Liten oppdatering

Lennil80

Forelsket i forumet
Fikk hastetime hos revmatolog i går. Pga utslag på blodprøver hos fastlegen på tirsdag. Timen begynte med at revamtologen unnskylde seg fordi jeg skulle vært på kontroll mye tidligere. Helst rundt uke 12. Hun kunne se at fastlegen og overlegen på fødeavdelingen hadde sendt dem melding om min graviditet. Men de hadde ikke gjort jobben sin.

Ble nøye undersøkt og etterpå til sykepleier. Og så enda flere blodprøver.

Jeg skulle vist ha startet på en del medisiner i uke 12. Begynner først på dem i uke 20, for å dempe anti stoffer etc. Totalt 6 ulike medisiner hver dag.

Blir så lei meg når jeg ikke får den oppfølgingen jeg trenger for et trygt svangerskap. Dette er et høyrisiko svangerskap pga anti stoffer jeg produserer. Og derfor må jeg ha medisiner for å dempe denne produksjonen.

I tillegg er det vanlig med for tidlig fødsel pga sykdommen min og aĺle medisinene øker denne sansynlighet ytterligere. Håper bare jeg ikke har kommet for eint igang med medisiner og at den lille holder seg frisk og fin til vi kommer til uke 34. Da er det ikke krise om den lille blir født.

Fikk ut litt frustrasjon i løpet av legetimen, med at det var alt forlite informasjon og de som spesialisthelsetjeneste måtte forstå at informasjon og faktisk behandle de ulike henvisningen med rett kompetanse slik at man unngå disse glippene.

En helsesekretær som ikke forstå konsekvensene av antistoffene i forhold til graviditeten bør framvise henvisningen til en lege som kan ta rett beslutning.

Så da er det bare å krysse fingrene for at jeg tåler all den medisinene jeg har fått. Tålte den ikke sist gang når jeg ikke var gravid. Kan jeg ikke bruke medisinene må legen kontakte kompetansesenteret på st. Olavs for veiledning.

Håper bare at jeg får den oppfølgingen jeg skal ha av spesialisthelsetjenesten fram til fødselen. Og at de ulike spesialistene klarer å snakke sammen og bli enige om et opplegg.

Veldig bra at du fikk sagt fra, dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt!
Godt at du har kommet i gang med skikkelig oppfølging nå, håper det går bedre fremover og at du får et riktig og skreddersydd opplegg. Krysser fingrene for at alt går veien! Masse lykke til :)

Har i dag vært på ekstra ul igjen. Det er funnet vekstavvik så stort at jeg hadde blitt satt tilbake med 8 dager hvis dette hadde vært ordinær ul.

Fikk full sjekk av den lille og alt ser greit ut. Time til revamtologen på tirsdag. Spent på hva de sier, da legene på føden mente det var revmatisme som er grunnen

Tilbake til ny vekstkontroll og morkake kontroll om 2 uker. Håper den lille har vokst og ikke utviklingen stopper opp.

Legen likte ikke at dette startet i uke 22, de hadde forventet at de ville begynne å se litt avvik i uke 30. Han begynte å snakke om tidlig forløsning allerede nå.

Har i dag vært på ekstra ul igjen. Det er funnet vekstavvik så stort at jeg hadde blitt satt tilbake med 8 dager hvis dette hadde vært ordinær ul.

Fikk full sjekk av den lille og alt ser greit ut. Time til revamtologen på tirsdag. Spent på hva de sier, da legene på føden mente det var revmatisme som er grunnen

Tilbake til ny vekstkontroll og morkake kontroll om 2 uker. Håper den lille har vokst og ikke utviklingen stopper opp.

Legen likte ikke at dette startet i uke 22, de hadde forventet at de ville begynne å se litt avvik i uke 30. Han begynte å snakke om tidlig forløsning allerede nå.

Ånei [emoji30] Håper lille vokser mer til neste kontroll! Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til ul om 1 mnd, det er så mye som kan skje.. hvor langt er du nå?

Er 22+2 på vei. Ble satt tre dager tilbake fra tidlig ul på ordinær ul. Så egentig er jeg 22+5

Men i dag havnet jeg på 21+2 hvis de skulle brukt dette som ordinær ul. Men enige om at jeg ligger i termin mellom ordinær ul og tidlig ul.

Så frustrerende.. så bra du fikk snakket ordentlig med dem! Dette er jo et skikkelig avvik og brudd i oppfølgingen!
Håper på god vekst til neste kontroll. Og at medisinene du får hjelper.
Masse lykke til:Heartred

Så frustrerende.. så bra du fikk snakket ordentlig med dem! Dette er jo et skikkelig avvik og brudd i oppfølgingen!
Håper på god vekst til neste kontroll. Og at medisinene du får hjelper.
Masse lykke til:Heartred

Takk, problemet med kk i Bergen er at jeg føler det er så stort og man møter nye leger hele tiden. Og at man ikke blir kjent med noen og at de føler ansvar for å følge opp.

Hvis det settes en plan neste gang med mange kontroller kommer jeg til å be om å så en fast person å forholde meg til. Det har noe med trygghet å gjøre.

Takk, problemet med kk i Bergen er at jeg føler det er så stort og man møter nye leger hele tiden. Og at man ikke blir kjent med noen og at de føler ansvar for å følge opp.

Hvis det settes en plan neste gang med mange kontroller kommer jeg til å be om å så en fast person å forholde meg til. Det har noe med trygghet å gjøre.

Det håper jeg virkelig at du får!
Vi vekslet heldigvis bare mellom to, men de var så samkjørte at det hjalp mye. Den ene møtte vi på kontrollen, også ringte gjerne den andre til oss. Og da hadde dem to snakket sammen først. Sånt gjør en jo så mye tryggere på at dem ikke overser noe.
Krysser fingrene for at dere får en kjempegod oppfølging dere føler dere trygge på fremover:love017:Heartred

Back
Topp