Litt bekymra..

Lilla-87

Forumet er livet
Jeg har en aktiv liten en i magen, og har siden uke 15 kjent liv hver dag. I det siste har h*n fått skikkelig kraft i beina, slik at vi tydelig har sett sparkene på utsiden av magen. Har aldri klart å telle antall spark/bevegelser pr.dag, men det må ligge godt over 50.

De siste to dagene har knøttet roet seg betraktelig, og jeg syns nesten det er litt ekkelt. Vet jo at det er normalt at babyen snur jeg slik at h*n sparker "innover" istedet for ut mot magen, og at man kanskje ikke kjenner så mye av den grunn. Jeg kjenner jo at det romsterer og at det er  liv der inne, men det som plager meg er at sparkene har avtatt drastisk i styrke og hyppighet i forhold til det jeg har følt har vært "normalt for oss". Nå på kvelden har en følelsen av at noe KAN være galt sneket seg inn på meg og jeg liker det ikke, for når tankene først begynner å rulle så er det liksom gjort.. Er førstegangsfødende, så jeg har heller ingen erfaringer fra før jeg evt kan sammenligne med som kan roe nervene.

Noen som kjenner seg igjen?

Når jeg fikk min første så er det akuratt som du nevner, men dem kan sove mer ene dagen og kan vare noen dager, enn andre dager igjen.. dette vrierer så mye. så lenge du kjenner liv der hver dag, uansett om det er lite eller mye hadde jeg tatt det med ro. skjønner hvordan du tenker for slik tenkte jeg og! Men med min nr 2 nå så tar jeg det mer med ro ang det.. så tenk positivt =) ihvertfall så lenge du kjenner liv der

Håper det hjalp litt =)

Takk.:)

Ja,det hjalp på! Greit at noen har peiling.;)
Hadde jo ikke tenkt tanken på at mini'en kanskje sover. Og det må den jo få lov til!:)
Man tenker jo ofte det værste først (desverre), og bekymringen kommer nok litt av at et vennepar av oss mistet sin lille i mors liv nylig. Livet er jo så skjørt! 

Heldigvis er jeg sjeldent bekymret, men det er ikke noe særlig når det dukker opp slike tanker..

Dette tenker jeg også litt på.
Kjenner mye liv morgen og kveld - ingenting midt på dag.
Slår meg til ro med at jeg kjenner liv hver dag og da er nok alt greit

Tidligere kjente jeg også liv bare på morgen og kveld, men det er da man som oftes slapper av. Midt på dagen er man gjerne i aktivitet og er opptatt med ting og tang på jobb, og har liksom ikke "tid" til å kjenne etter.:)

Her har aktiviteten tatt seg opp igjen etter en rolig periode. 
For noen dager siden kjente jeg et skikkelig press mot høyresiden av magen da jeg lå på siden, og da jeg la hånden bortpå, kjentes det ut som en liten stump som ble pressa mot magaskinnet. Uuuuhuhu.. :p

Det er veldig normalt at det er rolig på dagene,da man gjerne er i aktivitet,på kvelden våkner ofte miniene litt til da det blir mindre vugging på magen,er man i tvil og gjerne ønsker et lite boost kan man spise noe søtt,eller drikke noe kaldt :) Men det høres ikke ut som om du trenger å bekymre deg...Hadde og av og på med første mann,og det gikk kjempe fint :)

Back
Topp