Lite vektøkning baby 6 uker

Babynr3i2024

Andre møte med forumet
Hei, fikk barn nr 3 på mai og sliter med ammingen. Har bedret seg nå og jeg har melk. Fullammer. Men baby har kun gått opp ca 1 kg fra fødselsvekt nå på 6 ukers kontrollen. Går opp 150-200 g per uke, noe som er normalt. Men, baby er liten og veide under 3 kg ved fødsel.

Har fått god oppfølging og jeg har selv ammeerfaring på godt og vondt. Tungebånd og tungemotorikk er fint og sjekket (jeg er selv god på det).

Baby er sugesvak og har vært mye trøtt.

Følger sin egen persentilkurve og ligger nest nederst.

Føler så mislykket fordi min er tynn og andres babyer er tykke og gode.

Hva veide deres ved fødsel kontra 6 uker?
 
Så lenge vektøkningen er fin ville jeg ikke bekymret meg. Mine har vert sene med å legge på seg frem til vi starta med fast føde. 150-200 g i uka er jo veldig fint,virker som baby får det den behøver da :)
 
Mi var ein del mindre enn din ved fødsel, og hadde gått opp 740g på 6vekerskontrollen. Hs var fornøgd, og det var vi og. Følgjer eigen kurve, sjølv om ho ikkje er innanfor normalkurvene på percentilskjemaet. Nokon er små knøtt!
Håpar det går bra med dåke :)
 
Vår veide også under 3 kg ved fødsel, men så lenge baby legger på seg som den skal og følger sin kurve er alt i orden. Men jeg føler med deg, for har selv følt på det å ha et lite/nett barn (barnet er 2 år nå), og er vesentlig slankere enn andre barn på samme alder. Uten at hun ser tynn ut, faktisk. Hun er bare liten og nett og helt perfekt med å være seg selv. Barn er like forskjellige som oss voksne, så jeg vil ikke sammenligne henne med andre (selv om jeg hadde lett for å føle på det i begynnelsen) :)
 
Back
Topp