liten "blødning"/rosa utflod

Jeg opplevde det dagen etter samleie for halvannen uke siden. Ble veldig redd, men det er visst helt normalt :happy: Etter det har vi tatt det litt roligere, og har ikke opplevd det igjen. Da hadde jeg det i ca 1 dag før det gav seg.

Åh! Takk for svar, nå ble jeg lettet. Jeg fikk en liten blødning på mandag også plutselig fikk jeg det i går igjen, etterfulgt av lyse rosa utflod som varte kanskje i en halvtime, da ble jeg veldig stresset.

Hadde rosa utflod en dag når jeg var 8+2. Avtok i løpet av dagen og alt e fint med den lille [emoji4] så lenge mann ikke har takvise smerter i magen så skal det være ufarlig. Men hvis du er veldig bekymret synes jeg du skal ta en tur å få sjekka ståa bare for å slippe å gå rundt å være redd [emoji4]

Jeg løftet tungt i går, mandag kan jeg ikke huske at jeg løftet noe tungt, det kan hende at det er det som er årsaken. Skal til gynekolog til uka, kanskje hun kan finne ut av hva den lille blødningen og rosa utfloden kommer av. Har ikke hatt vondt i magen siden jeg fant ut at jeg var gravid og det er 5 uker siden. Ble selvsagt veldig redd på mandag da jeg så litt blodspor på papiret:smiley-angry017

Hadde brun utflod fra forrige torsdag til tirsdag ca. Har ikke vært på ul men HCG fortsatte å stige så antar at alt er bra siden det har sluttet:)

Jeg har også litt småblødninger og farget utflod innimellom. Liker det ikke, men så lenge det ikke tiltar i mengde eller kommer sammen med smerter «tar jeg det med ro». Småblødninger i første trimester er ikke uvanlig, så satser på at det går bra for oss!:)

Jeg har også hatt små blødninger med friskt blod og brun utflod uten at det har vært farlig i uke 6 og 7 Fikk se bankende hjerte på UL i uke 8 og alt var bra. Legen sa det var helt normalt. Er rett og slett noen som blør litt tidlig i svangerskapet.

Jeg har det og, er tredje dagen nå og jeg er veldig engstelig, for hadde ingen blødninger med førstemann eller tidligere i dette sv.sk. Men har ikke smerter og prøver å slå meg til ro med at dette er vanlig for mange. Skal i bursdag senere i dag og må jo la vær å tenke på det for å ikke ødelegge hele selskapet[emoji45]
Fant dette i en artikkel i går og håper årsaken er nettopp det som står der! Er 10+0 i dag[emoji846]
cea1abf727bd39a3da82d5b7153bae09.jpg
(Skjermbilde, husker dessverre ikke kilden.)

Ikke for å være kjip, men jeg opplevde dette for tre uker siden, var selv i uke 10. Hvis det rosa på papiret ikke gir seg så krev en ul! Jeg hadde vist en missed abortion 10+4 [emoji17] Oppdaget det heldigvis fort! Men hadde vært kjipt å gått frem til oul for å så finne ut at det ikke hadde vært noe liv der på flere uker.. Hvis det et MA så tror kroppen den er gravid enda så man vil ikke gå ned noe spesielt på HCG-nivået og livmora vil fortsatt vokse..
Men når det er sagt så er det veldig normalt å blø litt! Jordmora hadde også den forklaringen som du viser til over her, og at slimhinnene er veldig skjøre så man kan lett blød litt[emoji4]

Skummelt, men hvis noe går galt så er det nok fordi det er noe galt med fostret- så jeg trøster meg selv med at det var ikke meningen at det livet skulle settes til denne verden.

Ikke for å være kjip, men jeg opplevde dette for tre uker siden, var selv i uke 10. Hvis det rosa på papiret ikke gir seg så krev en ul! Jeg hadde vist en missed abortion 10+4 [emoji17] Oppdaget det heldigvis fort! Men hadde vært kjipt å gått frem til oul for å så finne ut at det ikke hadde vært noe liv der på flere uker.. Hvis det et MA så tror kroppen den er gravid enda så man vil ikke gå ned noe spesielt på HCG-nivået og livmora vil fortsatt vokse..
Men når det er sagt så er det veldig normalt å blø litt! Jordmora hadde også den forklaringen som du viser til over her, og at slimhinnene er veldig skjøre så man kan lett blød litt[emoji4]

Skummelt, men hvis noe går galt så er det nok fordi det er noe galt med fostret- så jeg trøster meg selv med at det var ikke meningen at det livet skulle settes til denne verden.

Det jo klart at det alltid er en mulighet for abort, og ganske stor for min del med tanke på at jeg er 40 år.
Skal snakke med en venninne som er lege senere i dag og høre hva hun tenker. Også tror jeg at jeg kommer til å kontakte fastlegen i morgen. Er som sagt veldig engstelig selv om jeg prøver å tenke positivt.
Hadde du andre tegn på MA annet enn rosa på papiret?

Jeg har det og, er tredje dagen nå og jeg er veldig engstelig, for hadde ingen blødninger med førstemann eller tidligere i dette sv.sk. Men har ikke smerter og prøver å slå meg til ro med at dette er vanlig for mange. Skal i bursdag senere i dag og må jo la vær å tenke på det for å ikke ødelegge hele selskapet[emoji45]
Fant dette i en artikkel i går og håper årsaken er nettopp det som står der! Er 10+0 i dag[emoji846]

Håper det ordner seg. Mener så lenge man ikke har mensensmerter og fosse blør så skal det gå greit, men klarer fortsatt ikke å ro meg helt ned før jeg har vært på ultralyd. Har du vært tidligere på ultralyd eller skal du?

Jeg tror jeg opplevde dette i mitt forrige svangerskap. Selv om jeg småblødde litt innimellom var denne blødningen ekstra skremmende. Litt mer enn vanlig og friskere blod. Men ingen smerter og stoppet etter en liten stund. Håper det «bare» er dette du opplever og at alt går bra!❤️

Jeg tror jeg opplevde dette i mitt forrige svangerskap. Selv om jeg småblødde litt innimellom var denne blødningen ekstra skremmende. Litt mer enn vanlig og friskere blod. Men ingen smerter og stoppet etter en liten stund. Håper det «bare» er dette du opplever og at alt går bra![emoji173]️

Takk for gode tanker! [emoji173]️

Håper det ordner seg. Mener så lenge man ikke har mensensmerter og fosse blør så skal det gå greit, men klarer fortsatt ikke å ro meg helt ned før jeg har vært på ultralyd. Har du vært tidligere på ultralyd eller skal du?

Hei, jeg har ikke vært på UL enda. Har time til UL i forb. m. fosterdiagnostikk om ca 2,5 uke, men syns det er litt lenge å vente. Disse dagene her har vært helt grusomme med det å gå rundt å ikke vite...
Har snakket med en legevenninne i dag og hun anbefaler meg å kontakte en gynekolog. Så det blir nok planen i morgen.

Jeg er gravid for sjette gang og har blødd alle gangene.
Med første blødde jeg i de fire første mnd som sparsom mensen resultatet er ei på 16 som sitter å trykker på datan sin i soffan nå. Blødde litt i uke 9 med nr to som nå er ti. Nr 3,4 og 5 mista jeg i to MA og en sa, blødde litt med de jeg mista i MA, men med MA hadde jeg kjempe sterke magesmerter begge gangene, var ikke i tvil om at det gikk galt. Var litt som mini rier og stramminger.
Den sjette er fortsatt i magen, har hatt litt blødninger som viser seg i crinonen. Håper det er normalt og at den vokser å trives der inne.
Håper blødningene dere opplever er harmløse og at alle kan følge hverandre helt til September.

Det jo klart at det alltid er en mulighet for abort, og ganske stor for min del med tanke på at jeg er 40 år.
Skal snakke med en venninne som er lege senere i dag og høre hva hun tenker. Også tror jeg at jeg kommer til å kontakte fastlegen i morgen. Er som sagt veldig engstelig selv om jeg prøver å tenke positivt.
Hadde du andre tegn på MA annet enn rosa på papiret?

Ja, greit å få sjekket det opp iværtfall, selv om det mest sannsynligvis er ikke noe galt! [emoji173]️

Nei jeg hadde ingen smerter fordi kroppen min tviholdt på graviditeten, så hadde ingen symptomer som skulle tilsi at det var noe galt.. Jeg hadde jo fått litt mage også! Hadde en litt ekkel følelse på at det ikke var helt bra, men om det var fordi jeg syns litt blod på papiret var skremmende eller hva det var, vet jeg ikke! Følte meg litt tung i magen eneste, men det hadde jeg også gjort tidligere- sikkert pga liten plass før livmora kom seg skikkelig over skambenet [emoji85]

Ja, greit å få sjekket det opp iværtfall, selv om det mest sannsynligvis er ikke noe galt! [emoji173]️

Nei jeg hadde ingen smerter fordi kroppen min tviholdt på graviditeten, så hadde ingen symptomer som skulle tilsi at det var noe galt.. Jeg hadde jo fått litt mage også! Hadde en litt ekkel følelse på at det ikke var helt bra, men om det var fordi jeg syns litt blod på papiret var skremmende eller hva det var, vet jeg ikke! Følte meg litt tung i magen eneste, men det hadde jeg også gjort tidligere- sikkert pga liten plass før livmora kom seg skikkelig over skambenet [emoji85]

Takk for at du deler[emoji173]️
Jeg har fått time hos gyn i kveld, var heldig at noen avbestilte. Så da er det bare å vente.

Back
Topp