Litt dårlig mor føler jeg nå

LF<3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Februarhjertene2017
Måtte introdusere smokken til veslemor allerede i natt (hun er akkurat en uke gammel) hun har spist til hun har gulpet flere ganger i dag, likevel fikk ho ikke tilfredsstilt suttebehovet. Krysser fingrene for at ammingen fungerer videre. Hvis ikke blir det pumping! Nekter å gi slipp på melka nå denne gangen. størstejenta mi fikk jeg aldri nok melk til...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det går nok veldig fint! Min største tok aldri smokk, og jeg ville veldig gjerne at han her skulle ta (sånn at jeg slipper å bli brukt som det), så jeg prøvde på sykehuset allerede og det går bra med både amming og å gi morsmelk fra flaske :-) Han er en 8 dager gammel.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde også planer om å introdusere smokk senere enn hva jeg gjorde, men er så glad nå for at hun tar den. Hun har det mye bedre nå som hun ikke overspiser seg og klarer å slippe ut luft. Pluss det er befriende både for meg å niplene mine å kunne ha litt fri :P
Så synes det er ingen grunn til å føle seg som en dårlig mor pga det! ;)

Jeg var livredd for å ødelegge for amming, så smokken fikk vente hadde jeg bestemt. Dermed ble jeg smokk. Lille er nå 6 uker og jeg har forsøkt å gi henne smokk i to uker nå. Vi har forsøkt svært mange forskjellige smokker uten at hun tar noen. Så jeg er fortsatt smokk her. Skulle nok gitt smokk tidligere. Lettere for de små å ta den da tror jeg.

Jeg var livredd for å ødelegge for amming, så smokken fikk vente hadde jeg bestemt. Dermed ble jeg smokk. Lille er nå 6 uker og jeg har forsøkt å gi henne smokk i to uker nå. Vi har forsøkt svært mange forskjellige smokker uten at hun tar noen. Så jeg er fortsatt smokk her. Skulle nok gitt smokk tidligere. Lettere for de små å ta den da tror jeg.
du har kanskje rett. Håper den lille tar smokken etterhvert:)

Vi ga smokk andre dagen på sykehuset. Førstemann tok aldri smokken, og brukte meg på natta i nærmere et år. Heldigvis tok lillebror smokken uten noe om og men, har ikke noe å si for ammingen for vår del :) tenker det er bedre med smokk enn magevondt pga overspising.

Har i hvertfall gått bra med ammingen i dag:)

Vår fikk smokk allerede på sykehuset. Var livredd for reaksjonene til jordmødrene, men de var bare positive. Amminga funka fint, han hadde bare så stort sugebehov, og siden jeg uansett ikke hadde nok melk var det dumt å bruke meg som smokk og risikere såre brystvorter.

Han her fikk også smokk på sykehuset,og det angrer jeg ikke på..amming og alt gikk bra så da tok jeg sjansen.. Føler meg ikke som en dårlig mor som gjorde det såpass tidlig heller:)

Skulle ønske min lille gutt tok smokk jeg! Han får jo så vondt i magen av å bruke meg som smokk! Prøvd flere forskjellige uten hell! Hva slags smokk tar deres barn?

Skulle ønske min lille gutt tok smokk jeg! Han får jo så vondt i magen av å bruke meg som smokk! Prøvd flere forskjellige uten hell! Hva slags smokk tar deres barn?

Tips fra nyfødtintensiven. Hold smokken inn i munnen og sprut litt sukkervann inn i munnviken. :-) Gjenta til han/hun har skjønt suginga :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi bruker de vi fikk i gratis-pakkene, har kjøpt et par til. Hvis han ligger på ryggen, klarer han ikke å få den ut selv om han vil.

Vi prøvde først nuk, men den bare mistet han. Så prøvde vi mam, og den er nye lettere for han å beholde :)

Tips fra nyfødtintensiven. Hold smokken inn i munnen og sprut litt sukkervann inn i munnviken. :) Gjenta til han/hun har skjønt suginga :)

Sukkervann skal brukes med forsiktighet. Er ikke noe man skal gi barnet i "hytt og pine." Det er noe som brukes som smertelindring ved smertefulle prosedyrer på sykehuset, og ikke noe man skal koke hjemme for å ha i kjøleskapet i tilfelle magevondt. Litt gjør selvsagt ikke noe. Men skal gis i dråper på tunga og ikke i flaske.

Sukkervann skal brukes med forsiktighet. Er ikke noe man skal gi barnet i "hytt og pine." Det er noe som brukes som smertelindring ved smertefulle prosedyrer på sykehuset, og ikke noe man skal koke hjemme for å ha i kjøleskapet i tilfelle magevondt. Litt gjør selvsagt ikke noe. Men skal gis i dråper på tunga og ikke i flaske.

Man gir selvsagt ikke barnet sukkervann 'bare fordi'. Men som de sa på intensiven så er også smokk lindrende og hvis barnet sliter med å ta den så bruker de sukkervann for å sette i gang smatte/sugingen mens smokken er i munnen. Man merker fort om det ikke går og da slutter man. Og kun dråper ja. Ikke på flaske!

Og da min eldste hadde kolikk fikk vi beskjed fra helsesøster og lege å koke opp sukkervann å ha i kjøleskapet å gi fire ganger om dagen ved behov. Nå hadde vi ikke behov for det så mange ganger. Men det er ingenting galt med 5åringen i dag.

Og på sykehuset brukte de sukkervann til alt. Hvis han gråt ved bleieskift, blodprøvetaking, han var urolig osv. Heller sukkervann enn paracet sa de.

Men de lærde strides vel om dette også ;-)

De lærde strides nok om dette temaet ja. Og mange ganger bruker vi, les på sykehus, alt for mye sukkervann. Men det skal også sies, sukkervann skal brukes der det trengs. Fikk skikkelig vondt i meg når de små ble stukket på barsel uten sukkervann.

Du kan sjekke ut de runde smokkene som er lettere å ta med ammesugingsteknikken. Vi fikk Phillips Soothie på nyfødtintensiven (kan bestilles på ebay bla.) eller den "Trøst"-smokken :)

De lærde strides nok om dette temaet ja. Og mange ganger bruker vi, les på sykehus, alt for mye sukkervann. Men det skal også sies, sukkervann skal brukes der det trengs. Fikk skikkelig vondt i meg når de små ble stukket på barsel uten sukkervann.

Vår fikk ikke noe sukkervann med sprøyta på barsel, men teknikeren ville gi ham en ml når han skulle ta hofte-ul.

Du kan sjekke ut de runde smokkene som er lettere å ta med ammesugingsteknikken. Vi fikk Phillips Soothie på nyfødtintensiven (kan bestilles på ebay bla.) eller den "Trøst"-smokken :)

Takk for tipset! Vet du om de har de smokkene andre steder også? Må være den eneste på forumet her som ikke skjønner hvordan jeg shopper på ebay :p

Back
Topp