Lykkespiren2017
Blir kjent med forumet
Til dere som bruker doppler! Hender det at dere ikke hører lillegull en dag, eller at dere hører h*n såpass langt bak at hjerte på en måte slår litt saktere? Slår det saktere eller høres det bare slikt ut??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke brukt doppleren siden i uke 15, nøyaktig 5 uker siden. Etter hva jeg har fått med meg gjennom alle disse svangerskapene så slår ikke hjertet "like raskt" nå som i starten. Ligger på ca 150 istedetfor 180.Til dere som bruker doppler! Hender det at dere ikke hører lillegull en dag, eller at dere hører h*n såpass langt bak at hjerte på en måte slår litt saktere? Slår det saktere eller høres det bare slikt ut??
JEG FANT DEN[emoji7] hjertelyden til min lille prinsesse altså, jeg måtte selvfølgelig lete til jeg fant noe jeg kjente igjen, og aldri før har jeg vært så glad og rørt over å høre noe! Var visst min egen lyd jeg hørte på først huff disse gravid hormonene gjør meg tullete
Hvorfor er det ikke bra for babyen??Er det ikke like greit å droppe doppleren om det bare fører til bekymring da? Og dessuten så er det jo ikke bra for babyen[emoji53] Om man kjenner bevegelser er det strengt tatt ikke nødvendig i det hele tatt[emoji3]
Fostervannet blir oppvarmet og babyen blir stresset.Hvorfor er det ikke bra for babyen??
Det visste jeg ikke [emoji50] jeg bruker ikke doppler, da jeg ikke føler trang for å sjekke babyen selv.. Var og usikker på når man kunne finne hjertelyden, så plutselig på en legekontroll skulle legen sjekke men sa det fortsatt kunne være litt tidlig, men fant med en gang hjertelyden .. Vet ikke hvorfor, men er trygg på at alt har vært og kommer til å være bra[emoji4] så ser ikke at jeg kommer til å bruke penger på doppler, når jeg kommer til å bruke den uansett [emoji38]Fostervannet blir oppvarmet og babyen blir stresset.
Rart det selges til alles bruks, burde jo begrenses til leger/jordmødre om det ikke er bra for babyJeg syns det er rart det er for salg jeg...
Ja det syns jeg også..men det er jo som du ser stort marked for det da. Jeg nøyer meg med å kjenne de fantastiske sparkene jeg[emoji7]Rart det selges til alles bruks, burde jo begrenses til leger/jordmødre om det ikke er bra for baby
Ja, klart det er marked for det. Mange er jo beskymret, av forskjellig årsaker, og spente. Jeg nøyer meg med lege og jordmor tilbake meld, og bevegelser jeg kjenner, ikke mye spark ennå og ikke daglig tegn til liv, men GLEDER meg max til det skjer!! [emoji7]Ja det syns jeg også..men det er jo som du ser stort marked for det da. Jeg nøyer meg med å kjenne de fantastiske sparkene jeg[emoji7]
Nei man får velge selv om man vil ta risken[emoji4]Jeg brukte doppler kanskje 15 sekundet en gang i uka før sparkene begynte å kjennes Fant hjertelyd hver gang fra uke 9+3! Ellers er det veeeldig sprikende i anbefalingene av doppler bruk. Er ikke forsket nok på, derfor er det best for ekspertene å ikke anbefale bruk enn å anbefale noe dem ikke helt kan garantere ikke kan skade/påvirke. Flere JM sier dem ikke anbefaler bruk pga bekymring hos mor om hun ikke finner det hun leter etter. En skal heller ikke utsette fosteret for timesvis med stråling hver dag/uke/mnd (verken hos JM, lege eller hjemme). Det sies også at mobiler, TV og andre dingser har like mye eller mer stråling. Jeg tror ikke mine 20 sekunder pr uke har gjort noe skade, heller ikke klart å varme opp fostervannet eller fosteret. Men som sagt, de lærde er ikke enige
Man risikerer så mye hver dag at det i grunn et rart det som regel går bra [emoji14]Nei man får velge selv om man vil ta risken[emoji4]