ, så ekkelt!! Får helt kav jeg nå, for jeg har prikker som klør selv.. Hatt det noen dager nå. Hvordan så utslettet ditt ut? Jeg har noen få fremme på magen og flere bak nederst på ryggen emoticon 

Æsj, ja søstra mi dro med seg lopper hjem fra Egypt emoticon

Nei nå ble jeg litt redd her, jeg har gått å klødd en stund..

Hva slags parasitt er det snakk om da? En parasitt er jo per definisjon en organisme som "snylter" på en annen organisme - en vert... Altså må den bo i kroppen din for å kunne skape problemer, og med merker på listene på veggen høres det jo ikke sånn ut? Sikker på at du ikke mener noe annet - veggedyr f.eks??

**kathrine** skrev:
vi har også hatt veggdyr for noen år siden, men vi klarte å bli kvitt de selv heldigvis

Hvordan klarte dere det?

Frk.Cupcake skrev:

**kathrine** skrev:
vi har også hatt veggdyr for noen år siden, men vi klarte å bli kvitt de selv heldigvis

Hvordan klarte dere det?

mannen min sprayet ned rommet med et eller annet han kjøpte.

Pearl skrev:
Hva slags parasitt er det snakk om da? En parasitt er jo per definisjon en organisme som "snylter" på en annen organisme - en vert... Altså må den bo i kroppen din for å kunne skape problemer, og med merker på listene på veggen høres det jo ikke sånn ut? Sikker på at du ikke mener noe annet - veggedyr f.eks??

Veggdyr er en parasitt... Spiser deg om natta  :)

Rommet vil bli varmebehandlet!:) skal ta alle soverommene, selv om det er i hovudsak bare vårt soveromm som er veggdyr/ parasitter i!

Varmer opp til 55 grader ( tetter igjen rommet, og varmen skal stå på i 10 timer, slik at det trekker igjennom vegger, tak, lister osv. Etter varmebehandligen, så sprayer dei på gift, slik at en er sikker på at alt av egg og dyr blir borte og ikke kommer igjen:)

Så, det var hvertfall en stor lærepenge for meg! 20.000 koster det oss og få det gjort...itillegg til at jeg har fått så avsky mot senga vår, at jeg har bestilt ny!!

Prikkene jeg har fått, ser ut som "elveblest, stikk....litt vanskelig og forklare. Men det klør veldig. Og det som er rart er at jeg er den eneste i familien som har fått det, til tross for at vi sover 4 stk i sengen! ( jepp, meg ,mannen og begge kidsa).

Fy fader, jeg har fått helt kav jeg nå.. Lurer på om vi også har det! Har du bilde av hvordan det du fant på veggen så ut? Her er utslettet jeg har fått, er det sånn du hadde?  Dårlig bilde, men er tatt med mobil..

Herregud... Nå må jo jeg sjekke ALT og OVERALT (vet ikke om jeg tør...)!

Du kan se om du har svarte prikker på lister/ vegg ( der som senga di står, dei er som regel kun der) . Selv fant jeg svarte prikker, og opp under lista så var det flokker av dyra! Veeeeldig ekkelt!

Til hi: såg ikke noe bilde! Men kan prøve og legge ut noen bilder, så du kan se hvordan det ser ut hos meg! ( får prøve og google opp, for klarer ikke og legge ut bilder her)

Slik ser dyret ut:  Dei ser orange ut, og når du kniper på dei, så kommer det kun blod ut! Får helt frysninger over tanken!!!

Og slik ser utslettet ut! ( bilde tatt fra google) Av og til kan dei bli veldig store, eller så er dei så små prikker som på bildet! klør veldig, og når dei forsvinner, så ser det ut som blåmerker jeg har på kroppen! Som folk har kommentert, så ser jeg rett og slett misshandlet ut, slik jeg ser ut på armer og ben!

Var det vasnkelig å finne disse ekle krypene?? Jeg har prøvd å se etter, men har ikke funnet noen..Skal sjekke mer nøye senere..

Ja, det har hvert litt vanskelig. Tidligere har eg jo fryst ned både senge klær, madrass, dyner og puter. Men likevel så har jeg fårr disse prikkene. Og da slo jeg i fra meg at det kunne være veggdyr.

Men så skulle jeg ta helga vasken på fredag, og da jeg begynte på listene, så så jeg 2 døde småkryp som lå der. SÅ opp under lista, og der var det

flere levende! Tok så av kappelakenet, og så under madrassen i hjørnene, og der lå dei i "flokk".  Så det har tatt meg flere mnd, før jeg fant ut hva utslettet kunne være! Huff!!!!!

Men du kan jo stille deg selv spørsmålet: Har du hvert i utlandet? har du hvert på ferie og låge på hytte/ hotell osv? For det er somregel slikveggdyret kommer inn i hus! Enten eit "egg" eller levende veggdyr som ligger enten i bagen din, eller på klærne deres.

Og har du fått det utslettet etter og ha hvert på eventuelt den turen din? Isofall, da kan du jo kansje begynne og tenke i dei baner. Men det er mer vanlig at hoteller, hytter osv får det...enn i eit vanlig hjem! Om det er en trøst:)

Jeg har alltid trodd at det er folk som ikke dusjer, eller skifter på sengene så ofte, som kan få slikt! men SÅ feil tok jeg!!

Back
Topp