Litt ekkel opplevelse

Blåfugl

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Idag under middag opplevde jeg plutselig å få synsforstyrrelser på venstre øye. Blinkende felter i utkanten av synsfeltet, og så ikke helt skarpt. Det var også når jeg lukket øynene. Det ble bedre da jeg reiste meg opp.

Mulig det var øyemigrene, for i ettertid har jeg blitt ekstra kvalm og uggen, og fått litt vondt i hodet. Men jeg trodde øyemigrene ville komme på begge øyer? Dette var kun på venstre.

Veldig ubehagelig. Noen som har opplevd noe liknende?

Jeg har hatt en runde auramigrene hvert svangerskap. Da starter det som du beskriver, med synsforstyrrelse. Tror ikke det trenger være på begge øynene. Mine auramigrener gir kun symptomer på en side i kroppen. Feks høre øye, nummenhet og prikking i høyre del av ansikt, tunge, arm mm som flytter seg. Det er ekkelt men går over. Dersom du er bekymret for st det kan være noe annet er det nok lurt å ta kontakt med lege!

Jeg har hatt en runde auramigrene hvert svangerskap. Da starter det som du beskriver, med synsforstyrrelse. Tror ikke det trenger være på begge øynene. Mine auramigrener gir kun symptomer på en side i kroppen. Feks høre øye, nummenhet og prikking i høyre del av ansikt, tunge, arm mm som flytter seg. Det er ekkelt men går over. Dersom du er bekymret for st det kan være noe annet er det nok lurt å ta kontakt med lege!
Kan nok være auramigrene, ja. Har hatt det et par ganger før. Men da altså på begge øynene. Skal vurdere å kontakte legen hvis det kommer tilbake. Takk for at du delte dine erfaringer:-)

Back
Topp