litt bekymret jeg da...

Meme83

Flørter med forumet
Min gutt på 3 månder begynte plutselig for to uker siden å spise mye mindre. Vi hadde økt til 180, også nå vil han ikke ha mer en ca 100 Ml til vært måltid, gikk ned igjen til 150 men spiser ikke opp alt. I tillegg har han begynt å bæsje veldig ofte, fra før var det ca en gang om dagen. Nå er det 3-4 ganger, og gulper mye.. Er ikke det litt rart? Når han spiser mye mindre? Hva tenker dere?

Hvordan er vekten hans?
De varierer veldig og jeg tenker at så lenge babyen er aktiv og blid, og vekta øker, er det ikke noe problem! :) Men er du bekymret ville jeg tatt en tur til helsestj og veid! (Her kan vi i hvert fall gå innom og veie når vi vil på helsestj.)
:)

Min gutt på 3 månder begynte plutselig for to uker siden å spise mye mindre. Vi hadde økt til 180, også nå vil han ikke ha mer en ca 100 Ml til vært måltid, gikk ned igjen til 150 men spiser ikke opp alt. I tillegg har han begynt å bæsje veldig ofte, fra før var det ca en gang om dagen. Nå er det 3-4 ganger, og gulper mye.. Er ikke det litt rart? Når han spiser mye mindre? Hva tenker dere?
Har han akkurat fått rotavirusvaksina? Kanskje hsn reagerer på den

Frøkna vår kan svelge unna 170ml uten å gulpe, og bare ta 100ml med gulp det neste måltidet. Går litt opp og ned i perioder hvor mye hun spiser. Gjerne en del mindre noen dager etter at hun har hatt økedager, også spiser hun mer igjen etter hvert.
Vi har jo vært å veid henne flere ganger fordi hun ikke legger på seg så mye, og har fått beskjed om at hvis hun er blid og fornøyd er nok alt helt som det skal ;)
Det at han bæsjer mye kan jo være fordi han har spist mye i dagene før?

Jeg skal på helsestasjonen i morgen, så skal høre da. Jeg tenker på allergi f eks jeg da, men vet ikke når det viser seg. Eller om det er sånn som kommer etterhvert...

Jeg skal på helsestasjonen i morgen, så skal høre da. Jeg tenker på allergi f eks jeg da, men vet ikke når det viser seg. Eller om det er sånn som kommer etterhvert...
Hadde ikke vært bekymret for allergi;) Da er, så vidt jeg vet, matlysten den samme, men viser tegn enten ved mye ubehag i magen eller ved f.eks blod i avføring, utslett/ eksem osv. Vi blir nok gale om vi skal følge med å hver ml den lille får i seg hele døgnet;) Er jo som med større barn, eller en selv; vi spiser noen dager masse hele tiden, andre lite eller mindre! :)
Går nok bra:)

Hadde ikke vært bekymret for allergi;) Da er, så vidt jeg vet, matlysten den samme, men viser tegn enten ved mye ubehag i magen eller ved f.eks blod i avføring, utslett/ eksem osv. Vi blir nok gale om vi skal følge med å hver ml den lille får i seg hele døgnet;) Er jo som med større barn, eller en selv; vi spiser noen dager masse hele tiden, andre lite eller mindre! :)
Går nok bra:)
Er ikke alltid matlysten er den samme hvis di har allergi, storesøster her sluttet nesten helt å spise fordi hun fikk så vondt:(

Er ikke alltid matlysten er den samme hvis di har allergi, storesøster her sluttet nesten helt å spise fordi hun fikk så vondt:(
Men spiste hun da mye et måltid så nesten ikke noe neste?
Nei, huff - ikke alltid så lett å vite med de små..

Men spiste hun da mye et måltid så nesten ikke noe neste?
Nei, huff - ikke alltid så lett å vite med de små..
Hun spiste bare veldig lite hele tiden, til slutt ingenting:/ har barnet ditt allergier hadde det vært hyl hele dagen, prikker på hele kroppen løs mage( sår i rumpa hele tiden) osv.

Sånn jeg har forstått det betyr ofte avføring hos de små at de får rikelig, kontra lite avføring som kan bety at det er litt lite eller øking på gang, dvs de fordøyer det fullstendig. Kan hende det blir feil, men det står jo tydelig på ammehjelpen at ved økeperioder kan babyen gå lenge uten avføring pga det blir helt fordøyd og det ikke er igjen avfall(avføring)

Gutten min har hatt avføring en gang om dagen i 11 uker, for så å ha det i nesten hvert måltid de siste to ukene (4-5 ganger om dagen. )Det er i tillegg helt annen farge. Han får bare mme. Så lurer vel bare på om det er normalt at det forandrer seg totalt?

Gutten min har hatt avføring en gang om dagen i 11 uker, for så å ha det i nesten hvert måltid de siste to ukene (4-5 ganger om dagen. )Det er i tillegg helt annen farge. Han får bare mme. Så lurer vel bare på om det er normalt at det forandrer seg totalt?
Ta en tur til legen hvis du er bekymret:) bedre med en gang for mye:)

Back
Topp