Litt bekymret for søvnen til lillegutt...

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Kan ta dette døgnet som eksempel! I går ble han lagt ca. 18.50, men han sovnet ikke før 19.30. Han gråter ikke så mye da, for det meste bare turner og ler han! Da han reiser seg opp går vi inn å legger han ned.

Altså sovnet han kl. 19.30 i går og våknet ca. 05.45 i dag. I bhg hadde han sovet 55 min... Da han våknet i dag tidlig gikk jeg inn å la han ned flere ganger, men han bare reiste seg opp å gråt, så jeg tok han tilsutt med i sengen vår. Men han skulle ikke sove mer nei...

Noen dager sover han jo litt mer. Men ofte synes jeg han sover lite i løpet av en dag. De trenger jo søvn!! Men han sover lite til å bare være 16 mnd gammel? :confused:

♥ Lillegutt født i juni 2012 ♥

Ja det er litt lite totalt sett. Men er ikke alltid det er mer her heller... Noen døgn er det veldig lite søvn...
I natt Sov frøkna 11.5 time, og hun sov 1 t 40 min i bhg. Hun ligger på Max 13.5 time i døgnet på et godt døgn.

Andre ganger mindre....

Men så sier de at søvn avler søvn, og det merker jeg her... Dårlig nattesøvn gir dårlig dagsøvn...
Det snur nok etterhvert ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Tassen vår sover sjelden mer enn 10-timers netter. Gjort i hele høst. Så sover han mellom 1 og 3 timer på dagen. Så her ligger det fast på ganske lite. Og han er glad og fornøyd for det altså, så det holder nok :)

Jeg tenker at så lenge han er blid og fornøyd på dagtid, så er det greit..:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Ja det er litt lite totalt sett. Men er ikke alltid det er mer her heller... Noen døgn er det veldig lite søvn...
I natt Sov frøkna 11.5 time, og hun sov 1 t 40 min i bhg. Hun ligger på Max 13.5 time i døgnet på et godt døgn.

Andre ganger mindre....

Men så sier de at søvn avler søvn, og det merker jeg her... Dårlig nattesøvn gir dårlig dagsøvn...
Det snur nok etterhvert ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Ja, det går veldig opp og ned dette med søvn! Nå skal det sies at han aldri har sovet særlig mye! Har nok ikke en gutt som trenger såå mye søvn kanskje!

Tassen vår sover sjelden mer enn 10-timers netter. Gjort i hele høst. Så sover han mellom 1 og 3 timer på dagen. Så her ligger det fast på ganske lite. Og han er glad og fornøyd for det altså, så det holder nok :)

Er kanskje bare noen små som ikke trenger så mye søvn da?! :)

Han er jo det! Merker han blir litt sliten og trøtt utover eftan, men det er vel noe de fleste blir?! :)

Han er ikke overtrøtt når kl er 18.50 da? Siden han er så gira? Har dere prøvd å legge litt tidligere, feks 18.30? :)
Men er jo mye mulig han rett og slett ikke trenger mer også...Her soves det ca 12 timer på natta (om man ser bort ifra oppvåkninger pga tenner nå) og så sover han 1.5-2 timer på dagtid...

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Han er ikke overtrøtt når kl er 18.50 da? Siden han er så gira? Har dere prøvd å legge litt tidligere, feks 18.30? :)
Men er jo mye mulig han rett og slett ikke trenger mer også...Her soves det ca 12 timer på natta (om man ser bort ifra oppvåkninger pga tenner nå) og så sover han 1.5-2 timer på dagtid...

Er ikke umulig at han er overtrøtt heller! Kan jo prøve å legge han litt tidligere et par dager for å se :) I dag sovnet han heldigvis akkurat kl. 19 :)

Så deilig at han sover så mye! Men håper det roer seg med tannfrembrudd snart, det er slitsomt for både store og små!

Her blir drt såvidt en dupp på 45 min om dagen hvis vi er heldig. Legger seg 18.30 og sover til 7-7.30. Men våkner jo flere ganger om natta og vil over i vår seng:p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Er ikke umulig at han er overtrøtt heller! Kan jo prøve å legge han litt tidligere et par dager for å se :) I dag sovnet han heldigvis akkurat kl. 19 :)

Så deilig at han sover så mye! Men håper det roer seg med tannfrembrudd snart, det er slitsomt for både store og små!

Ja, det er nokså slitsomt. Heldigvis roer han seg veldig fint i vår seng, så vi får berget nattesøvnen på det viset:) Men vi har merket at hvis han er i seng feks 19.30 så blir det bare fjas og han bruker lengre tid på å roe seg så her er 19.00 det magiske tidspunktet.
Om dere legger han 18.30 og han likevel ligger og tuller, så har han jo i alle fall sikkert sovnet rundt 19.00? Verdt å prøve;)

Han er jo det! Merker han blir litt sliten og trøtt utover eftan, men det er vel noe de fleste blir?! :)

Ja, tror nok de fleste blir trøtte og slitne på slutten av dagen:) sånn er det ihvertfall her!
Prøv som Jubbu sier å legge han litt tidligere...:)

Ja, det er nokså slitsomt. Heldigvis roer han seg veldig fint i vår seng, så vi får berget nattesøvnen på det viset:) Men vi har merket at hvis han er i seng feks 19.30 så blir det bare fjas og han bruker lengre tid på å roe seg så her er 19.00 det magiske tidspunktet.
Om dere legger han 18.30 og han likevel ligger og tuller, så har han jo i alle fall sikkert sovnet rundt 19.00? Verdt å prøve;)

Så bra at han gjør det da :)

Ja, helt klart verdt å prøve :):)

det er som her, men hu kan finne på å sove 3 timer i barnehagen :)

Tror det er ganske variert etter hva de føler at de trenger, han vil nok sove mer etter hvert. her sover frøkna 10timer om natten og 30-60 min på dagtid. noen ganger slår ho til å sover lengere. men det er sjelden.

Signerer:)
Mi eldste sov ikke noe mer på den alderen, heller kanskje mindre.

Back
Topp