Liten mage- mange meninger!

snartmammaX2

Flørter med forumet
*MIA*
Begynner bli litt lei kommentarer fra folk!

JA- jeg har liten mage, men Ja- det er en baby inni der!

Ler det stort sett vekk og sier at det er jo fordi jeg er lang i livet!

Men er så mange som må ha en mening og rakke ned på deg!

Spiser du nok?
Sørger du for at babyen får nok næring!
Osv

Var liten ved sist graviditet også, og må jo helt ærlig si at jeg er veldig glad for det!
Ingen stor fare for strekk merker og lite som skal til for å være tilbake i form etterpå- men vi er da alle laget forskjellig!

Føler veldig med fotballfrue som fikk så mye pes åpent i media- glad jeg ikke er SÅ eksponert!

Føler med deg! Utrolig hvor mange meninger det er der ute. Jeg har hatt liten mage hele veien denne gang. Er faktisk den siste månen det er blitt synlig at jeg er gravid. Ikke har jeg lov å si at jeg har diverse vondter heller siden magen er liten. Kan jo nemlig ikke ha gravid plager med liten mage i følge andre. Selv synes jeg det er mye mer ubehagelig med liten mage enn den store jeg hadde forje gang. Er jo like mye baby, men inni kroppen. Trangt! Når folk klager over at magen min er for liten tenker jeg på alle fordelene. Enklere å komme tilbake i form og greiere å unngå strekkmerker :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Føler med deg! Utrolig hvor mange meninger det er der ute. Jeg har hatt liten mage hele veien denne gang. Er faktisk den siste månen det er blitt synlig at jeg er gravid. Ikke har jeg lov å si at jeg har diverse vondter heller siden magen er liten. Kan jo nemlig ikke ha gravid plager med liten mage i følge andre. Selv synes jeg det er mye mer ubehagelig med liten mage enn den store jeg hadde forje gang. Er jo like mye baby, men inni kroppen. Trangt! Når folk klager over at magen min er for liten tenker jeg på alle fordelene. Enklere å komme tilbake i form og greiere å unngå strekkmerker :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Så deilig å høre at jeg ikke er alene med å føle på dette!

Nei jeg kan heller ikke ha plager- for jeg er jo tross alt så liten at det kan jo ikke være SÅ tungt!

Jeg er heldigvis ikke veldig plaget med bekken og div. Men det er som du sier- det er like mye baby inni der- og den tar sin plass!

At ikke folk bare kan forstå at man bekymrer seg nok over ting og st de ikke trenger å legge til ting, eller kritisere deg for at du er som du er!

Jeg tenker også det positive i det- og har heldigvis kunnet bruke de "normale" klærne veldig lenge uten å tenke over å måtte kjøpe nytt!
Praktisk og greit

Samme hær! Magen syntes knapt da jeg passerte uke 25, og den er langt i fra stor nå heller.. Er 33+0 i dag og har vært sykemeldt pga bakkenplager siden november. Jeg har sluttet å gå innom jobben, og må jeg likevel innom har jeg med meg mannen og passer på hvem som er på jobb fordi noen mangler den sperren som sier stopp når man snakker! Er så lei av at "gamlemor" på jobben kommer med spydige kommentarer på hvor liten magen min er, og for henne var det ikke lov å ha dårlige dager heller! Jeg var kvalm og helt bleik i ansiktet rundt uke 20 og da fikk jeg beskjed av henne om at jeg måtte komme meg til lege så jeg fant ut hva som var galt med meg, for det kunne ikke være rett at jeg var så bleik! (Det var nesten så jeg ikke greide å holde meg, hadde veldig lyst til å svare at jeg er faktisk gravid.. Det er normalt å være litt småkvalm å ha dårlige dager..) hun mente også at jeg manglet noe siden jeg var sånn.. Følte alt var negativt.. Og det å ta paracet (da jeg fortsatt jobbet med store bekkensmerter) det gikk jo ikke ann! Det var jo skadelig for babyen...! I tillegg ble hun sur da jeg sykemeldte meg fordi hun måtte jobbe sammen med en som var vanskelig å føre samtaler med.. Vil si at jeg håper hun er pensjonist snart.. Helst før mammapermen er ferdig, men er vel ikke så heldig :-) må nok bite tenna sammen å jobbe med "heksa" da også :-) alle er jo forskjellige! Jeg må si jeg er glad for at magen ikke er større jeg! Den er nok i veien selv om den er liten, og lager like mange plager som en stor mage :-) krysser fingrene for at "bikini-kroppen" vertfall har kommet på seinsommeren :-)

Gravidmager er like forskjellige som kropper ellers! Men tydeligvis vanskelig for en del folk å forstå det ;)

Godt mulig du berre bærer babyen djupt inni deg? Det gjer eg. Er ikkje særlig stor til å vere 32+1 eg heller :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tenkte akkurat på det samme...folk har så mye meninger om kroppene våre...Idag var jeg hos en vikarlege og han trodde ikke jeg hadde 7 uker til termin...syns jeg var liten. Ble litt overrasket siden familien syns jeg er stor. Har du bare lagt på deg 5 kg-ser ikke sånn ut! haha etc...Men jeg syns jeg er akkurat som jeg burde jeg! Du får la det gå inn det ene øret og ut det andre!!

er 33+0 idag, og har vell egentlig "endelig" begynt å få gravid mage. Fått mange kommentarer fra kollegaer tidligere om "Hvor er magen din?". Nå hadde jeg litt mage fra før, og den magen jeg hadde ble bare hardere nå som jeg er gravid. På toppen av alt, har baby alltid ligget langt nede, så jeg har aldri hatt magen "oppunder puppene"..

Har lagt på meg ca 5 kg så langt i svangerskapet.

Tror folk tror de kan si hva de vil til gravide :(.
Tenker ikke på at mye av det kan såre. Og at man ofte er ekstra følsom når man er gravid.
Jeg får også mange kommentarer på magen.
Noen mener jeg er stor og noen mener jeg er liten.
Selv pleier jeg bare å svare at jeg er ganske normal. At noen er store og noen små.
Blir feil å sammenligne med alle andre.
Kroppene våre er forskjellig. Vi bærer forskjellig osv.
Selv syntes jeg gravide mager er fine. Store som små.

Har det på samme måte (nesten) .. her er det så vanvittig med kommentarer på hvor stor mage jeg har.. har fått spm fra tidlig i graviditeten om det ikke er 2 stk inni der, får de spm enda.. er normal i kroppen og ikke så veldig høy, så magen tyter lsm ganske godt frem..

Samme her! Jeg er sååå lei av å høre hvor diger jeg er!! Absolutt alle kommenterer, selv folk jeg ikke kjenner. Folk i butikken osv.Jeg er bare 1,58 høy og har ikke lagt på meg mer enn 8 kilo heller. Var normalvektig. Har også fått høre lenge nå at du må jo ha to inni der osv.

Jeg får også masse kommentarer om str på magen. Noen mener jeg har liten mage, andre spør om det er trillinger der inne -.-
Synes ingen av kommentarene har noe for seg, og skjønner ikke hvorfor det kommenteres sånn.
Folk bemerker puppene mine også -av alle ting -at de har vokst.
Synes ikke det er så kult at alle skal gjøre seg opp en høylytt mening om meg og MIN kropp!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg fikk tidlig mage dene gangen, og fikk høre det også. Føler mennesker altid kommer til å kommentere uanett. Tror desverre de tenker lite over at det blir mottatt negativt. Er jo aldri gøy å høre kommentarer som det. :-/
man må bare prøve å lukke ørene, for tror ikke folk kommer til å slutte, desverre.

Hva er det med folk? Sjalusi?
Jeg fikk ikke mage før i uke 30 og har en mor som klager på at jeg ikke har lagt nok på meg (lagt på meg 11kg, mens hun la på seg 20kg og 30kg i svangerskapet).

Jeg fikk så mange kommentarer på magen at jeg til slutt begynte å svare folk.

"Sikker på at hun legger nok på deg", seriøst menneske hold kjeft.

Så slitsomt.

Haha.. også å spørre om du sørger for at babyen får nok næring da... haha...
Babyen "tar" bare. Om man skulle få i seg for lite næring så er det vi som får for lite :P

Så slitsomt.

Haha.. også å spørre om du sørger for at babyen får nok næring da... haha...
Babyen "tar" bare. Om man skulle få i seg for lite næring så er det vi som får for lite :P

Ja sant!!
Jordmor og sa d- "babyen tar det den trenger- så den har det uansett fint"

Folk tillater seg d utroligste av og til!

Her e d motsatt dæven så svær du e! Og herremin æ kjenne ei som skal føde/har født nettopp og hu vaf mindre enn du... Sukk

Eg og er så lei av å høre hvor liten mage eg har, venter i tillegg tvillinger. Er 30+4 no. Dette er min første gang og gledet meg veldig til å få gravidmage, endelig. Gledet meg til å vise den til folk, og få kommentarer som "FOR en fin mage". Men mister litt av den gleden når alt eg hører er, "oi så liten mage du har" "skulle ikkje tru du skal ha tvillinger". Burde sikkert vere glad for at eg ikkje er diger, men er liksom no eg kan nyte å vere gravid. Bekymringene melder seg også fort, spesielt siden det kun er folk som har gått gravid selv som sier det. Begynner jo å tenke at tvillingene kanskje ikkje vokser nok osv....

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp