Min mann var ganske ivrig med nr 1, men med nr 2 og nå 3 har han vært giret på ultralyd og ellers ikke noe særlig. Tror helt sikkert det er fordi det er vanskelig å sette seg inn i + kanskje noe av dette gravidgreiene er mer stress enn kos for pappaen (hvis han feks må gjøre mer i hus og hjem el, pga dårlig form hos mammaen) + han tenker mer på den gravide (som han ser og kjenner) enn den ukjente og usynlige i magen.
Min mann er en super pappa, men som sagt, litt vanskeligere å sette seg inn i alt som vi kjenner fra innsiden.. Han har faktisk sagt han skulle ønske han kunne kjent det selv på samme måte, fordi han ikke helt skjønner/kjenner som jeg gjør, selv om han nå selvfølgelig kjenner mye om han vil (men kommer skjelden på det selv, men kjenner gjerne litt om jeg sier at han sparker).
Ps, hvis dette er barn nr to så kan jeg komme med en liten erfaring til, bare så det ikke blir et problem etter babyen er født, om din mann tenker litt likt min... Mannen min var superhappy når lillebror ble født og veldig stolt og glad osv, men husker vi snakket om kjærligheten til de to barna, der jeg ikke kunne velge fra dag 1, mens han sa lenge (hvertfall den første mnd, kanskje to) at selv om han var glad i babyen følte han ikke at han kjente han på samme måte, så han hadde valgt storebror om han måtte velge.. Jeg syntes jo det var veldig trist, men skjønte vel hva han mente.. Og babyen var veldig (!) klengete på meg, drakk omtrent konstant, så tok liksom litt ekstra tid å bli kjent med han for pappaen, siden mesteparten av våkentiden gikk med på ammingen.. Jeg prøvde å få han til å ta noen ekstra bleieskift, men du vet, ikke alltid det er så stas heller
Men det kom seg, og i dag kan han ikke velge, like glad i begge
Hjelper gjerne å få et lite smil av babyen - eller annen form for kontakt
Sorry lengden... :/