liten tid :(

Malin93

Blir kjent med forumet
Hei. jeg har en baby på 6 mnd og en gutt på 4 år.

babyen min på 6 mnd klarer ikke å ligge alene på gulvet eller annet mens jeg leker med største.
Må alltd ha han på fanget og storebror får ikke noe noe tid sammen med mamma :(

Har dårlig samvittighet HELE tiden. klarer heller ikke høre på gråten hans , holder ikke ut ;( noen tips?

Du skal hvertfall ikke høre på gråten hans, så det syns jeg er bra du ikke klarer. :) Finnes det noen som kan passe babyen litt innimellom så du får litt storebror-tid? Ellers er det jo dessverre slik innimellom når man har baby. Har hatt 3 åring og kolikk baby (hun hadde kolikk til hun var 6 mnd, sov i gjennomsnitt 2 timer i døynet). Aldri hatt så mye dårlig samvittighet i mitt liv pga storesøster, men når hun minste ble 10-12 mnd begynte det å hjelpe seg. (Lille er 16 mnd nå) Lillesøster har faste sovetider nå, og legger seg før storesøster på kvelden. Da er det fullt fokus på henne.
Kan baby sitte i vippestol vedsiden av dere mens du leker med storebror på gulvet feks? Eller i bæresæla?

Last edited:
Klarer baby å ligge på gulvet om du ikke leker med eldste? Eller skjer det bare om du skal leke med eldste? Jeg hadde også en baby som nektet å ligge på gulvet. Det viste seg at hun hadde kiss.

Nei han klarer å ligge på gulvet så det er nok ikke det. men så lenge han ikke har full oppmerksomhet så starter det.. eller hvis jeg sitter en halv meter vekk fra han. Han har en periode på formiddagen der han kan ligge rundt 20 minutter, men et er maks og da er som regel storebror i barnehagen.

Hjelper det om babyen sitter noen kortere perioder i vippestol? Gutten min hadde en Babybjørn vippestol som fungerte som gull den tiden jeg dusjet osv. Da underholdt han seg selv og ble holdt litt i bevegelse grunnet gyngingen i vippestolen. Hadde en gutt som overhodet ikke sov (før han var 15 mnd, grunnet sykdom skulle det vise seg senere) og følgelig gråt mye. Noen korte økter om dagen satt/lå han i vippestolen og da var han mer fornøyd.

Det høres ikke normalt ut at en 6 mnd gammel baby ikke klarer å aktivisere seg selv ned en leke eller babygym og må ha full oppmerksomhet. På den alderen er de veldig nysgjerrige og stort sett opptatt av sitt.
Jeg ville prøvd vippestol med leke på å se om det hjelper å få mer oversikt over rommet i forhold til gulvet

Hei. lenge siden jeg har skrevet her ... Men har en baby bjørn vippestol. Han kan sitte i den mens han spiser men det er det. og er ikke interessert i leken som er på. Kun interessert i storebror sine biler, de kan han ikke ta pga fare for at han kan bite av hjulene osv.. Han er snart 7 mnd og problemet er det samme, Han kan ligge på gulvet men ikke så lenge jeg er i nærheten eller han ser meg.. da vil han bare opp...

Synes det blir feil å si at det ikke høres normalt ut! Begynner med det.. For meg høres det ut som en type opplevelse med et barn som er lik noen og forskjellig fra andre. Følte meg litt truffet kanskje? Ja, men mine barn er helt normale! Og jeg har to som har krevd mye de første årene, og jeg tror heller ikke på å høre på at de skriker.

Har ikke noe annet tips enn å forsøke involvere bror i leken med minsten. Noen som kan avlaste deg litt så dere kan gjøre noe uten babyen kanskje? En baby på 6mnder er fortsatt veldig liten, og den kommer til å kreve mye lenge til. 5 år? Snakk litt med bror, han forstår mye han :)

Jeg er jo av den formening at om babyen har tørr bleie, er mett og ligger trygt, så gjør det ingenting at de gråter litt. Jeg snakker ikke om hysterisk gråting selvfølgelig!
Hva med å ha trim på gulvet? Babyer ligger jo mye på magen, og da kan man jo ha litt trim sammen med eldstemann.
Minstemann her måtte finne seg i å vente om morningen etter mating og bleieskift, for eldstemann skulle jo gjøres klar, niste skulle smøres og uteklær skulle på (født i januar).

Høres normalt ut. Mulig ikke vandt med å ikke få full oppmerksomhet?

Kjøpe tyggesikre biler som lillebror kan leke med?
Ta ham på ryggen i bæresele?
Prøve å ordne avlastning i korte perioder?

Hva med lekegrind med uro som spiller musikk, snurrer rundt med lys? Snuppa mi var heller ikke glad i å ligge på gulvet, men i grinda under uroen var hun helt oppslukt:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp