Liten vektoppgang - amming

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Strevde såååå med å fullamme siden lillemann hadde STORT matbehov når han ble født. Han fikk mme i tillegg av og på i 6 uker før jeg ENDELIG fullammet! Men da vi var på 3 mnd kontroll på tirsdag hadde han bare gått opp 500 gram :(
Skjønner ikke hvorfor. Han virker godt fornøyd med puppen..
Så da er det tilbake på tillegg og det er så sårt :(
Men alt for de små <3
kontrollveiing om 1 uke og 1 mnd.

Håper han ikke foretrekker flaska nå da! :/
Flere i samme situasjon?
Hvor mye "skal" de egentlig gå opp i uka?

Jeg har litt av samme problemet. Eller minstemann la på seg litt i rykk og napp frem til 2 mnd kontrollen, da var han normal i vekt. Men nå på 3 mnd kontrollen hadde han gått ned (!) 10 g... Så jeg ble litt fortvilet og rådløs. Har lagt han ofte til puppen, og idag virker det som om det er kommet mer melk.

Du har jo vært veldig flink som har ammet frem til nå, og nå er det jo ikke lenge til vi kan begynne med grøt :) Håper han legger greit på seg nå med erstatning. Har du merket noe på humøret hans?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg full ammet frem til 14 dager siden. Da veide jeg vesla fordi jeg syns hun ikke vokste noe, og hun hadde bare gått opp 200g på 5 uker:( Selvom jeg har hatt masse melk:( så da blei tiltaket å begynne med mme og velling, i tillegg til ammingen. Jeg syns det er helt greit, for da kan far delta litt også:) og jeg kan gå ut døra uten å stresse med å være hjemme til foring;)
Syns hs sa at frem til 3 mnd skal de helst legge på seg 200g i uken, og så gå ned til 100-150g etter det. Men husker ikke 100% altså.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dattera mi bruker mme. Men vi har begynt med litt grøt. Hu var ikke fornøyd med det. Fikk begynne med det av helsesøster. Hu går opp riktig i vekt men var veldig survette etter mat. Nå koser hu seg enda mer med melka og smatter og koser seg de to gangene i døgnet hu får litt grøt. Lager bare en smaksporsjon og kanskje hu spiser tre små sjeer av det. Hu sover også mellom 8-10 timer om natta nå. Broren min fikk grøt når han var to uker gammel. Noen barn trenger grøt før andre. Og jeg mistet melka pga stress, så er bedre å prøve noe annet og slappe av. Jeg syntes det ikke var så viktig for meg å amme heller da. Hu ble født med knute på navlesnoren og hadde gått ned mye i magen. Var ett beinrangel når hu ble født. Så jeg tenkte nok litt annerledes enn dere som fikk større barn.

Back
Topp