Liten baby

Jeg var på UL i går, 35+4, og fikk estimert vekt til ca 2.3kg, som vil si -9%.
Skal tilbake igjen om 2 uker for ny sjekk. Føles godt å bli fulgt godt opp, i og med at min egen vekt har stoppet opp siden februar. Sliter med matlyst pga mye halsbrann.
De sjekker også fostervann nøye, fordi jeg ble satt i gang i mitt første svangerskap pga lite fostervann mot slutten.

Det som er fint, både her inne og på UL i går, er at ingen går i krisemodus - alle er beroligende ❤️
Vi er akkurat like langt og min baby er estimert til 3,3 nå :nailbiting: Kommer seriøst til å bli delt i to jeg :wacky:

Vi er akkurat like langt og min baby er estimert til 3,3 nå :nailbiting: Kommer seriøst til å bli delt i to jeg :wacky:

Jeg var også inne til vekstkontroll 35+4 pga avflatende SF mål. Mini ble estimert til 2590gr (39 percentil). Her har jeg nesten ikke gå opp i vekt, noe som har bekymret meg veldig, men mini får heldigvis nok næring ❤️ Spent på å se hvor stor de er ved fødsel. Førstemann ble estimert til å være liten, men ut kom en god og rund baby på 400 gr mer enn han ble estimert til :joyful:

Målingene tror jeg vi skal ta med en klype salt :hilarious: har hatt god oppfølging i begge de tidligere svangerskapene mot termin, og vekstetimeringen har ikke akkurat vært spot on :hilarious: har født dagen før termin og på selve termin med de to andre (jenter) og de var 3000 og 3700, men begge ble målt til større enn de var!

Målingene tror jeg vi skal ta med en klype salt :hilarious: har hatt god oppfølging i begge de tidligere svangerskapene mot termin, og vekstetimeringen har ikke akkurat vært spot on :hilarious: har født dagen før termin og på selve termin med de to andre (jenter) og de var 3000 og 3700, men begge ble målt til større enn de var!
På forrige graviditet stemte det ganske bra på meg. Men hun ble større enn målt. Estimert til 3900 til termin, kom 5 dager før og var 4 kg.

Her har vi hatt en privat UL scan i dag og lille er vokst i henhold til egen kurve, så det er beroligende selv om han fremdeles er liten. 2120g i dag ved 33+4, opp ca 250 gram fra sist uke. Sparker som et uvær gjør han og. Ny scan neste uke, så da er det bare å gomle kanelboller til den tid og prøve å sove nok (begynner å bli vanskelig).

Håper det går bra med alle dere som venter de litt ekstra små. Krysser fingrene for at alt går fint og greit for alle.

Hei! Sniker litt fra Mai - her er det også førstemann, og IVF-baby, men han ligger helt i andre enden av skalaen, da.
Han ble estimert som litt liten, men innenfor normalen på OUL, med noe større hodemål enn kroppsmål i uke 20, som gjorde meg litt stressa. Det hun som målte sa da, var at ganske langt ut i svangerskapet så vokser de ofte veldig i rykk og napp, og at dersom alt ellers ser greit ut, og de følger sin egen kurve, stresser de ikke med det, og det var ingenting å bekymre seg for.
I uke 30 fikk vi første gang estimert vekst skikkelig ifbm 3D UL, og han lå da plutselig på +15%, og nå i uke 37 ble han estimert på ny grunnet seteleie, og da er han +19%. Hele tiden har jordmødre og leger sagt at de følger med som normalt, men at svingningene ville vært like normale opptil +20%, som dersom det var -20%. Det kan, som Bahamas også skrev, være beroligende å huske på, så du ikke stresser unødig :)

Har forsåvidt ei venninne som fikk beskjed om at hennes datter lå minst 20% under snittet helt frem til to uker før termin, men ut kom ei herlig bolle på 4300g og 53cm ei uke før termin - så de kan også regne feil :smiley-angelic006
Ja, forstår det slik at det er mye slingringsmonn. Ser selv på ultralydmålingene mine at de er oppgitt med stor feilmargin. Har en søster som nettopp fikk en liten og hun nevnte og det med rykk og napp - hennes lille var liten frem til den siste tiden og tok et solid byks i vekt da.

Håpee alt går fint for dere nå i innspurten.

4 her, og jeg har blitt sendt på vektstkontroll hver gang.
Fått beskjed om at babyen er litt under gjennomsnittet, men ut har det kommet det helt motsatte:hilarious:
Så har jeg flere venninner som har opplevd det motsatte av meg. Babyene har blitt estimert til mye mer enn de faktisk ble.
Så jeg stoler i allefall ikke på den estimeringen, men stoler på at de er akkurat sånn de skal være;)

Fikk vekstestimat ved igangsetting som var 450 gram over riktig fødselsvekt sist, så det der tar jeg med en klype salt ;) jeg har gått opp 0,5kg totalt nå i uke 34 men baby er visstnok 200 gram +/-8% over snittet nå denne uken, så det er store variasjoner der gitt.

UL i dag og her har målingene gått opp siden sist. Fra å bli fortalt at ekstra UL trengs for å sjekke at den lille ikke er for liten er jeg nå booket inn om et par uker for å sjekke at han ikke blir for stor...

Back
Topp