litt bekymret

terri91

Betatt av forumet
Hei.
jeg er i uke 30+5, og har de siste dagene hatt ubehag i øvre del av mage, spesielt på ve side. kjennes ut som huden på den siden er nummen og øm. som at området har "sovnet". prøvd å gått uten Bh, for har trodd kanskje det har presset på, men hjelper ikke. ligger som et halt belte på kun ve side, på ribbeina. er ikke direkte smertefult, men ubehagelig. føler også når jeg ligger på rygg, at jeg kanskje er litt mere "pløsete" eller hoven rundt der. men jeg er litt overvektig fra tidligere, så vanskelig å se.
Lurer på om noen har opplevd lignende?

Hei.
jeg er i uke 30+5, og har de siste dagene hatt ubehag i øvre del av mage, spesielt på ve side. kjennes ut som huden på den siden er nummen og øm. som at området har "sovnet". prøvd å gått uten Bh, for har trodd kanskje det har presset på, men hjelper ikke. ligger som et halt belte på kun ve side, på ribbeina. er ikke direkte smertefult, men ubehagelig. føler også når jeg ligger på rygg, at jeg kanskje er litt mere "pløsete" eller hoven rundt der. men jeg er litt overvektig fra tidligere, så vanskelig å se.
Lurer på om noen har opplevd lignende?

Jeg hadde smerter øverst i magen sist svangerskap. Enteopp på legevakten også på sykehuset. Viste seg at det bare var magen og baby som presst for mye på mageseken som gjore at jeg fikk masse halsbrann. Men jeg ville kontaktet legen og hørt men han om du har vondt. Greit å finne ut av hva det er og da klarer man slappe mer av :)

Ja, vuderer å ringe til legekontoret i dag. liker ikke å ikke vite hva det er. greit å få et svar, selv om det kanskje ikke er nå stor greie.

Eg hadde smerter på Høgre siden i ryggen. Legen mente det var normalt og ha vondt når eg er gravid :/ men klarte ikkje og roe meg med det. Så var på legevakten og blei henvist til ul av nyrene. Og det var tydelig forsjell. Og den Høgre blei knept av babyen. Det var vist normalt og dei gjor ingen ting med det. Men godt og slippe bekymringer. Eg ville ringt og sjekka vis eg var deg :)

Jeg har hatt en nummen følelse øverst i magen i hvertfall en måneds tid. Det er bare fordi området kommer litt i klem når magen kryper oppover, spesielt når man sitter mye. Ubehagelig men ikke farlig :-)

Eg har akkurat det same, på samma sida. Det kjennes ut som om det er eit område som dovnar bort. Var til lege+jordmor, og fekk beskjed om at detta var normalt pga. Bebi sparka oppi ribbeina, og at kanten på livmora pressa oppover. :-)

Okei :-)takk for svar:-D er ikke bare bare å være førstegangs å ikke ha peiling :p man blir jo bekymret av alt mulig :p

Back
Topp