litt bekymret?

Tittentei13

Andre møte med forumet
Hei igjen jenter. Nå er jeg 17 uker i morgen, og føler meg IKKE gravid lenger?! Magen har blitt mindre, kjenner ingenting inni magen, og føler meg ikje gravid lenger.. Skal på UL om 2 uker.. så håper jo at det er liv inni magen.. men gurimalla, dette er nervepirrende asså..

Hei :)

Jeg har det på samme måte. Uke 17 på søndag, og kjenner absolutt ingenting...
Synes å huske at jeg ved forrige svangerskap kjente noe i uke 15. Så da blir man litt bekymret.
Men regner med (og håper)at om det er noe galt, så ville vi merket det....?

dere kan ta en tur til jm og spørre om hun kan finne hjertelyden om man er veldig usikker. jeg gjorde dette i uke 15 sist svangerskap. nå har jeg ikke vært til noenting og har ul om 1,5 uke så er rimelig spent for kjenner ikke mye.. tror jeg kjenner liv men er ikke helt sikker..

jeg er også i uke 17 nå og syns også jeg kjenner mye mindre, enkelte dager ingenting, men jeg var på O.UL på onsdag og der var det full turnings :D men kanskje vi er i en periode der det skjer saker og ting som gjør at det  er vanskeligere å kjenne liv? morkake blir større etc? (jeg vet ikke jeg bare gjetter ;) ) og så vet jeg av erfaring fra sistgang at når minien ligger sånn at h*n sparker bakover mot ryggen din så merkes det og omtrent ingenting eller ingenting i det hele tatt..

Hm, du kan jo som nevnt her be om en time hos jordmor bare for å slippe bekymringene :)
Rekner med at det er sånn i hovudsak fordi at det er litt tidlig (for mange) til å kjenne bevegelse, og mange er ikke dårlige lenger, så det er liksom vanskelig å finne bekreftelse på at det faktisk er noe der :) 

det er jo bare å ringe jm å si at du gjerne vil høre hjertelyden :)

ang bevegelse så kan det være mye som gjør det,med første så kjente jeg ikke bevegelse før i uke 18-19. denne gangen har jeg ikke kjent noe særlig men visste at der var en baby fordi jeg fikk høre hjertelyden i uke 17. grunnen til at jeg ikke har kjent noe særlig denne gangen er fordi morkaka ligger på fremste vegg og " blokkerer" sparka til lillegutt .

og at du har blitt mindre så er jo man oppblåst til tider,magen min er ikke like stor/liten hver dag :)

....har ikke fått noe jordmor en gang jeg...
Var hos legen i forrige uke (uke 16 da), og spurte om hun hadde doppler for å høre etter hjerte. Men fikk som svar at det brukte hun ikke før etter den ordinære ultralyden.

Nå skal ikke jeg dit før om en uke, og kjenner fremdeles ingenting. Det er som jeg ikke er gravid, bare litt stor mage. Type underernært mage...

Har alle her fått utdelt jordmor?
Husker jeg hadde det i forrige svangerskap, men her har det ikke en gang vært nevnt.

Trur det er mest vanleg at du ordnar med jordmor sjølv; ville tatt kontakt med helsestasjonen eg, greitt å komme inn i systemet.

Miramin skrev:
Trur det er mest vanleg at du ordnar med jordmor sjølv; ville tatt kontakt med helsestasjonen eg, greitt å komme inn i systemet.

Ja du må nok ordne dette selv. Det er bare å ta en telefon så får du nok time ganske kjapt. Er forresten 17 uker jeg også og kjenner ingenting. Har ikke mage, heller ingen symptomer annet enn STORE ømme pupper... Men har vært på UL i uke 8 og uke 11, samt hørt hjertelyd i uke 15 så jeg er ikke bekymret.

Takk for tips!
Da har jeg ordnet jordmor :)

Husker ikke helt hvordan ting foregikk sist...og har liksom heller ikke vært noe stresset over dette svangerskapet før akkurat de to siste ukene!

Krysser fingre for at alt ser bra ut på ultralyden neste uke :)

Back
Topp