Liten blødning uke 26

Nymini

Blir kjent med forumet
Januarlykke 2020
Hadde en liten blødning i dag morges, ringte jordmor og hun sa at så lenge det ikke gjør vondt, kommer mer el. så er det normalt.

Andre som har hatt blødninger så sent i svangerskapet? Er det grunn til å være nervøs?

Har du hatt sex? Det kan gi blødning. Hvis du ikke har det og ikke noe annet spesielt, ville jeg ringt til føden og bedt om å komme på en sjekk. Lytt til magefølelsen din <3

Vet du plassering på morkake? Morkake som ligger delvis over mormunn kan gi blødning..

Kan få blødning uten noen spesifikk grunn pga vi som gravide har kjøre slimhinner.
Både nedentil og i nesen ;)

Jeg selv våknet flere ganger i de to første svangerskapene med blod i hele ansiktet pga neseblod:p
Siste gang jeg blødde i dette svangerskapet nedentil var når jeg var 16 uker. Men det finnes dem som blør hele svangerskapet og bare i perioder av/på i hele 9 mnd.

Om du føler deg trygg på jordmor hadde jeg stolt på henne. OM noe inni deg sier noe ikke stemmer hadde jeg snakket med føden.

Jeg oppdaget spotting i uke 23(ferskt blod). Etterhvert kom små smerter som lignet mensensmerter. Lillevenn kom 12 timer senere. Dessverre altfor liten. Unner ingen å oppleve det jeg opplevde i slutten av januar i år. Dra til jordmor, vær så snill. Bedre en gang for mye enn en gang for lite/for sent.

Sniker fra juli. Hadde liten blødning i uke 24 i forrige svangerskap. Var ingenting galt, men jeg ble sjekket både gynekologisk og med ul. Babyen kom etter termin.:)

Jeg oppdaget spotting i uke 23(ferskt blod). Etterhvert kom små smerter som lignet mensensmerter. Lillevenn kom 12 timer senere. Dessverre altfor liten. Unner ingen å oppleve det jeg opplevde i slutten av januar i år. Dra til jordmor, vær så snill. Bedre en gang for mye enn en gang for lite/for sent.
[emoji22]

Jeg fikk en liten blødning for 2 uker siden (uke 25), dagen etter samleie. Snakket med jordmor om det og vi kom frem til at siden det var bare brunt utflod og veldig lite, og etter samleie så var det nok ufarlig fra slimhinnene. Jeg gjorde innvendig ultralyd pga noe annet 1 uke etter og da sjekket legen nøye med GU siden jeg hadde hatt den blødningen og kom frem til samme konklusjon som jordmor :)

Har ikke vært noe mer siden den ene, og kjenner masse liv hver dag. Så da var det nok ikke noe alvorlig. Men man blir jo alltid litt redd og bekymret for hva det kan være...

Back
Topp