Liten baby..

Mona83

Blir kjent med forumet
Huff, ble sendt på ahus forige dagen for å sjekke magen min (er 30 uker på vei) og på ultralyden fikk jeg beskjed om at ungen er alt for liten [:(] Vet ikke hva jeg skal gjøre, eneste legen sa var at jeg måtte passe på å få slappe av nok, noe som er lettere sagt enn gjort med en jentunge på halvannet år i huset.. Føler meg så hjelpesløs!!! Noen som har vært igjennom d samme?

ORIGINAL: Minimeg

Uff ville bare gi deg en trøsteklem jeg.

signerer denne her jeg.. ønsker deg lykke til..

Jeg venter tvillinger, og fikk beskjed på ul at nr 2 er veldig liten forholdt til nr 1 (ca 1100g i mellom)! Jeg ble kjempestressa, men heldigvis henvist videre til Ullevål. Der viste det seg at legen på mitt sykehus hadde bomma stygt, det var ikke mer enn 300g forskjell! Legen på Ullevål sa at de målingene som blir gjort på ul er veldig unøyaktige, og må tas med en klype salt. Kanskje du kan be om å bli henvist videre til en skikkelig sjekk du også? Lykke til!

Håper du får oppfølging på dette. Det kan jo være at de har målt feil som noen sier her. Håper det ordner seg for dere uansett!

Trøesteklem fra M

Hei Mona.
I mitt forrige svangerskap fikk morkaka infarkt (deler av den døde og den sluttet å vokse) og klarte da ikke jobben med å få i barnet mitt nok næring. Veksten hennes stoppa opp. Ble tilslutt hastekeisersnitt i uke 34, og hun veide 1560 gram. Hun er hva vi kaller dysenmatur, lav forventet fødselsvekt. De tok henne ut fordi hun da tilslutt hadde best i å ligge i en kuvøse, og bli ernært med sonde.

De ber deg nå slappe av, fordi stress gjør situasjonen verre for morkaka og barnet. Når du slapper av, så jobber morkaka best!

Håper du kan få avløsnig hjemme med Thea. Hva veide Thea da hun ble født?

Ang å spå vekt via ul, så kommer dette an på legen og apparate. Noen får til store sprik, andre har et slingringsmon på 20 gram!

Håper jeg ikke gjorde deg mere bekymret! Har du lyst til å prate så følger jeg med på forumet her, eller send meg en pm. (eller kom på "termin i Juni")

Back
Topp