Liten vektoppgang :-/

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Bare lurer på om det er flere som til nå har hatt liten vektoppgang i svangerskapet? Jeg var i utgangspunktet litt tynn fra før av, men var kvalm i begynnelsen av svangerskapet og gikk ned 2 kg. Til nå har jeg kun klart å legge på meg 1 av de 2 kiloene jeg gikk ned. Er ikke kvalm lenger (blir bare kvalm dersom jeg ikke får spist med en gang jeg blir sulten) og har god matlyst. Er gravid i uke 17.

jeg gikk ned 7 kilo og har gått opp 2 av dem igjen nå. Men gikk ned i starten sist også og gikk likevel opp 20 kilo totalt, så stresser ikke med det. men nå er jeg i utgangspunktet ikke undervektig eller tynn da, er mer normalvektig+.

Har gått ned 5 kg, er normalvektig fra før av da..

BMIen min er 18 nå, så er bare litt undervektig. Var akkurat normalvektig (18,5) før.

æ va vældi dårli i starten, å gikk ned ca 10 kilo, å så har vi hatt omgangssyka så der for 6 kilo tel... ska sies at æ har litt ekstra fra før, men e ikkje OVER vektig, å jordmora va ikkje bekymra ennu... d variere sevfølgeli fra person tel person, men d skal mye tel før ongen ikkje får d den træng. e bære å spørre jordmora ka ho meine, før di har somregel litt peiling.

Jeg har ikke lagt på meg noe enda, men jeg regner med at det kommer snart:)

jeg gjekk ned 6 kg pga kvalmen, men har nå lagt på med 2.5kg :)

Jeg har litt ekstra fra før, bmi over 25 men under 30. Har ikke vært kvalm, spist normalt. Men er ganske fornøyd fordi jeg har gått opp 2kilo, er redd for å gå opp for mye. Men 2kg til nå er ok for meg :) ideelt sett hvis man er normalvektig kunne man vel kanskje gått opp enda litt, men dette med vekt er jo veldig individuelt, noen går opp mye i starten, andre på slutten. Ei venninne gikk opp 9kg første tre måneder, så tre kilo de siste 6, ganske uvanlig. Men det "går begge veier" får jeg intrykk av.

Jeg har gått ned rundt 3 kg, og fremdeles ikke gått det opp igjen.
Gikk ned forrige graviditet også - da gutten min ble født veide jeg 2 kg mer enn det jeg gjorde da jeg ble gravid

Gikk ned 2 kilo pga oppkast og er nå tilbake til startvekt. Syns det er helt utrolig ettersom både magen og de to gigantene over er mye større enn før!! Heldigvis er det helt normalt :-) Plutselig sier det PANG!

jeg har nå gått opp 0,5 kg på en mnd. sammenlignet med sist svangerskap så la jeg på meg 0,5 kg i uken og ende til slutt på +18 kg og da gikk jeg ned igjen på lutten....føler meg litt mer i rute nå, har totalt gått opp 2,5 og er normalvektig fra før

Har ikke lagt på meg noe..veier det samme som før jeg ble gravid...Fornøyd med det,da jeg la på meg en del sist.

Har lagt på meg litt over en kilo. Ble veldig overraska når jeg veide meg hos legen sist for jeg var helt sikker på at det skulle være 3-4 kilo til. Både magen og puppene har vokst mye og jeg føler meg mye tyngre. (men klager ikke på det). Har vært kvalm tidligere, men hele tiden spist mer enn det jeg gjorde før jeg ble gravid så tror egentlig det har tært litt på det lille jeg har av muskler fra før. 

Back
Topp