Lite tegn til graviditet...

Gullhøna77

Andre møte med forumet
Jeg er nå litt over 9 uker på vei, fram til nå har jeg hatt lite tegn. Har vonde pupper (siden uke 3), litt stikking, litt menssmerter og veldig sliten, men svært lite kvalme.Det blir jo sagt at kvalme er et sikkrt tegn på at alt som regel er bra Jeg blir bekymret, og tenker mye på om det lever eller ikke. Flere som har / hatt det slik? Skal til doktoren på første kontroll nå på tirsdag :)

alle svangerskap er veldig ulike da.
Da jeg gikk gravid med datteren min så hadde jeg ikke noen plager i det hele tatt. men denne gangen er jeg kjempe dårlig.så det er veldig forskjellig. Syntes du er heldig jeg som ikke er plaget med kvalme.

Føler meg jo heldig på en måte, bare den usikkerheten som tar overhånd om dagen. Dumt man må vente så lenge før man får vite om alt er bra... [:'(]

La oss håpe det stemmer [:)]

Hei Gullhøna.
Jeg er nå 16 uker på vei, og har fortsatt ikke vært kvalm eller kastet opp.
-Men jeg har hørt hjertet slå. [:)]
Ingen vits i å bekymre seg, med andre ord.
(Men så er det nettopp det vi ferskinger har lett for å gjøre, da. Jeg tror det er viktig å huske på at et svangerskap kan være så mangt, og at det meste er helt normalt.)
Jeg har fortsatt få graviditetstegn. For to uker siden sa jeg til sambo at "nå trenger vi ikke teste en gang til." Det var når vi hørte det lille hjertet slå[:D].
Lykke til videre i svangerskapet.

Er i uke 13, har ikke noe svangerskapstegn. Har vært fryktelig trøtt og har hatt økt hyppighet av migrene, det er det eneste. (Begge deler har gitt seg, så nå kjenner jeg ingen ting) Har ikke engang ømme pupper!
Har vært på ul 2 ganger (1 privat og en etter blødning) så jeg har selv sett at det er et sprell levende foster der inne, selvom svangerskapstegnene uteblir!

Min mor sier hun ikke har hatt kvalme eller noe sånt i noen av hennes svangerskap, så vi er vel noen som er så heldige at vi slipper det!

ORIGINAL: BflyW
Min mor sier hun ikke har hatt kvalme eller noe sånt i noen av hennes svangerskap, så vi er vel noen som er så heldige at vi slipper det!

Så morsomt. Det sier min mor også. Ingen ubehag overhodet. OK hun var litt fysen på rå kål[&:], men utover det ingen spesielle symptomer utover det.
Jeg bekymrer meg fordi hun gikk langt over tiden med min bror før han endelig ble tatt med keisersnitt. Hun skrek seg til keisersnitt med meg også, en dag på overtid.
Hvorfor ikke høre med din mor, Gullhøna77? Hvordan var hennes svangerskap?
Jeg tror nemlig de har rett i at lette svangerskap og raske fødsler er genetisk og derved til en viss grad arvelig.

Jaaaa har hatt og har det som deg. Iallefall i dette svangerskapet. Er livredd og føler at det kanskje er noe. Skal til jordmor fredag og da skal jeg høre hjertelyden.. Håper jeg roer meg mer da og at alt er som det skal.. Gruer meg endel også..

Lykke til videre til deg

ORIGINAL: Gullhøna77

Føler meg jo heldig på en måte, bare den usikkerheten som tar overhånd om dagen. Dumt man må vente så lenge før man får vite om alt er bra... [:'(]

Mitt første sv.skap hadde jeg ingen problemer, men det skal også sies at jeg var nærmere 17 uker på vei før jeg fant det ut!!!!! Kan tro det var et sjokk. Eneste tegnene jeg hadde var store pupper som var litt ømme og fryktelig trøtt. Koblet ikke det i det hele tatt siden jeg gikk på p-pilla[;)] Dro til legen for å finne ut om jeg hadde jernmangel jeg, og gjett hvem verden rastesammen for da?? 19 år gammel og ikke akkurat planlagt kan du si. Var meg det ja. Helt ufattelig, men vi reagerer jo veldig forskjellig på sv.skap da..... Du har nok ingenting å bekymre deg for Gullhøna77. Ønsker deg lykke til jeg og kos deg med at formen er så bra[:D]

Jeg synes ikke du skal være så bekymret for at du ikke er kvalm.
Vær heller glad for at du slipper.
Å være kvalm er heller ingen garanti for at alt er bra med den lille...
.... vi mistet forrige gang, og da var jeg om enn enn enda mere kvalm enn nå.
Vi er alle forskjellige, og kroppene våre reagerer forskjellig på hormonene i svangerskapet.
Bare vær utrolig glad for at du slipper slitsom kvalme!

Lykke til videre med svangerskapet!

Heisann!
Jeg er også 9 uker på vei nå, og har overhode ikke vært kvalm i det hele tatt! Legen sa at det var Veldig bra, og noe positivt, så det skal du bare være glad for:)

Back
Topp