Liten matrett til jentefest??

Frkn

Forelsket i forumet
Noen som har noen gode oppskrifter/tips til en god matrett jeg kan ta med til jentefest i morgen? Alle skal ta med hver sin rett og jeg er helt blank plutselig :D

Min favoritt er tortillas med strandaskinke, smøreost og agurk, eller en variant av det :)

Focaccia, om du vet om noen skal ha med salat eller noe sånt.

Tortillalefser med naturell smøreost, spekeskinke og ruccola. Pasta/kyllingsalat med mye godt i. Tacopai. Amadinepoteter med grovsalt og persille, aioli til. Kyllingspyd med marinade.

Sulten jeg nå........ ;)

Pasta, med pesto, peperoni, kylling og soltørka tomater oppi. Nam nam.. Vet hva jeg skal lage til middag i morgen :P

Jeg bruker skrue pasta eller rør pasta. Koker dette. Blander inn pesto. Steker kylling og river i biter, har dette oppi sammen med strimler av pepperoni og soltørka tomater. Godt med brød med feks aioli på siden eller en god salat :)

Signerer denn, og eg liker verken skinken eller smøreost sånn til vanlig, men kombinasjonen av dette sammen oh loooord så godt :D

Heheh, å holde seg unna alkohol som gravid er null problem, men åh, den spekematen... Sukk! :p

Foccacia har jeg prøvd å lage en gang...ble alt fra vellykket :D Får øve meg litt hjemme på det før jeg tar det med til 13 damer.
Hvis du søker på Google, "oppskrift focaccia" så mener jeg å huske at det kom opp noe som "verdens beste focaccia" skrevet på en blogg/forum eller noe. Prøvde det, fulgte det til punkt og prikke - helt NYDELIG!!!

Hvis du søker på Google, "oppskrift focaccia" så mener jeg å huske at det kom opp noe som "verdens beste focaccia" skrevet på en blogg/forum eller noe. Prøvde det, fulgte det til punkt og prikke - helt NYDELIG!!!
Trines matblogg har en nydelig en! Hadde aldri prøvd å lage det før, blir like vellykka hver gang :)

Back
Topp