lite spark

Novemberfrø❤️

Forelsket i forumet
Har nesten ikke kjent spark fra lille tulla idag.
har kjent noen få men er liksom ikke så mye som hun har pleid å sparke. Synes egentlig hun har blitt mer og mer rolig de siste 2-3 dagene. Har kommet med et par kraftige spark men har liksom ikke vært mye aktivitet..

Huff merker jeg blir veldig nervøs og redd.

Huff...Skjønner engstelsen din emoticon
Det kommer nok før du vet ordet av det.
Det kan jo være din lille huleboer går helt baluba om natta når du sover 
emoticon

*sladrer med moto2*

Gutt 2006
Jente 2010
Venter Gutt 2012

jeg hadde akkurat det spørsmålet for noen dager siden, og tenkte å spørre om det her, men plutselig ble lillegullet i magen veldig energisk igjen, så d går nok litt opp og ned :))

lille pia er fremdeles veldig rolig. synes ikke jeg kjenner samme aktivitetsnivå som jeg pleier. Ringte legevakta for en time siden og de sa jeg skulle prøve kald saft. problemet mitt er at tulla mi reagerer ikke på kaldt da jeg har spist mye is og drukke mye isvann gjennom svangerskapet. jeg er totalt hekta på isvann og isbiter.

Så skulle jeg se det ann en halv til 1 time om hun ble noe mer aktiv og hvis hun ikke ble det kunne jeg ta kontakt igjen og evt komme inn. eller vente og ta kontakt med fastlegen i morgen.
har vel kjent bevegelse to ganger på denne timen.

Det er visst veldig normalt både med litt mindre, og litt mer sparking disse ukene her. Mye på grunn av at de begynner å få søvnmønster :) Prøv å drikk et glass saft eller noe. Det pleier å hjelpe på her :)

Saft funker ikke :P jeg har vært hekta på iskaldt vann og isbiter. så hun bryr seg døyten om jeg spiser/drikker noe kaldt.

Men det hjalp å spise skikkelig middag. Tyder på at varm mat virker bedre en kald saft.

Fikk nå hvertfall et par goe spark, og jeg må ærlig innrømme at tårene trillet da, ble ganske lettet kan du si. gått nesten hele dagen uten noen spark. Så vi har ihvertfall fått litt aktivitet ifra henne
Så får vi bare følge med videre i morgen. for jeg fikk beskjed fra legevakt om å ta kontakt med legen dersom hun fortsatte å være rolig.

Men takk for gode ord jenter. Er så beroligende å høre at det er normalt. Førstegangs gravid og litt full av hormoner. så ble utrolig nervøs idag :(

Skjønner engstelsen, for jeg vet akkurat hva du mener. Lillegutt sparker vanligvis ganske kraftig, men i de siste dagen har det vært ganske stille. I går beg. det litt mer kraftig igjen. Jeg tror det er veldig opp og ned enda.

Ifølge jordmor så skal man ikke ha de helt store forventningene enda til å kjenne spart hver dag. Mener det var fra uke 28 man skulle kjenne det daglig.
Er ett par dager siden jeg selv har kjent spark nå, men bekymrer meg ikke noe særlig.Mye pga at jeg har morkaka på fremre vegg, og det tar imot en del spark ol, og hvis den ligger å sparker mot ryggen vil man jo heller kjenne lite.

jåsjenta skrev:
Ifølge jordmor så skal man ikke ha de helt store forventningene enda til å kjenne spart hver dag. Mener det var fra uke 28 man skulle kjenne det daglig.
Er ett par dager siden jeg selv har kjent spark nå, men bekymrer meg ikke noe særlig.Mye pga at jeg har morkaka på fremre vegg, og det tar imot en del spark ol, og hvis den ligger å sparker mot ryggen vil man jo heller kjenne lite.

nå skal det også sies at jeg har kjent spark siden uke 17. og har kjent spark daglig siden uke 19 og morkaka ligger bak mot ryggen min litt lavt men alikevel bak.
Men hun ble veldig aktiv etter middag og litt kos fra den kommende pappa. Og idag har hun sparket veldig fint :) så blir litt roligere når hun har begynt å sparke godt igjen ette rå ha vært litt mer rolig i 2 dager.
Men er god tå høre at andre har opplevd det samme. Er ikke bare bare å være gravid første gang. jeg har vært veldig lite bekymret i svangerskapet men ble litt bekymret for at noe skulle være galt når hun slutta å sparke. ble så akutt redd for å miste lille pia mi.
Men hun sparker jo nå så da er alt i orden :)

Her hos meg er det full fest hver natt , men er ganske så rolig på dagen, så kan jo være at babyen er våken når du sover

Back
Topp