litt ømfintlig emne - vekt

3 kg her kanskje? litt usikker på start vekten min, da jeg ikke viste jeg var gravid før nærmere 3 mnd :P obs.. men ser noen nevner at gjennomsnittet er ca 10 kg på januar jentene, å det kan nok stemme det :) men tenker slik som i mitt tilfelle er det nesten litt vondt å innrømme at du ikke har fått på de fantastiske svangerskaps kg, å at jeg gjør noe feil, ikke spiser eller gir barnet mitt mat.. så ja litt ømfintelig emne ;) men heldigvis med tett oppfølging så skal dette gå bra :) minien er større en gjennomsnittet, så er bare jeg som går i minus, ikke mini..  kjenner jeg er utrolig skuffet over å ikke ha deilig stor gravid mage.. jeg "vugger" når jeg går, å syns det ser mega teit ut, når jeg nesten ikke ser gravid ut..!
 
10 kg, og min jordmor sa at det var helt normalt. La på meg 19 kg med førstemann, håper det b lir litt mindre denne gangen. Selv om det raser av etterpå (håper iallefall det gjør det denne gangen også..) Hurra for amming!
 
Lagt på mig 8-9kg og er 28+6 idag. Kurven ligger over normalkurven så er ikke bekymret for at mini ikke vokser tilstrekkelig i hvert fall.
 
30+4 og gått opp 6-7 kg. Magen ligger akkurat på kurven, var hos jordmor på mandag. :-)
 
Forrige gang hadde jeg lagt på meg 20 kg i uke 27, nå er jeg fremdeles på minus 4 kg. Så det er forkjell fra svangerskap til svangerskap.. Synes 9 kg høres helt normalt ut jeg:))
 
Høyde: 154 cm
Startvekt: 52,5 kg
Uke 28: 63,2 - 64,5

Lagt på meg 11-12 kg. Har bekkenløsning så det hyler etter så får ta de kg som kommer :) Regner med jeg ender på rundt 17-18 kg.
 
I følge min egen badevekt har jeg lagt på meg 8kg. Legen sin vekt viser 5kg.
Men vet godt at jeg har lagt på meg 8kg. Det kjennes på kroppen. Er 29+0 i dag.

Kan vel takke meg selv for flere av de 8kiloene som er kommet på.
Jeg spiser for mye mat! Rundt 10 frukt om dagen og en sjokolade. Pluss frokost, lunch, middag og kveldsmat.

Forige svangerskap la jeg på meg 20kg, men har ingen planer om å nå så langt denne gangen, jeg må skjerpe meg!

Jenta vår ligger 2% under gjennomsnittet, ble målt i går.
 
Jeg hadde lagt på meg 11 kg , i uke 26, men nå på sist kontroll ( tirsdag 2 nov) så hadde jeg gått ned 3 kg, sa da er det bare 8 kg. Jeg er veldig fornøyd he he (  jeg er skikkelig BIG mama fra før av så, vekttap gjorde ikke noe sa legen )
 
Er i uke 28, og har gått opp ca. 7-8 kg. Magen ligger litt under vekstkurven, og småen er bare litt under gjennomsnittet i vekt. Jordmor forventer at fødselsvekt blir rundt 3500. 

Mens man er inne på emnet vekt: Jeg fikk beskjed at jeg er såpass overvektig (iflg BMI) at min fødsel visstnok blir klassifisert som "risikofødsel" slik at jeg ikke kommer til å få lov til å føde på Fødeloftet. De har visst innført en grense på 25 i BMI. Min er 26, mest fordi jeg har hofter og muskler, men litt fordi sjokolade er veldig godt :cD

For å si det sånn: Jeg visste ikke om jeg skulle le eller hva. Dersom jeg er definisjonen på hva som er for feit for Fødeloftet, så er det ikke rart at de sliter med å få opp fødselsantallet der. Greit nok at jeg ikke er så tynn som diverse motehus ønsker, men å kun legge BMI til grunn er helt på trynet vil nå jeg påstå. SÅ mange kilo for mye har jeg ikke, pluss jeg både trener, har normalt blodtrykk og livvidde innen normalen(vel, ikke nå lenger av naturlige årsaker ;c) 

(Skal sies at jordmor ikke brukte ordet "feit", hun ristet også på hodet over regelen) 
 
30 uker i morgen, +9 kg (første gang jeg har sagt for høy vekt - redigert i ettertid fra +11 til +9 kg..;O) ). Skal sies at jeg tok av 8 kg ved hjelp av lavkarbo rett før jeg ble gravid, og at jeg ikke torde fortsette med lavkarbo når de to strekene kom. Spiser for mye snop, men ikke skrekkelig mye. Lille vennen ligger helt perfekt på kurven (vet at det ikke er så farlig, så lenge men fortsetter å ligge over/under, men det er jo moro når den følger helt!). Legen sa at jeg hadde fin vektoppgang (digga den legen - både jeg og mannen min prøvde å bytte til ham som fastlege da vi kom hjem, men han er "bare" vikar. Virkelig synd). Deilig å høre at det er mange som har ca. samme oppgang som meg!

PS: en artig episode på bussen i går: ei vilt fremmed dame kom bort til meg før jeg reiste meg på endeholdeplassen "Du er jammen flott gravid!!" Skjønne menneske.. :O)
 
Jeg har lagt på meg 10 kg til nå og jeg vet ikke hva jeg selv skal synes om det, men de sier det er normalt og jeg ser jo her at jeg ikke er alene om dette. :) Har jo fått fine kommentarer om at jeg har fått fin mage og at jeg ikke ser så stor ut i alle fall så det er jo godt. Er så uvant med magen! :) Hehe. Får håpe kiloene forsvinner fort.. :)
 
28 uker på vei, og har lagt på meg ca 4 kg..
Nå hadde jeg "litt fra før", og veier mer nå enn jeg gjorde da jeg gikk høygravid med storebror, kan nok ha noe med det å gjøre..


 
Jeg er 31 uker og har vel gått opp ca 9 kg til nå. Føler meg ikke feit, men har trøbbel med bekkenet og får ikke trimma noe nesten.
Må jo ha litt å gå på til amminga også. Sist rant kiloene bare av meg med en gang, og følte meg helt innhul etter bare noen uker pga amminga :)
 
Jeg ble veid da jeg var på kontroll i uke 10, og har siden det gått opp drøye 13 kg! Er nå i uke 33+3. Antar at jeg inntil uke ti hadde gått opp ca to kilo, så mer enn ønskelig. Men føler selv at det ligger på rumpe og mage og at det dermed ikke er så synlig. Normalvektig i utgangspunktet. Men vekten øker saktere nå enn hva den gjorde for et par mnd siden, så trøster meg med det:-) Trener heller ikke, men er generelt mye i bevegelse da vi pusser opp for harde livet:-)
 
Da var jeg 33+1 og har lagt på meg 12 kg.. Det meste har lagt seg på mage, rompe, lår og pupper.. Satser på at amming vil gjøre underverker! ;) har i den siste tiden også fått en del vann i kroppen og det øker jo tallene litt.. Hva ligger dere på nå da jenter? Dere er vel 31-35 uker på vei? :)
 
Jeg var på kontroll hos jordmor i går, og vekta vise 6 kg mer enn før jeg ble gravid. Er 33+4 uker på vei. Har vært fornøyd med at jeg ikke har lagt på meg så mye, og vekta har gått relativt sakte opp i starten, men bare siste 2 ukene har jeg lagt på meg 1 kg, så det kan nok bli noen kg på slutten..... Er 167 cm høy og veier ca 56 kg til vanlig. Målet er å ikke gå  opp mer enn 10 kg, håper jeg klarer det :-)
 
Er 35 uker på vei, og har gått opp snart 11 kilo. En skal jo gå opp mest på slutten, så ender sikkert opp med 14-15 kilo, men hvem vet. Synes uansett det er helt greit; tror jeg har behov for å ha litt å ta av når jeg begynner å amme, for det er vel ganske slitsomt de første ukene. Kiloene har nå heller ikke lagt seg noe annet sted enn på magen, ettersom jeg kan se, muligens litt på lårene. Er ikke noe å stresse med, spiser og koser meg:)
 
Jeg er 32+4 og har lagt på meg ca 8kg.
Håper å ikke runde 100 på vekta, men jeg er jo nesten 180 høy & veide litt fra før, så innbiller meg at det ikke kommer til å skje.. *blærk*
 
Back
Topp