Liten baby til termin

Astra87

Forelsket i forumet
Jeg har ei jente som fyller 4 om to dager og en gutt på 13 mnd. Ble "wops"-gravid da han var 5 mnd, og han var prøverørsbarn.. ;) Har aldri gått til termin før siden jeg har blitt igangsatt i uke 38 med begge siden de var små i fht alder. Jenta 2610 og gutten 2530. Vekstkontrollen i dag viste et avvik på -16%, som betyr ca 3000 g til termin. Kjenner jeg virkelig håper jeg får gå til da, for det er så mye styr når de er så små... De har vært friske og fine, men begge trøtte med litt gulsott og amminga har derfor ikke vært bare-bare.. De får tilskudd på barsel når de er under 2700 (tror jeg?) så nå skal jeg bare ruge og håpe denne babyen vokser stabilt til neste kontroll om to uker! :) termin 28.

Mine har vært 2800 og 2700 til termin. Har ikke vært noe ekstra styr likevel. Tror det er under 2500 som er dysmatur, og da følger de mere på hvor mye de spiser.

Mine har vært 2800 og 2700 til termin. Har ikke vært noe ekstra styr likevel. Tror det er under 2500 som er dysmatur, og da følger de mere på hvor mye de spiser.
Mine har begge blitt fulgt opp ekstra.. Med jevnlig mating, blodsukkermålinger og temp. Har måtte vært på barselavdelingen og ikke fått lov å være på hotellet. Trodde de sa 2700 var grensa sist, derfor jeg håper på å få en større baby denne gang :)

Min var 3000 men likevel dysmatur. Så det ble ekstra oppfølging m. Blodsukkermålinger, ligge i varmeseng og mme fra starten. Ikke nødvendigvis vektavhengig, men at man har fått lite næring på slutten. Det sa i alle fall legen til meg.

Mine har begge blitt fulgt opp ekstra.. Med jevnlig mating, blodsukkermålinger og temp. Har måtte vært på barselavdelingen og ikke fått lov å være på hotellet. Trodde de sa 2700 var grensa sist, derfor jeg håper på å få en større baby denne gang :)
Kanskje ulik praksis fra sykehus til sykehus. Nr to gikk ned for mye, så hun ble fulgt opp. Hun var også kald i starten. Bodde da på barsel pga ks. Med første bodde jeg på hotell.

Håper også på større baby/ mer moden baby denne gangen. For det er jo en ekstra bekymring. Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at babyen holder seg inne ei lita stund til :)

Mine har vært 3200 ved fødsel og det er 2 veke før med alle utenom eldste. Han kom på termin og var 3666g.
Vente ein no som visst er litt liten .. Men håpe han tar seg godt opp før fødsel :)

Håper også på større baby/ mer moden baby denne gangen. For det er jo en ekstra bekymring. Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at babyen holder seg inne ei lita stund til :)
Takk for det, legen sa i dag at dersom det ikke er mer enn 20% neste gang som er i uke 39+0, så får jeg sannsynligvis gå til termin. Men kanskje ikke over... :)

Min første ble igang satt rundt uke 37 ell noe(husker ikke helt) pga han var liten, han veide 2465 g og var 49 lang. Men han har alltid fulgt sin egen kurve både i magen og etterpå. Blir 2 år imars og følger fortsatt sin egen kurve. Han lå et døgn maks i uv lys pga litt gulsot, og hadde også litt lavt blodsukker men han er nesten aldri syk. :)

Min første ble igang satt rundt uke 37 ell noe(husker ikke helt) pga han var liten, han veide 2465 g og var 49 lang. Men han har alltid fulgt sin egen kurve både i magen og etterpå. Blir 2 år imars og følger fortsatt sin egen kurve. Han lå et døgn maks i uv lys pga litt gulsot, og hadde også litt lavt blodsukker men han er nesten aldri syk. :)
Min første var sånn at hun fulgte kurven sin også etterpå, gikk gradvis opp mot gjennomsnittet til nå når hun blir 4. Nr 2 derimot har krysset alle kurver ila sine første 6 mnd, gått fra 3percentilen til over 90 :p så jeg er veldig spent på denne altså..

Men godt å se at det ikke er bare meg som får små barn heller, første gang følte jeg at det ikke var andre som fikk dysmature barn..

Min første var sånn at hun fulgte kurven sin også etterpå, gikk gradvis opp mot gjennomsnittet til nå når hun blir 4. Nr 2 derimot har krysset alle kurver ila sine første 6 mnd, gått fra 3percentilen til over 90 :p så jeg er veldig spent på denne altså..

Går å venter på nr 2 nå(termin 16.jan), og hu er etter UL målene allerede større enn første mann. Hu har fulgt sin egen kurve på SF målene, men ikke på UL målene, UL målene ligger hun akkurat på gjennomsnittet. Er utrolig for forskjell det er på sine egne unger tilogmed! :)

Noen får bare små barn. Min datter var 2705 gram i uke 38 og lillebror i magen er målt til å være like liten. Legen på sykehuset konkluderte med at vi får små barn og sånn er det bare. Fikk ingen problemer med nr 1 og hu er ganske stor i dag. Hu er 2.5 år over 90 cm og 14 kg. Vi fikk dra på hotellet og dra hjem til normal tid sist. De regner med det samme nå og ingen er bekymret for str hans

Noen får bare små barn. Min datter var 2705 gram i uke 38 og lillebror i magen er målt til å være like liten. Legen på sykehuset konkluderte med at vi får små barn og sånn er det bare. Fikk ingen problemer med nr 1 og hu er ganske stor i dag. Hu er 2.5 år over 90 cm og 14 kg. Vi fikk dra på hotellet og dra hjem til normal tid sist. De regner med det samme nå og ingen er bekymret for str hans
Er det de sier her også, siden jeg bare var 2800 selv. Tror denne babyen blir den største av mine, dersom jeg får gå til termin hvertfall :) er på vekstkontroller hver 14. dag og legen er ikke bekymra så da er jeg fornøyd. Neste ktr er i uke 39, og så lenge har jeg ikke gått før ;)

Min var 2,8 kg til termin, litt dysmatur, så fikk litt ekstra oppfølging med blodsukker og mme da han ikke klarte å suge effektivt... Litt slapp og sliten. Fortsatt liten da :)

Back
Topp