Liten eller stor babydyne?

Lulilu

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Januarskatter 2015
Selv har vi liten dundyne til klompen. Den er vel 60x80 om jeg ikke tar helt feil. Hun på Princessbutikken anbefalte denne for babyer frem til 6 mnd. Også var visst dun mest allergivennlig. Synes jo det var liiiitt lenge... Men problemet er bare at han begynner å sparke den av seg, og når han løfter beina i været så ramler den som regel ned på en av sidene og blir kald (selv om vi har pysj på). Har prøvd å ha stor (fiber)dyne, men denne kom nesten over ansiktet om natten. Har kjøpt dynepose på IKEA, men ikke tatt i bruk enda. Usikker på om han trives med den, da jeg rett og slett ikke har orket å forsøke en natt med den enda ;)

Hva bruker dere til deres baby? Har dere måttet bytte størrelse på dynen? Foretrekker dere dun eller fiber?

Lulilu

Vi bruker 80×100 dundyne, som er kjøpt på Princess.. hadde samme problemet som deg med første ungen, så de to andre har brukt en større fra første dag..også lar jeg han ligge oppå den minste dyna:P har måtte begynne med pose i tillegg, ved 3-4 mnd alder på de to første barna, fordi dem sparket alltid av dyna si.. og mellomste (15 mnd) bruker det enda;)

☆★hilsen meg★☆

Kun dun her.
Her er dyna 100 tror jeg.
Syns den 60x80 passer best til vognbruk.

Bruker den minste både i vugge og vogn, den passer bra. Hadde vi hatt større hadde den blitt for stor. Vi har pledd surret rundt som ligger rrundt hodet og kroppen hennes, så det blir lunt og godt oppi der. (også har vi faktisk sengekant oppi i tillegg, så ser nesten trangt ut, men hun elsker det!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Vi har ikke hatt problem med at han sparker av seg dynen, her kaver han mest rundt med armene :P Bruker den minste dynen i vugge, vogn ++ på dagtid. Og den som er hakket større (80x100) i sengen, har gjort det fra dag 1. Begge er fiberdyner, jeg tåler ikke dun så godt. Han har dunpose i vognen, men den ligger jo ikke klint oppi meg så da går det greit. Hadde ikke tålt å hatt dun i sengen *atsjoo*

Har minste dyne her, og fungerer bra:) Kaver mest rundt med armene her også som KatBra beskriver;) Så han sparker den liksom ikke av seg. Vi kjøpte denne på BarnasHus, dozy dyndyne som forøvrig er anbefalt av Norges astma og allergiforbund;)

Har minste dyna her også. På barnebutikker får du kjøpt dyneklyper, så ikke dyna går noe sted :)

Har minste dyna her også. På barnebutikker får du kjøpt dyneklyper, så ikke dyna går noe sted :)
Ja, det har jeg hørt om, men ikke funnet enda.. Skal gå til innkjøp av slike :)

Lulilu

Vi har den minste (kjøpt på princess) og vi kjøpte fire dyneklyper på babyshop :) da får ikke barnet sparket av seg dynen. Vi kjøpte de mest fordi jeg var livredd for at hun skulle få den over ansiktet når vi sov osv :/

Eehm... Jeg ser ikke umiddelbart hvordan dem funker.. Kan noen fortelle meg? :P

Lulilu

Fire klyper som du fester i hver ende av dyna, på disse klypene er det fire "rundinger" som du åpner opp og fester rundt 4 sprinkler på senga. Da sitter de fast og dynen stikker ikke av :D jeg er ikke flink på og forklare, men :p

Vi bruker den minste enda og det fungerer fint. Han sover i vognbagen sin på natta enda da

bruker minste størrelse foreløpig:-)

Bruker den nest minste i senga, og minste i vugga. Ingen problem med at dynen stikker av eller havner over ansikt her. jeg bretter ene enda av dynen ned under madrassen på fotenden, og da ligger den alltid på plass, og han er varm og god. pluss at jeg slipper å bekymre meg for at dynen skal komme over ansiktet til lille.

Fire klyper som du fester i hver ende av dyna, på disse klypene er det fire "rundinger" som du åpner opp og fester rundt 4 sprinkler på senga. Da sitter de fast og dynen stikker ikke av :D jeg er ikke flink på og forklare, men :p
Takk for tipset og bruksanvisning :)

Lulilu

ImageUploadedByBV Forum1386544327.970920.jpg
Sånn blir dynen om natten, som en ball. Dette er i reisesengen vel og merke da vi var bortreist i helgen. Så nå skal jeg prøve med dyneklyper etter han er blitt frisk. Har sengeklosser på for han er forkjølet enda, så da sklir han litt ned i løpet av natten ;)

Lulilu

Back
Topp