Lite spark i uke 27?

Luxx

Glad i forumet
Etter å ha mistet flere ganger er jeg veldig paranoid av meg og merker fler og fler forteller meg at nå bør jeg kjenne noe snart støtt og stadig men i de siste to dagene er det veldig minimalt. Kjenner romstering, par blære "støt" og spark på kvelden men tidligere har hun vært aktiv på dagen også. Blir veldig påvirket av folk i rundt meg. Trenger noen oppmuntrende ord, flere som har det slik? ( har også morkaken forann)

Jeg har morkaken foran også, og kjenner ikke alltid ordentlige spark. Jeg er 27+6, og kjenner ofte bare romstering om han snur seg med bena mot min rygg. Men om du er veldig bekymret bør du ta en tlf til føden. :-) Bedre med en sjekk så du kan senke skuldrene. :-)

Jeg har kjent mindre noen uker nå fordi den har flyttet på seg. Men kjenner bevegelser hver dag allikevel. I går kveld hadde den lille turnoppvisning igjen :) Er du bekymret så spis litt, drikk litt saft og legg deg ned i 1-2 timer. Da skal du ligge uten noen forstyrrelser og bare følge med på babyen :) også syns jeg du skal være kritisk til det du hører av andre enn jm/lege. Ja du skal kjenne daglig liv, men kjenn mer på magefølelsen din ;-)

Enig med det som blir sagt her. Er du bekymret så da kontakt:) Kanskje blir du mer rolig om du får sett at alt er fint:)

Med største sannsynlighet så går nok dette helt fint. Det er faktisk så stor sannsynlighet for at dette skal gå bra, at om to-tre måneder så har du jammen meg en liten baby i armene dine:)

Håper uroligheten forsvinner - enten av seg selv eller av at du får en fin bekreftelse på at alt er ok! Ikke kjekt å går rundt å være bekymret!!

Det går veldig opp og ned her. Han kan være ganske rolig i to dager men så tar han det igjen de neste dagene. Da blir det så ille at det er umulig å sove om natta osv. Så jeg nyter de rolige dagene nå og får sove godt.

Men du skal ikke bekymre deg i hjel og da er det bedre å ringe føden en gang for mye enn for lite. Jeg gjorde der i forrige svangerskap og var på sykehuset ca 1-2 ganger i uke fra uke 26. Var veldig betryggende når jeg var så urolig.

Ringte føden en dag jeg også. Ble roligere bare av å snakke med jm der, gjorde som jeg skrev over her og pratet med jm igjen. Det er mye bedre å ringe om man er bekymret og i hvert fall få prate med de, enn å gå rundt og føle at man ikke kjenner nok, for da gjør man ikke det heller. Men det er også helt vanlig med litt variasjoner ;)

Ja det er bedre å ringe en gang for mye. Mine syv har vært veldig forskjellig i magen. Noen har vært snurrebass og andre har vært ekstremt rolige. Minstemann pjusket bare i magen og jeg ble ofte litt bekymret. Men var en meget vital baby og er i dag en aktiv gutt på 1 år og 9 mnd :-)

Spark ska ikkje avta, men kan endra litt mønster. Hadde absolutt tatt ein telefon te føden :)

Ja har selvfølgelig merket liv men veldig endringer i møster men ser at flere opplever det samme. Kjenner mer på kveld, og noe dult og romsteringer på dagen. Men får høre hjertelyd den 3 så om ikke ting endrer seg ringer jeg nokk:)

Hadde samme bekymring for et par uker siden. Er nå I uke 29 og jeg "savner" at han var litt roligere :) jeg ringte forresten jordmor , så hun beroliget meg.

Er man aktiv så blir babyen rolig også. De sovner av det og er derfor babyer liker best å sovne i bevegelse.

Back
Topp