Litt alkohol - gravid

Lykketreff

Gift med forumet
Vi har nettopp solgt leiligheten vår, og skal feire med litt alkoholfri vin i kveld. Spurte på polet og ble anbefalt litt ulike typer. Da jeg leste på den sto det at alle inneholdt 0,5% alkohol. Jeg spurte, sa jeg var gravid, og fikk høre at 0,5% var så lite at disse ble regnet som alkoholfrie. Hun visste ikke om noen som var helt uten. Er dette vanlig? Jeg turte ikke å drikke dem, og fant til slutt en som var helt fri for alkohol, men begynner å lure. Hvis en er på restaurant og ber om alkoholfri vin, får en virkelig det? Og er det trygt sånn som det hørtes ut på polet?

Alt under 0,7 % er definert som alkoholfritt, ja, så du kan trygt drikke det. Alkoholfritt øl er heller ikke 0 %, det er jo gjæret, så det vil alltid være bittelitt alkohol i det, men i Norge merkes det som oftest bare med alkoholfritt. I mange andre land er det imidlertid vanlig å merke med f.eks 0,5 %.

Alt under 0,7 % er definert som alkoholfritt, ja, så du kan trygt drikke det. Alkoholfritt øl er heller ikke 0 %, det er jo gjæret, så det vil alltid være bittelitt alkohol i det, men i Norge merkes det som oftest bare med alkoholfritt. I mange andre land er det imidlertid vanlig å merke med f.eks 0,5 %.

Takk for svar, det ante jeg ikke :)

Bedre å være på den sikre siden og la være når man ikke vet om det er trygt :happy: nå har du fått svar og vet det til neste gang. Jeg ville egentlig bare innom å gratulere med salget ;)

Bedre å være på den sikre siden og la være når man ikke vet om det er trygt :happy: nå har du fått svar og vet det til neste gang. Jeg ville egentlig bare innom å gratulere med salget ;)

Tusen takk! Blir kanskje en feiring med 0,5% når vi har kommet ordentlig på plass, eller etter fødsel :)

Det blir bare munnpromillr av det, på samme måte som av kefir og gjærbakst. Det er så lavt innhold av alkohol at man ikke får det i blodet, det brytes ned før det.

Back
Topp