Litt bekymret for exu

Teeny

Teeny
Julegavene 2019
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Er rundt 5+2 og har i et par dager hatt stikninger i lysken på begge sidene ved hoste og når jeg reiste meg fort. Føler nå at det er mer konsentrert på høyre side lavt i magen mot lysken og kjente det veldig som type knivstikking da jeg gikk på museum i stad. Samtidig strålte smerte til hoften og baken og var vondt å gå pga hoftesmertet(!?). Da jeg satt meg ned gikk smertene bort og prøvde å trykke på den delen av magen jeg hadde vondt, men var ikke øm eller noe. Nå er jeg jo på ferie i Frankrike og vil jo ikke komme bort til akuttmottaket i tilfelle det er ingenting, så tenkte å avvente og se om det blir verre. Det kommer og går. Har ig hatt litt brun spotting i et par dager, men har alltid det når jeg er gravid fra uke 5 og har 3 barn som jeg hadde samme symptomer med. Men stikkingen i siden har jeg ikke hatt før. Hva hadde dere gjort? Avventet eller dratt en tur på akuttmottaket!? I morgen skal vi på en Britisk øy, så vet ikke hvor dyrt det blir hvis man må ha helsehjelp der i forhold til her i EU? Hva hadde dere gjort? Eventuelt noen med erfaring fra exu? Høres kanskje ut som en hypokonder!

Nå skal jeg prøve å tenke positivt. Kan det være ligamentsmerte du kjenner? Jeg har av og til fått sikkelig skarpe stikk som gjør at jeg nesten faller ned i graviditeter, både tidlig og sent. Men det varer bare 1-2 sek. Kjenner også igjen at det stråler nedover beinet men da er det noe nerve i klem som regel.

Sniker! Jeg har stadig smerter i lysken, spesielt høyre, men er 17+3 nå!

Jeg var 7-8 uker når jeg fikk spotting og blødninger med helt sinnsyke smerter på høyreside (trudde det var blindtarmen) så sterke smerter att jeg måtte legge meg ned på gulvet.. Det var exu og jeg måtte hasteopereres, men hadde smertene 1-2 uker før jeg blødde som en sa og ble operert..

Jeg hadde vanvittige stikkinger i siden av lysken ish da jeg begynte å blø lå med kjemisk. Ikke hatt det før da jeg har vært gravid. Det var så ille at jeg nesten måtte puste meg igjennom når det kom. Kom ikke i tak, var mer spontant. Hvis jeg røyste meg eller hadde vært på do eller gikk.

Etter om og men dro vi til gyn akutt mottak her nede. Var litt komplisert her nede i Frankrike, men kom fram nå endelig og venter på gyn. Bedre å være på den sikre siden tenkte jeg.

Da var exu utelukket da gyn kunne se plommesekken i livmora og er vel for tidlig til å kunne se noe mer.
Sa at på høyre eggstokk hadde det blødd litt rundt det gule legemet som kunne forklare smertene mine, men at det ikke var farlig.
De tok blodprøver og skal tilbake torsdag. De fant ikke noe mer blødning hos meg (hadde noe brunt utflod i et par dager).

Da kan jeg i hvertfall puste lettet ut:)

Back
Topp