Liten vogn til liten bil.

Vi valgte Britax Go Big, og var veldig spent på om den passet i en Opel Corsa. Det gjorde den :) Men bare såvidt, vi måtte snu den i alle mulige retninger, og bare én av dem passet.

Så mitt råd er å prøve vognene i bilen, og ikke kun gå etter den minste. Du kan bli overrasket over hva du får plass til om du er kreativ med hvordan du plasserer vognen baki. Vi måtte ta av hattehyllen, sette vognen på høykant med bakhjulene ned og forhjulene opp, ta ned nakkestøtten på baksetene, og la forhjulene henge delvis over baksetet. Det var eneste veien vognen passet.

Hadde Bumbleride sist. Den blir kjempeliten og er veldig lett.

Last edited:
Er en type SUV, så selve bilen er ikke så liten, men bagasjerommet er :p

Da er det vel gjerne litt høyere under taket enn i en "vanlig" bil? Da går det nok helt fint å sette en nærmest hvilken som helst vogn på høykant. Corsaen min har overhodet ikke stort bagasjerom, og lavere enn de suvene jeg har sett på ihvertfall, og der gikk det fint med en "normal" vogn på høykant.

Er en type SUV, så selve bilen er ikke så liten, men bagasjerommet er :p

Da er det vel gjerne litt høyere under taket enn i en "vanlig" bil? Da går det nok helt fint å sette en nærmest hvilken som helst vogn på høykant. Corsaen min har overhodet ikke stort bagasjerom, og lavere enn de suvene jeg har sett på ihvertfall, og der gikk det fint med en "normal" vogn på høykant.

Ja, det er nettopp det, det er ikke størrelsen på bilen som har noe å si, nødvendigvis, men høyden :) Det gikk helt fint å få en Emmaljunga Mondial Deluxe (og den tar mye plass!) inn i en Golf 5, f. eks :)

Back
Topp