Liten blødning av cytotec

Navi

Gift med forumet
VIP
Januar 2017
Noen som har opplevd forholdsvis liten blødning etter cytotec-kur og likevel fått ut alt /ikke hatt rester igjen i livmoren?
Jeg tok 4 tabletter i går og begynte å blø, men syns blødningen er forholdsvis sparsom ift vanlig mens (jeg blør nok ganske kraftig når jeg har mensen, vurderes for endometriose). Har på råd fra gyn tatt 2 tabletter til kl9 i dag tidlig, men det har ikke tatt seg opp noe, bare litt mer magesmerter igjen.
Har det kanskje noe å si hvor langt man var på vei? Syns å huske jeg blødde mye mer ved sist SA som skjedde omtrent ved samme gestasjonsalder som embryoet hadde nå, ca 4,5 uker. Er så redd for å måtte på utskrapning siden det er mer risiko ved et inngrep... :(
 
:Heartblue:Heartpink Stor klem til deg, håper nokon kjem med god erfaring :Heartpink:Heartblue
 
Noen som har opplevd forholdsvis liten blødning etter cytotec-kur og likevel fått ut alt /ikke hatt rester igjen i livmoren?
Jeg tok 4 tabletter i går og begynte å blø, men syns blødningen er forholdsvis sparsom ift vanlig mens (jeg blør nok ganske kraftig når jeg har mensen, vurderes for endometriose). Har på råd fra gyn tatt 2 tabletter til kl9 i dag tidlig, men det har ikke tatt seg opp noe, bare litt mer magesmerter igjen.
Har det kanskje noe å si hvor langt man var på vei? Syns å huske jeg blødde mye mer ved sist SA som skjedde omtrent ved samme gestasjonsalder som embryoet hadde nå, ca 4,5 uker. Er så redd for å måtte på utskrapning siden det er mer risiko ved et inngrep... :(
Tror nok du må ta enda en runde med cycotec. Jeg fikk også liten blødning først så tok en runde til med cycotec og det kom veeeeldig mye selv om embryoet bare var cirka 5 uker. Blødde i nesten 5 uker etterpå... lykke til!
 
Tror nok du må ta enda en runde med cycotec. Jeg fikk også liten blødning først så tok en runde til med cycotec og det kom veeeeldig mye selv om embryoet bare var cirka 5 uker. Blødde i nesten 5 uker etterpå... lykke til!
Takk for svar!
Uff, var litt det jeg fryktet, blødde jo som nevnt mye mer sist jeg hadde SA selv og.. Da blir det vel en tilsvarende avslutning på uken neste uke, skal til kontroll hos gyn på onsdag, så får vel ikke ny kur før det. For noe herk slike situasjoner er altså!
 
Høres ikke ut som du har blødd nok, nei. Jeg har måttet ha 3 runder en gang, men det kom til slutt. Jeg var som deg veldig i mot utskraping så var veldig bestemt på at de måtte gi meg mer piller.

Etter 3 runder tok det likevel 48 timer før det skjedde noe. Så det kan fortsatt skje. Et lite tips er å være i aktivitet. Gå en lang tur i morgen hvis du kan. Synes også jeg har hatt god effekt av varmeflaske og korsryggsmassasje. Må få i gang sirkulasjonen!

Et annet tips jeg har fått i ettertid er at akupunktur kan hjelpe sette det i gang.

Lykke til!
 
Høres ikke ut som du har blødd nok, nei. Jeg har måttet ha 3 runder en gang, men det kom til slutt. Jeg var som deg veldig i mot utskraping så var veldig bestemt på at de måtte gi meg mer piller.

Etter 3 runder tok det likevel 48 timer før det skjedde noe. Så det kan fortsatt skje. Et lite tips er å være i aktivitet. Gå en lang tur i morgen hvis du kan. Synes også jeg har hatt god effekt av varmeflaske og korsryggsmassasje. Må få i gang sirkulasjonen!

Et annet tips jeg har fått i ettertid er at akupunktur kan hjelpe sette det i gang.

Lykke til!
Takk for svar :)
Tror ikke det har skorter på aktivitet igrunn, med ommøblering, husvask og opp og ned trappene i huset ørtogførti ganger...:dead: Men prøver meg på en tur i morgen likevel, og håper at noe skjer. Nå har jeg ikke hatt menssmerter på noen timer heller, ikke tatt smertestillende siden første kur i går morges.. Varmeflaska er allerede godt brukt, men skal jaggu la mannen få gni meg litt i ryggen også. Har ennå et lite håp, men virker som jeg kan belage meg på ny kur da.
Uansett takk for tips!
 
Liten oppdatering i tilfelle andre trenger litt oppmuntring en annen gang (jeg blir så glad selv hver gang jeg får se hvordan det går videre med folk her inne :) )
Får se på kontroll til uka om alt kommer ut nå, men etter ganske lenge med rier på dagen i dag kom plutselig en stor klump med koagulert blod (eller fosteranlegg/morkake?) i ettermiddag, og siden det har jeg blødd ganske mye, og det har kommet flere koagler - så nå håper jeg virkelig at jeg er på rett vei :D Har aldri vært så glad for å blø tror jeg, litt surrealistisk situasjon oppi det triste...
 
Siste oppdatering herfra i denne tråden - det viste seg på kontroll i dag at alt nå har kommet ut, så da trengte jeg kanskje ikke å blø så mye som jeg forestilte meg. Eller at jeg faktisk har så kraftige menstruasjonsblødninger at dette ikke ble noen sjokkerende mengde for meg :) Håper det kan være en (om noe mager) trøst til andre som føler seg usikre. Uansett var det en lettelse å ha sjekket istedenfor å gå og lure.

Har vært hos en utrolig forståelsesfull og flink lege i hele forløpet mitt, det har vært veldig verdifullt i en tung stund <3
 
Back
Topp