Lite symptomer denne gangen.

Marielle

Flørter med forumet
Forrige graviditet med sønnen min var jeg konstant kvalm, så og si fra egget festet seg til jeg var 5 mnd på vei. Kastet aldri opp, men kunne ønske jeg gjorde det.
Jeg hadde en forferdelig jernsmak i munnen, og puppene var så ømme at jeg ikke kunne gå i trapper. Jeg var trøtt, sliten og hormonell.

Denne gangen? Litt småuggen om jeg ikke spiser ofte nok, men ellers er jeg i tipp topp form. Ingen ømme pupper, ikke noe rar smak eller andre symptomer. Føler meg ikke gravid engang. Men er jo skråsikker på at jeg er det. Merkelig. Er jo enda kort på vei, så kan jo komme etterhvert.
Håper nesten det, selvom det er veldig deilig å slippe :P

Noen som har både jente og gutt, som følte forskjell på svangerskapene?

Har jente fra før, hadde veldig lite symptomer med henne.

Syns det ofte virker som man oftere er kvalme når man venter gutter, ihvertfall den erfaringen jeg har gjort meg med folk jeg kjenner som har fått barn;)

Jeg har noen symptomer som kvalm, ømme pupper, stikkinger og sure oppstøt.. Men har ikke noen av disse symptomene sånn helt ekstremt, de bare er der liksom:p
Føler meg igrunn ikke så gravid jeg heller nei:P

Jeg har gutt fra før, og mener å huske jeg hadde mer symptomer da enn nå... Husker ikke når jeg ble kvalm da, men måtte iallefall spy om morgenen før frokost for å klare å holde på maten. Foreløbig går det bra denne gangen. Er ikke kvalm, ikke så ømme pupper eller noen spesielle symptomer. Men er sinnsykt trøtt! Kan ikke huske jeg var det sist, men nå har vi jo en 2 1/2 åring i hus da, så er ikke bare å hvile på ettermiddagen heller... Vet ikke om det er noen forskjell på jente-og gutte-svangerskap men, vi ønsker oss en av hvert kjønn, så håper på jente nå. Men blir selvsagt glade om det er en gutt til også! :-)

Sist hadde jeg nesten ingen symptomer baretrøtt tissetrengt og vonde pupper. Denne gangen har puppene vokst, ingenting annet. Så lurer på om dette blir noe av....

Jeg kunne sagt akkurat det samme for 2 dager siden, men igår kom kvalmen som kastet på meg! Og etter det har jeg vært konstant kvalm. Håper virkelig det ikke kommer til å fortsette slik i ukesvis! Ellers har jeg lite symptomer. Brystvortene har blitt litt ømme de siste dagene, og jeg blir litt raskere sliten enn før, men that's it.

Forrige svangerskap var jeg litt småkvalm i noen uker, men fungerte bra likevel. Jeg var utrolig trøtt og sove stort sett når jeg ikke var på jobb. Og puppene var utrolig ømme allerede før IKM, det var rett og slett vondt å ha på klær. Den gangen var det gutt, spent på hva som gjemmer seg i magen nå :)

Jeg merker ingenting på allmenntilstanden, er ikke kvalm eller trøtt. Ømme bryster fikk jeg tidlig så de har allerede vokst, noe som er heeelt greit  Merker ingenting ellers. Forrige svangerskap kom kvalmen ganske seint hos meg, lurer på om jeg var rundt 2 mnd på vei eller noe, men var ikke så mye jeg hadde da heller - det ble jente!

Her er det null symptomer endå.. Hadde mange og nok sist, så heilt greit at det lar vente på seg no...Einaste som eg begynner å kjenne kjem sigande er det svimmelheten.. Og det er ikkje noko kjekt...

mindre symptomer i begynnelsen hos meg også... eller at symptomene var mye svakere. men nå er kvalmen kommet for fullt, så om jeg var deg ville jeg ikke ønsket meg det hehe.sist var det også sånn at jeg fikk kjempevondt i puppene av å bare få ned trappa. men nå har jo puppene vært igjennom amming en gang før så er kasnkje ikke så mye som skal "gjøres inni dem" nå... hehe

Kun kvalm fra uke 8 - ca 10 sist GUTT
Denne gangen har jeg vært kvalm, hatt den ekle smaken i munnen og vært svimmel fra uke 3-4 

Alle svangerskap er forskjellig fra gang til gang, så jeg lar både troen på gutt og jente stå åpen.. En av delene blir det uansett.. 

Jeg hadde de samme symtomene som deg. I tillegg var jeg potte tett i nesen de første 7-8 månedene. Den gangen fikk jeg en gutt.
Denne gangen har jeg foreløpig bare tett nese, men det er jo ganske tidlig enda! Håper veldig at jeg slipper unna kvalmen denne gangen, var så å si sykmeldt fra jobb de første 5 månedene sist gang!

Forrige gang så hadde jeg nesten ingen symptomer, annet enn ømme bryster, og at jeg måtte tisse ofte..

Denne gangen er jeg helt vanvittig kvalm, ømme bryster, skikkelig mens smerter/murringer, trøtt...

Jeg fikk jente sist, så da blir det spennende å se hva det blir denne gangen :)

Back
Topp