Liten Leilighet!

Altgårbra92

Blir kjent med forumet
Hei! Leiligheten vår er på 35 kvm og vi har i utgangspunktet tenkt å bo her første året med babyen. Hvilke tanker har dere om det? Erfaringer? Forslag til smarte løsninger?

Takk :-D

Alt går! Det er bare hva dere er innstilt på:happy:Den første tiden er det ikke så mye plass selve barnt trenger. Har dere en bod eller en plass for å kunne sette barnevogn og diverse utstyr?

Sniker. :)
Vi har også liten leilighet, 40 km2. Badet er så smalt at vi ikke har sjans til å få plass til et stellebord av noe slag, heller ikke et vegghengt et. Vurderte først å ordne noe på stua, men har i stedet funnet ut at vi skal flytte kjøkkebordet ned i boden når den tid kommer. Vi bruker det aldri til å spise ved likevel, så da skal vi i stedet bytte det ut med en Malm-kommode fra IKEA og bruke som stellebord. Da har vi vann i nærheten også.
På soverommet skal vi ha en bedsidecrib, får akkurat plass til den ved siden av sengen.
Stua er heldigvis mer romslig, men nå trenger jo ikke en baby så mye plass den første tiden - heldigvis.

Mannen så mørkt på det først, og var veldig innstilt på at vi skulle flytte tidligere i år (før koronaen kom og jeg rett etterpå ble gravid), men nå har han fått tygget litt på det og ser at det kommer til å fungere med oss + baby (og to hunder, som heldigvis er rolige og bedagelige innendørs).
Går alt bra, og blir det som vi håper, så kommer vi heller til å finne oss noe større i løpet av neste sommer. :)

Vi bodde også i liten leilighet første året med første barnet. Vi sparte mye plass med å ha stellematte på en vanlig kommode på soverommet, og hadde alt av babyklær i kommoden. Ellers så må man tenke over hva man egentlig trenger av leker osv.. :)

Hei! Leiligheten vår er på 35 kvm og vi har i utgangspunktet tenkt å bo her første året med babyen. Hvilke tanker har dere om det? Erfaringer? Forslag til smarte løsninger?

Takk :-D
Vi bodde i ca 35 kvm leilighet det første året med eldstemann. Hadde barnevogna stående i gangen, stellebord på badet med klær under og tok en hylle i mitt klesskap til babytøy også. Hadde expedithylle fra før av på stuen, der brukte vi to bokser til babyutstyr og babyleker.

Takk for gode tips! Har heller ikke plass til stellebord, men får heller ha stellematte oppå en kommode eller lignende.

Takk for gode tips! Har heller ikke plass til stellebord, men får heller ha stellematte oppå en kommode eller lignende.
Det er iallefall mitt beste tips! Vi har mye større plass nå, men tror nok vi vil gå for samme løsning igjen. Så praktisk med god skuffeplass under stellematte:)

Vi er 2 voksne, 3 barn på rundt 65 kvadratmeter. Lt går når ein kan være litt minimalistisk. Har ikke stellebord, steller på sofa eller i seng med underlag under. Eldste er her kun annenhver helg(min bonus) han har bittelite soverom som me laga til han i sommer, akkurat plass til ei seng. Har knagger og hyller på veggene for å plassere tingene sine. De to minste deler på et lite rom, å vi venter nå nr. 4. Denne skal sove med oss til vi får solgt dette huset. Har alt vi trenger, men ikke så mye ekstra dill. Liker også den stilen godt. Er medlem av en del minimalist forum for mødre der en kan få tips og inspirasjon til hvordan klare seg med mindre

Har du vaskemaskin eller en kleskommode på soverommet? så bruker du den plassen til stelleplass med en enkel stellematte oppå ;)

Bedrollers under sprinkelseng og deres seng med klær og utstyr hvis det er mulighet for det.

Ikea skopose(sånn stor med mange lommer) til å henge på døra inne på badet til bleier, kremer, kammer, nosefrida osv - helt genialt!

Har du noe ledig plass over kjøkkenskapene dine før de når taket? de kan utnyttes maksimalt :)

Alt som ikke er tekstil eller sesongbasert kan settes i en bod dersom du har det ;)

leketeppe med "snurp" som du bare snurper sammen når ungen er ferdig å leke på gulvet og alle lekene ligger da inni teppet :)

Tips til oppbevaringskasser: invester i ET merke hos EN forhandler, så vil du aldri plages med stabling osv i trange rom.
Jeg har selv kjøpt fra Europris med hjul og med sånne klasper som holder fast lokket. Har en lang og trang bod og det er så hærlig å bare rulle ut 4 kasser stablet i høyden for så å sortere når de er kommet ut - i stedet for å stå i den trange boden å plages :p:p

Er medlem av en del minimalist forum for mødre der en kan få tips og inspirasjon til hvordan klare seg med mindre

Takk for tips. Hva heter/hvor kan jeg finne dem? :)

Back
Topp