Liten blødning 12+2

molly1988

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I går kveld hadde eg en liten blødning, eller det kom blod på papiret etter 2 dobesøk. Noe andre som har opplevd dette? Var hos legen 11+6 hvor hun ikke fant hjertelyd. Legen mente det var for tidlig enda så eg måtte ikke bekymre meg. Lettere sagt enn gjort! Har vel ikke tenkt så mye på det før det kom litt blod i går. Sier til meg selv at dette ikke er farlig.. Mannen er reist i nordsjøen, så tankene blir fort negative når eg er aleine. "Heldigvis" så er kvalmen fortsatt sterkt tilstede. Måtte bare få det ut og dette er jo det perfekte stedet til slikt! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ser det står at blødninger egentlig er ganske vanlige i svangerskap. Mener jeg leste et sted at så lenge det kom uten noen form for smerter eller sammentrekninger var det ikke noe farlig.

Men du kan jo ringe jordmor i morgen å høre? Er jo lurt sånn for sikkerhetskyld :)

Jente født 02.06.10
App taster :)

Ser det står at blødninger egentlig er ganske vanlige i svangerskap. Mener jeg leste et sted at så lenge det kom uten noen form for smerter eller sammentrekninger var det ikke noe farlig.

Men du kan jo ringe jordmor i morgen å høre? Er jo lurt sånn for sikkerhetskyld :)

Jente født 02.06.10
Hadde ikke noe smerter eller sammentrekninger, så håper jo at det var helt uskyldig! :) Ringte legevakten i går og fikk der beskjed om at så lenge det ikke kom mer blod, smerter så var det ikke farlig. Sykepleieren sa at blødninger helt fram til 6 mnd var normalt - uten smerter. Bare så utrolig vanskelig å ikke bekymre seg!! ;)

Hadde ikke noe smerter eller sammentrekninger, så håper jo at det var helt uskyldig! :) Ringte legevakten i går og fikk der beskjed om at så lenge det ikke kom mer blod, smerter så var det ikke farlig. Sykepleieren sa at blødninger helt fram til 6 mnd var normalt - uten smerter. Bare så utrolig vanskelig å ikke bekymre seg!! ;)

Den ser jeg! Jeg hadde jo relativt store blødninger i 4 dager i uke 7. Da hadde jeg også smerter, men på ultralyd var det bankende hjerte og alt på stell!

Prøv å slappe av :) så satser vi på at det ikke kommer noe mer!!

Jente født 02.06.10

her fant de hjertelyd 6+3,hadde fått en ny sjekk jeg for å bli både beroliget og få bekreftet at det er ok

Det er veldig vanlig med litt blod etter bommelom. Blodkar som sprekker pga evt trykk. Nå vet jeg ikke om det var nr 1 eller 2 du gjorde, men greit å nevne allikevel :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

fant hjertelyd 9+5 her ville bestilt ekstra ul.

Dere som har hørt hjertelyden tidlig, var det med ul eller doppler? Hvis med doppler, fant dere den selv eller var dere hos legen?

Følte at legen min ikke letet på riktig sted.. Skal til legen igjen i slutten av uken grunnet kvalme og tenkte å spørre om eg kunne få lete litt selv med doppleren.. Er det lov å spørre om det?

På ul ja. :) uke 11 med doppler er det ikke sikkert alle får til.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke for og uroe deg mere. Men jeg hadde blødninger på papiret flere ganger. Hadde ingen smerter. Slik gikk på og ta i tre uker før jeg fikk rie lignende smerter og mistet. Men som de andre skriver ville jeg ha skjekket. Helst i dag, for jeg veit akkurat hvordan du har. Det er ikke noe kjekt og gå og tenke på om det er liv eller ikke. Jeg har mistet to ganger :(
Håper spiren sitter til den skal ut.

Sikkert helt ufarlig:) Trodde de fleste leger droppet å sjekke med doppler før tidligst i uke 12, siden det mest sannsynlig bare påfører mor stress fordi de ikke finnner hjertelyd.. Og ja, blødninger er veldig vanlige. Det at noen har blødd og så mistet senere kan være helt tilfeldig:) Når skal du på neste sjekk?

Jeg hadde bedt om snarlig sjekk tilfelle det skulle være noe.
Lykke til :)

Ville også ha skjekket bare for å være på den sikkre siden. Bedre med en sjekk for mye enn en sjekk for lite. :)

Takk for svar jenter :) Men hvem ville dere ha fått sjekk hos? Lege eller jordmor?

Da jeg hadde min blødning snakka jeg først med jordmor. Å så med legen.

Å høre hjerte mente legen min man ikke kan gjøre før etter uke 12... Men jeg så det på UL i uke 9. Jeg har hatt flere små blødninger (etter dobesøk, når jeg har tørket meg) tidligere, og det viste seg å være grunnet lavtliggende morkake, og alt er bra med den lille :)

Krysser fingrene for at det er bra med din også :) Mest sannsynlig er det det! Men prøv å få time til UL så du kan beroliges <3

Jeg ville ringt legen og bedt om at hun prøvde en gang til å finne hjertelyden.
Hadde fortalt om blødningen (legg bare på litt anh mengde). Og dersom legen fortsatt ikke finner den vil hun nok uansett sende deg videre. Som sagt bare smør litt på ang hvor mye du har blødd og fortell at du er kjempe bekymret.

Har ikke selv opplevd det, men vet om flere som har opplevd MA at de har hatt litt småblødninger før de fant it at noe var galt.

Er jo overhode ikke sikkert det er boe galt med babyen din, men personlig hadde jeg ikke klart å gå rundt og ikke vite. Men det er jo faktisk normalt og blø litt.

Masse lykke til uansett :)

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Då har eg ringt lege og jordmor. Jordmor var helt fullbooket fram til torsdag, men fikk time hos legen 12:30 i dag :) Ja kjenner at eg ikke klarer å gå og uroe meg slik lenger.. Er jo ikke bra for den lille i magen heller..

Lykke til hos legen :) Satser på at alt er bra :)

Back
Topp