Litt blod ved nr.2

MorT

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg har i over én uke nå fått antydning til rosa og rødt spor i utfloden når jeg gjør nr. 2. Det kommer fra skjeden og jeg mistenker at det har noe med skjøre slimhinner å gjøre (at man kanskje trykker litt mer når man gjør nr.2?) Noen andre som har opplevd dette? Testene mine har blitt sterkere og sterkere, så det tar jeg som et godt tegn.
Kan ikke huske at jeg hadde det slik i forrige svangerskap.. Vet at jeg har lettblødende slimhinner i skjeden. Legen har også snakket om at jeg har livmorslimhinnen ved mormunnen, noe som gjør at det blør lettere.

Er egentlig ikke noe stresset over dette, men ønsker å høre om noen andre opplever liknende:)

Jeg oppdaget akkurat lett brun/rosafarget utflod selv ved siste dobesøk nå. Ikke tatt test siden mandag, men tenker å ta en ila helga for å se om det har steget. Dette hadde jeg ikke når jeg var gravid forrige gangen, så ble litt bekymret så klart. Men leser det er mange som opplever dette uten at noe er galt, så får man bare håpe på at det går veien :-)

Jeg oppdaget akkurat lett brun/rosafarget utflod selv ved siste dobesøk nå. Ikke tatt test siden mandag, men tenker å ta en ila helga for å se om det har steget. Dette hadde jeg ikke når jeg var gravid forrige gangen, så ble litt bekymret så klart. Men leser det er mange som opplever dette uten at noe er galt, så får man bare håpe på at det går veien :)
Ja, vi får krysse fingrene for at dette skal gå bra:)

Er du sikker på det kommer fra skjeden? Her kommer det sammen med avføring gjerne fordi den er litt for hard..

Er du sikker på det kommer fra skjeden? Her kommer det sammen med avføring gjerne fordi den er litt for hard..
100% sikker;) Men tenker at det kanskje kan ha vært en slik hormonell blødning jeg leser at man kan få på samme tid som man egentlig skulle hatt mensen, for har ikke hatt noe i dag:)

Det er nok helt uskyldig :) Slimhinnene er gjerne litt mer skjøre under graviditet, så kan være et lite blodkar som har gått når du har vært på do og presset. Opplevde det selv under graviditeten og var helt ufarlig :)

Back
Topp