Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Etter det har vi tatt det litt roligere, og har ikke opplevd det igjen. Da hadde jeg det i ca 1 dag før det gav seg.
Ikke for å være kjip, men jeg opplevde dette for tre uker siden, var selv i uke 10. Hvis det rosa på papiret ikke gir seg så krev en ul! Jeg hadde vist en missed abortion 10+4 [emoji17] Oppdaget det heldigvis fort! Men hadde vært kjipt å gått frem til oul for å så finne ut at det ikke hadde vært noe liv der på flere uker.. Hvis det et MA så tror kroppen den er gravid enda så man vil ikke gå ned noe spesielt på HCG-nivået og livmora vil fortsatt vokse..
Men når det er sagt så er det veldig normalt å blø litt! Jordmora hadde også den forklaringen som du viser til over her, og at slimhinnene er veldig skjøre så man kan lett blød litt[emoji4]
Skummelt, men hvis noe går galt så er det nok fordi det er noe galt med fostret- så jeg trøster meg selv med at det var ikke meningen at det livet skulle settes til denne verden.
Jeg har det og, er tredje dagen nå og jeg er veldig engstelig, for hadde ingen blødninger med førstemann eller tidligere i dette sv.sk. Men har ikke smerter og prøver å slå meg til ro med at dette er vanlig for mange. Skal i bursdag senere i dag og må jo la vær å tenke på det for å ikke ødelegge hele selskapet[emoji45]
Fant dette i en artikkel i går og håper årsaken er nettopp det som står der! Er 10+0 i dag[emoji846](Skjermbilde, husker dessverre ikke kilden.)![]()
Jeg tror jeg opplevde dette i mitt forrige svangerskap. Selv om jeg småblødde litt innimellom var denne blødningen ekstra skremmende. Litt mer enn vanlig og friskere blod. Men ingen smerter og stoppet etter en liten stund. Håper det «bare» er dette du opplever og at alt går bra!Jeg har det og, er tredje dagen nå og jeg er veldig engstelig, for hadde ingen blødninger med førstemann eller tidligere i dette sv.sk. Men har ikke smerter og prøver å slå meg til ro med at dette er vanlig for mange. Skal i bursdag senere i dag og må jo la vær å tenke på det for å ikke ødelegge hele selskapet[emoji45]
Fant dette i en artikkel i går og håper årsaken er nettopp det som står der! Er 10+0 i dag[emoji846](Skjermbilde, husker dessverre ikke kilden.)![]()
Jeg tror jeg opplevde dette i mitt forrige svangerskap. Selv om jeg småblødde litt innimellom var denne blødningen ekstra skremmende. Litt mer enn vanlig og friskere blod. Men ingen smerter og stoppet etter en liten stund. Håper det «bare» er dette du opplever og at alt går bra![emoji173]️
Håper det ordner seg. Mener så lenge man ikke har mensensmerter og fosse blør så skal det gå greit, men klarer fortsatt ikke å ro meg helt ned før jeg har vært på ultralyd. Har du vært tidligere på ultralyd eller skal du?
Det jo klart at det alltid er en mulighet for abort, og ganske stor for min del med tanke på at jeg er 40 år.
Skal snakke med en venninne som er lege senere i dag og høre hva hun tenker. Også tror jeg at jeg kommer til å kontakte fastlegen i morgen. Er som sagt veldig engstelig selv om jeg prøver å tenke positivt.
Hadde du andre tegn på MA annet enn rosa på papiret?
Ja, greit å få sjekket det opp iværtfall, selv om det mest sannsynligvis er ikke noe galt! [emoji173]️
Nei jeg hadde ingen smerter fordi kroppen min tviholdt på graviditeten, så hadde ingen symptomer som skulle tilsi at det var noe galt.. Jeg hadde jo fått litt mage også! Hadde en litt ekkel følelse på at det ikke var helt bra, men om det var fordi jeg syns litt blod på papiret var skremmende eller hva det var, vet jeg ikke! Følte meg litt tung i magen eneste, men det hadde jeg også gjort tidligere- sikkert pga liten plass før livmora kom seg skikkelig over skambenet [emoji85]