Liten blødning etter positiv test.. Hva skjer?

Onskerfor2019

Forelsket i forumet
Huff, det var virkelig ikke noen god følelse som gikk igjennom kroppen onsdags kveld. Da fikk jeg nemlig blod på papiret.. Etter en MA for snart ett år siden og prøving i snart 2 år, vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre lenger...

Jeg testet med digital forje lørdag og fikk 2-3 uker på digital. Dro til legen forje fredag og mandag, hcg steg fra 130-180. Så blødde jeg litt onsdags kveld og trodde alt var over. Men blødningen var ganske liten, (men den syntes).

Hvor mye blod er det vanlig at det kommer ut om det er en fullverdig SA? Jeg er så utrolig stresset atte hjelp. Fikk 2-3 uker på digital i dag og. 2 kvelder siden jeg blødde. Så jeg forstår ingenting. Blødningen stoppet den kvelden, det var bare brunt blod («gammelt» blod) på morgenen dagen etter..

Mine spørsmål er egentlig, hvor sansynlig er det at det går bra tross blødning? Har dere opplevd lignende? Og hvor fort burde hcg synke når det er såpass tidlig som testen sier?

Skal til legen på mandag for å ta ny blodprøve, men jeg må få lufta det med noen før den tid kjenner jeg....

Vedlegg

• 507F1008-271B-41FF-9B37-ED716C4CB118.jpeg
    507F1008-271B-41FF-9B37-ED716C4CB118.jpeg
    517,8 KB · Visninger: 24
Ååh, håper det går bra! Det er jo umulig å si på forhånd egentlig, men generelt skal det jo komme mye blod og gjerne være smerter i tillegg, men er jo ikke alle som opplever det. Ikke tidlig ihvertfall. Men det er ihvertfall lett for at det kommer ufarlige blødninger, slimhinnene er jo gjerne ekstra hovne og kan bli såre, særlig etter sex og underlivsundersøkelser kan man blø, også kan man jo ha ufarlige blødninger fra livmoren og sånn. Jeg har ikke opplevd det selv, hadde rosa på papiret to ganger i første trimester første gang husker jeg, men ihvertfall ene gangen var etter sex.

Krysser fingrene! Bra du får oppfølging slik at du får svar :)

Ååh, håper det går bra! Det er jo umulig å si på forhånd egentlig, men generelt skal det jo komme mye blod og gjerne være smerter i tillegg, men er jo ikke alle som opplever det. Ikke tidlig ihvertfall. Men det er ihvertfall lett for at det kommer ufarlige blødninger, slimhinnene er jo gjerne ekstra hovne og kan bli såre, særlig etter sex og underlivsundersøkelser kan man blø, også kan man jo ha ufarlige blødninger fra livmoren og sånn. Jeg har ikke opplevd det selv, hadde rosa på papiret to ganger i første trimester første gang husker jeg, men ihvertfall ene gangen var etter sex.

Hadde tenkt å skrive noe likt. Det kan veldig godt være det er fra såre slimhinner etter sex. Særlig siden det var gammel blod og ikke fersk blødning.
Skjønner godt du er stresset, men det er ikke lenge til du kan se hjertet banke på TUL. Så kanskje spandere på seg en undersøkelse bare for å få sinnro<3 krysser fingre for at det går bra <3

Håper det er noe sånt..❤️Tusentakk for svar.

Hadde tenkt å skrive noe likt. Det kan veldig godt være det er fra såre slimhinner etter sex. Særlig siden det var gammel blod og ikke fersk blødning.
Skjønner godt du er stresset, men det er ikke lenge til du kan se hjertet banke på TUL. Så kanskje spandere på seg en undersøkelse bare for å få sinnro<3 krysser fingre for at det går bra <3
Blir jo heelt gal av det her.. Tok ny digital i dag, 2-3 ennå.. Får heldigvis så mye ultralyd jeg vil av legen denne gang (ny lege). Han har apparat på kontoret sitt og er veldig flink til å følge opp etter det jeg gikk igjennom sist. ❤️

Bra du får god oppfølging også håper eg det er noe uskyldig :Heartpink

Husker ikke helt prosent, men vet det er mange som opplever blod iløpet av svangerskapet, spesielt første 1. Trimester! Så det behøver ikke å være en ny SA:)
Du skriver du tok blodprøve, var den 130 på fredag og 180 på mandag?
Tror man blør ganske mye og har smerter når man har SA. Det hadde iallefall jeg den gangen jeg hadde det.

Husker ikke helt prosent, men vet det er mange som opplever blod iløpet av svangerskapet, spesielt første 1. Trimester! Så det behøver ikke å være en ny SA:)
Du skriver du tok blodprøve, var den 130 på fredag og 180 på mandag?
Tror man blør ganske mye og har smerter når man har SA. Det hadde iallefall jeg den gangen jeg hadde det.
Ja, den var 130 fredagen og 180 mandagen.. Jeg synes det er liten økning på 2 dager? Blødde onsdagen, etter 180 prøven på mandagen.. Nå i dag viser den digitale fortsatt 2-3.. Og jeg har fortsatt brunt blod i utfloden.. (sorry detaljer)..

Huff.. Hvilken uke hadde du SA? Jeg har ikke noen intense smerter, men litt type mens murringer..

Håper det er uskyldig, men jeg har en ekkel følelse..

Back
Topp