Liten mage, stor mage?

Fatter ikke hvorfor folk skal kommentere den magen jeg!! Hvorfor ikke bare si å så fin mage, eller åå så koselig mage! Samma om den er stor eller liten vell, i de fleste tilfeller har det ingen sammenheng med str på baby!
Her får jeg kommentarer som: å stakkars deg! Er det dags snart? Eh NEI! 2,5mnd igjen! Jeg har ekstremt med fostervann å ser derfor høygravid ut, men alikevell... Hadde magen vært liten som den var i begynnelsen med førstemann så skulle jo folk søren meg kommentere det og! Ush, kommer til å få hormon-utbrudd på neste som kommenterer magen :p
Enig! Min svigermor derimot er helt fantastisk når det kommer til akkurat dette. Om vi kommer inn på temaet vekt, eller egentlig uansett så avslutter hun alltid samtalen med; Du ser så bra/flott/fantastisk ut. Og jeg gliser fra øre til øre ;) Sånn burde alle sagt! Ellers er noe som er nesten like ille som kommentarer; stirring. Folk som ikke tørr/vil spørre av en eller annen grunn. Synes det er sykt ubegagelig - spesielt på jobb.

Noen sier jeg er sprekkeklar, andre sier jeg er liten. Jordmor sier alt er som det skal - så velger høre på henne :)

Men du sier du skal på vekstkontroll? Hva er det? Jeg har også lavt stoffskifte, er det noe jeg også burde på da? :confused::D

Ja, har ekstra UL 16/11, altså uke 32.. de skal egentlig gå bort fra vekstkontrollene grunnet lavt stoffskifte men på sykehuset her har det ikke fått beskjed enda så jordmoren sa hun tok inn folk med lavt stoffskifte til hun fikk høre noe annet :) helt greit for meg med gratis ekstra UL!:)

Føler også folk kommenterer.. bare litt annerledes her.. Er ganske stor fra før, også bærer jeg lavt! Altså, når en mage som fra før er stor får enda mer vekt, synker den litt... Så noen har faktisk sagt at jeg bare ser feit ut, noen har spurt hva som er galt, og folk er flink til å påpeke hvor lav magen er :(
Føler jeg MÅ bruke støttebelte for å støtte den opp når jeg skal ut i offentlighet nå..

Får høre at jeg har liten mage fra nesten alle rundt meg, men ligger rett over gjennomsnittet på sf-mål og Lillemor har -15% vekstavvik :S

Sniker :) Samme med meg, men gutten vokste greit ;) Kom ut 2,8 kg til termin, men velskapt og flott :D

Jeg er ganske spe til vanlig, så jeg føler meg rimelig stor nå. Likevell kommenterer folk den "lille" magen. Gud så irriterende! For for meg er den veldig stor nå, og jeg føler meg forferdelig tung og sliten. Det virker som jeg ikke er stor nok til å ha "rett til å plages". Sykt irriterende .. Og jeg følger alle mål helt perfekt.

Jeg tror folk bare prøver å være hyggelige når de sier at man ikke er stor eller "oi, da har du liten mage til å ha såpass kort tid igjen!". Jeg kan for øvrig nevne at "alle" sier at jeg er så liten/har liten mage, men jenta i magen er faktisk ørlite grann over snittet. Så det kommer helt an på hvordan du bærer barnet :)

Folk kan ta seg en bolle! Ila 3 timer har magen vært både liten, stor og jeg har til og med blitt stirret på. Har mest lyst til å gå i hi. Folk på gi seg med det her tullet. Alle mager er like flotte spørr du meg og vi gjør alle en kjempe jobb med å lage disse kidsa, så jeg synes vi fortjener litt credz :)

Back
Topp