Litt beskymret...

emma1

Betatt av forumet
Er litt beskymret fortiden... er nå i uke 9 og teller dager, timer og minutter til uke 12.
Er så beskymret for SA. Alle graviditets tegnene mine blir sterkere og sterkere for hver dag, men er forsatt beskymret.

Vil så gjerne at dette skal gå bra..

Er litt beskymret fortiden... er nå i uke 9 og teller dager, timer og minutter til uke 12.
Er så beskymret for SA. Alle graviditets tegnene mine blir sterkere og sterkere for hver dag, men er forsatt beskymret.

Du får prøve å tenke positiv. Det går jo som regel bra :) Slitsomt å gå å bekymre seg sånn. Og tiden går mye saktere. Så lenge du har sterke symptomer ville jeg ihvertfall slappet av :) Selvom det er like normalt å ikke ha noe symptomer men :) Det går nok bra skal du se :)

Denne hjelper meg, håper den kan hjelpe deg også. LMP betyr siste mens - plott inn dagen og trykk, så ser du hvordan risken synker dag for dag. http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=08&d=10&y=12

Det er slik at det som oftest går bra. Vet ikke om du har mistet før, og det er det som gjør deg redd. Men om du er veldig engstelig (som jeg var, fordi jeg mistet sist), så går det an å ta en tidlig ultralyd privat. Jeg roet meg ned etter å ha sett og hørt et bankende hjerte. Syns i hvertfall det var verdt det for min del. Klarte ikke glede meg stort før jeg var sikker på det er liv der.
Uansett skjer de fleste spontanaborter veldig tidlig. Du er nå i uke 9 sier du, og da er det mindre vanlig å miste. Uansett, så stress ned, det at du uroer deg og blir stressa av det er ikke bra, og du har det jo heller ikke bra sånn. Håper du klarer å finne roen!

Prøv å tenk at det som regel går bra, og fokuser på andre ting om du får det til. Det er ikke lenge til uke 12 :)

Prøv å ikke tenke på det. Har også gått å bekymret meg litt av og til, men har bestemt meg for å prøve å ikke tenke på det og heller fokusere på andre ting. Det som skjer det skjer. Er ikke så altfor mye vi får gjort selv annet enn å prøve å slappe av og ikke stresse for mye. Det går nok bra skal du se :-)

Tusen takk alle damer for støttende ord. Jeg prøver og tenke så positivt som mulig, men grubler på sa i ny og ne.
Får håpe på det beste i tiden fremover nå...
Mange klemmer til dere.

Det er helt normalt å bekymre seg altså :happy119
Men det som er viktig er å ikke la frykten bli altoppslukende, da blir alt bare trist, trått og vanskelig :)

Jeg håper jo å tror at alt går fint her. Men jeg lurer egentlig på når man får vite sikkert at det er liv inni der? Jeg har ikke tenkt å ha TUL, skal bare følge vanlige svangerskapskontroller, med mindre legen mener noe annet da. Vet ikke om dere skjønner helt hva jeg leter etter. Men leter legen etter hjertelyd på første kontroll? er det sånn at man først ved OUL får svar på om det er liv hvis kroppen oppfører seg som om man er gravid og alt er ok?

Jeg håper jo å tror at alt går fint her. Men jeg lurer egentlig på når man får vite sikkert at det er liv inni der? Jeg har ikke tenkt å ha TUL, skal bare følge vanlige svangerskapskontroller, med mindre legen mener noe annet da. Vet ikke om dere skjønner helt hva jeg leter etter. Men leter legen etter hjertelyd på første kontroll? er det sånn at man først ved OUL får svar på om det er liv hvis kroppen oppfører seg som om man er gravid og alt er ok?
Her leter jordmor etter hjertelyden etter uke 12-14...
Skal ikke ha tidlig ultralyd jeg heller om jeg ikke blir sendt dit på neste JM kontroll den 5.des..

med poden kjente jeg små boblesommerfulgspark i uke 15, med snuppa i uke 13 :) Så du kan jo være heldig å få fysiske bevis før du skal inn på ord. ultralyd :D

Tror det varierer fra lege til lege, siden det kan være vanskelig å finne hjertelyd så tidlig som uke 12, og noen blir ekstra bekymra om legen ikke skulle finne.
Legen min fant i uke 14 da jeg var gravid sist :)
Kjente også liv i uke 12, så det var liten tvil :)

Håper jeg også kjenner liv tidlig :)
Ellers så stoler jeg på kroppen, og håper den sier ifra om noe er galt.

Back
Topp