Lite søvnbehov.

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Har en på 3 år som hele veien har hatt lite behov for søvn. Vært vanskelig å legge for dupp og til natten.
Dagene hvor han har sovet dårlig, lite, vært våken flere timer på natt preger han, blir sur, tåler lite.

Flere med lignende opplevelser? Blir det bedre?
Eller bare er han sånn?

Prøver å roe ned i god tid, lese bok, ikke lese men ha det mørkt Og være stille.
Går vi ut tar det ikke lang tid før han vil ha oss på rommet. Slitsomt.

Vi har også en sånn en.. han er bare ett år da, så jeg vet ikke noe om hvor lenge dette vil vare, men han har vært sånn siden fødsel. Han har også ett veldig stort behov for nærhet, og for meg virker det som disse tingene henger sammen. Kan ikke sove uten å holde i hånda, eller annen form for nærkontakt, det gjelder også i bil...

Vi har også en sånn en.. han er bare ett år da, så jeg vet ikke noe om hvor lenge dette vil vare, men han har vært sånn siden fødsel. Han har også ett veldig stort behov for nærhet, og for meg virker det som disse tingene henger sammen. Kan ikke sove uten å holde i hånda, eller annen form for nærkontakt, det gjelder også i bil...

Nei, han sovner kun hvis en av oss er på soverommet med han.

Hørt det er så lang prosess med å få og at man må bevise at man har prøvd alt annet først?
Jeg forklarte fastlegen min ( mine barn og jeg har samme fastlege ) situasjonen - at min mellomste - og minsten hadde vansker med å sovne om kvelden og deres mindre søvn gikk ut over deres konsentrasjon i barnehagen.
Så fastlegen skrev ut Melatonin til dem.

Jeg forklarte fastlegen min ( mine barn og jeg har samme fastlege ) situasjonen - at min mellomste - og minsten hadde vansker med å sovne om kvelden og deres mindre søvn gikk ut over deres konsentrasjon i barnehagen.
Så fastlegen skrev ut Melatonin til dem.

Takk! Verdt et forsøk da.

Back
Topp