litt bekymret

fano

Gift med forumet
Nå er jeg 6+2 på vei. Må si at jeg har veldig få tegn til graviditet. Jeg har veldig ømme pupper hele tiden, og det strammer litt innimellom,er trøtt og lite energi, men ellers er det veldig rolig. Jeg har jo aldri vært gravid før så jeg har veldig lite kunskap om hva som er normalt. Jeg skal på ultralyd på fredag, men begynner og bekymre meg veldig for at det kanskje ikke er liv der [&o] Er det noen som kan fortelle litt om sine svangerskapsopplevelser så tidlig?

Hadde det nett likt fano[:)] litt stikninger av og til, inni mellom, kanskje gjekk det ein dag i mellom kvar gong eg kjente noko.. Puppene var litt ømme, andre dagar veldig lite ømme.. Hadde til og med litt blod/rosa utflod før ul'en og grudde meg som bare det til eg skulle på ul[&:] Heldigvis såg alt fint ut!![:)]

Forstår bekymringane dine, for det er jo sårt ønska, og man er jo så redd for at det skal gå gale..[&o] men må bare prøve å tenke positivt!!
Og du, anbefaler deg en ul i veke 11/12 for å sjå nurket/nurkene igjen!! Det er veldig beroligende.. For kan være lenge å gå fra veke 7 til veke 18 før du får sjå at alt er bra igjen..!! Så dersom du kan få mulighet til det, bestill!!

Mellom veke 7-8 og 11, så var eg små-dårlig enkelte dagar, men var såå glad når eg var det, kvalme seier de jo er et godt tegn! Men når eg då ikkje kjente noko på et par dagar kom jo bekymringane med ein gang. Så for min del var det veldig godt å ta en ul i veke 11[:)]

jeg har selv ingen erfaringer, men vet da det er ikke alle som har noen tegn i det heletatt, ei veninne av meg hadde ingenting i det hele tatt. og ikke moren min heller da hun var gravid med søstra mi, hun var 4 mnd på vei og slik hun merket det var at magen begynte å vokse.

Tusen takk alle sammen. Man hører jo stadig vekk om de som er kvalme og vondt i magen, halsbrann og fyser på ting osv. Foreløpig har jeg ikke hatt noen plager bortsett fra konstant ømme pupper som er sprengt på morgenen. Som sagt så stikker det litt innimellom, men mer og mer sjelden. Jeg ringte og snakka med riksen her om dagen og fortalte at jeg hadde tatt ny hcg prøve etetr den jeg ok på riksen, at den hadde vokst fra 247 til 4100 på en uke og hun sa det var et fantastisk resultat og at det nærmest var garantert at dette skulle gå bra. Men uansett så sitter jeg her med bekymringen min. Føler ikke at jeg kan løpe ned legekontoret og ta blodprøver i ett sett heller. Ikke lett og slå seg til ro før man vet om det er liv. Gruer meg veldig til fredagen, og det ser ikke ut som mannen får vært med heller pga jobb [:(]

Jeg hadde heller ingen symptomer, annet enn trøtt og lite energi.
Har aldri hatt kvalme, ømme pupper eller andre ting, så det var ganske tøft de første ukene å tro på at det var noe i magen[:)]
Men etter UL i 8+1 begynte det å bli litt mer virkelig, så jeg tror at bare du ser det lille hjertet på UL så føler du deg mye bedre. Lykke til!

Føler meg litt roligere nå. Du nevnte det med smerter ved nysing, det har jeg hver gang, syns det er ubehagelig og nyse da [8|] jeg vet at jeg er litt overhysterisk, og kommer sikkert til og være det helt til jeg sitter med bebis i armene. Dette er en skikkelig følelsesmessig karusell, det er helt sikkert. Jeg skal prøve og slappe litt mer av fram til fredag, kanskje det hjelper på og få se hjerte slå [:D] Tusen takk alle sammen, dere er så hjelpsomme alle sammen [:D]

vil bare ønske deg kjempe masse lykke til på ul, er sikker på at alt er bra[;)]noen har mange syptomer når de går gravid,mens andre ikke merker noe begge delene er helt normalt[;)]når jeg var gravid første gang så merka jeg ingeting før jeg var 7 uker[;)]klem...

Hei fano

Jeg er akuratt ferdig med 8 uker :) gått fort. Dette er også min første graviditet, og det er nok ingen fasitsvar her. Tror ikke det er så lurt å tenke så negative tanker nå som man endelig er gravid.

Selv har jeg utrolig vonde pupper og veldig trøtt. Har ikke hatt noen andre symptomer + at jeg er sulten nesten hele tiden.

Har hatt blødning to ganger. Jeg bruker progestan i kjeden og tok denne, da må man ligge 30 min, skjente pluttselig t det var mer vått enn vanlig. Gikk på do og der var det masse blod. Helt fersk! Ble redd. Var i utlandet i tilegg. Kjørte til legevakten... fortalte alt. De spurte to ting: om jeg hadde noen smerte og om det var nen klumper. Det var det ikke. UL dagen etter og alt så ok. Samme dag igjen på natten, voknet jeg med en stor klup!! Igjen ingen smerte og blødde ikke mer.... UL to dager senere. Da så legen hjertet banke. Da var jeg 6 uker og 4 dager.

Ingen forklaring på hvorfor det skjedde, hva var den klumpen? Vet ikke. Kanskje det var det andre embryoet, sidenjeg fikk jo to egg.

Så ikke vær redd. Kan ikke ta sorger på forskudd. Nyt tanken av at du er gravid. Skal på UL her hjemme imorgen jeg også. Noe å se frem til, jeg forstår at man tenker sånn, men når det ikke er noen spes grunn, ikke ødelegg for deg selv. Du har ingen smerte osv.... vær glad:)))))

Lykke til vennen

Tusen takk for god støtte. Man blir vel vant til og være beredt på det værste når man går gjennom dette med prøverør og etter mange negative forsøk, man er liksom på vakt hele tidn, selv om man absolutt ikke vil. Egentlig så burde jeg bare smile og være kjempe glad, og tro meg, det ER jeg på alle måter, men underbevisstheten jobber på spreng. Jeg jobber veldig med meg selv for og klare og snu den, men det tar nok litt tid [8|] jeg håper ting snur seg litt etter ultralyden på fredag og at jeg da kan slappe litt mer av og ikke gå i helspenn [:D]

tenkte bare jeg å skulle skrive noe.. har jo ikke erfart dette selv da.. men vet jo at jeg sikkert kommer til å være som deg når den tid forhåpentligvis kommer om jeg ikke bare er dønnkvalm fra dag en.. noe jeg tror svært få er.. ene venninna mi merka ikke at hun var gravid eneste som sa det var alle gr.testene hun hadde tatt og ul i uke 13 som viste en baby. å mamma merka ikke noe før hun var 8 uker på vei med meg for da begynte kvalmen å ho ante ugler i mosen[8D] 

å med de stigningene dine og ømme pupper så er jeg såååå sikker på du ser minst et bankene hjerte på ul. det er jeg ikke i tvil om. har en himmlane god følelse[:D]

stooor kos

Back
Topp