Lite søvn

Petite bump

Andre møte med forumet
Bare lurer om det er flere i samme situasjon… mini har sovet maks 3,5t om natta før nytt måltid, og jeg har vært fornøyd med å få noen timer søvn sammenhengende. Men etter han bikket 3mnd så våkner han heeele tia. Noen ganger er det luft i magen, andre ganger for å spise eller generelt uro. Har fast leggerutine, så det er ikke der det ligger. Er det en greie rundt den alderen ift utviklingssprang og slikt? Noen som har erfaring med det? Han er 3,5 mnd nå, og han er opptatt med å både rulle rundt på magen og har oppdaget hendene for lengst. Travel type som vil opp og fram:)

Babyn vår har siden fødsel sovet mye og vært veldig harmonisk. Så kom det en periode rundt 3mnd, der han våknet ekstremt mye hver natt. Jeg fikk svært lite søvn da, og fungerte særdeles dårlig på dagtid :king men denne perioden gikk over etter 3 uker ca. Nå er han 4 mnd.

Vi har også opplevd en endring i søvnmønsteret etter at babyen fylte 3 mnd. Han har alltid sovet gjennom natten. Som nyfødt spiste han hver 3. time, men etter noen uker begynte han å sove en lang økt på 6-7 timer uten å spise. Dvs han sov gjennom natten (12 timer) med bare 1 måltid. Luksus, spør du meg. :)
Men nå den siste uken er han plutselig sulten hver 3. time om natten, og spiser mye ca kl 22, kl 1 og kl 4. Han beveger seg MYE i søvn og vekker meg, noe som han ikke gjorde før. Håper dette bare er en forbigående periode, fordi jeg er helt utslitt.

Her har junior sovet natten igjennom med ett nattmåltid (sover inntil uansett, så merker ikke særlig til det), men i det siste (er strakt 4 mnd) har han vært sutrete og utilpass hele natten. Spent på hvordan det går

Her er ofte de lengste søvnperiodene 2,5 time, har hendt at han har sovet 3 og 4 timer, men kan telle på én hånd de gangene det har skjedd. Ellers våkner han gjerne hver time etter 4-6 en gang :dead: Men han har vært sånn fra starten av da! Syns noen netter er ganske bra, også kommer det alltid noen dårlige etterpå:p

Her er guttungen straks 4 mnd, og han har sovet kun en lang strekk på maks 3t på kvelden siden før han var 3mnd (19.00-22.00 ca). Etter det har han våknet hver time/halvannen gjennom natten og sov generelt VELDIG urolig slik at jeg selv ikke sovnet. Ble så ille at mannen måtte være hjemme fra jobb flere ganger så jeg kunne sove. Siste uka har det kanskje blitt litt bedre på natta, med 2t før han våkner igjen. Håper på bedring snart!

Mye styr her også for tida. Både dag og natt. Har ofte dager hvor hun bare sover 20-40 min av gangen på dagen, så føler ofte jeg knapt har vært på do og drukket et glass vann før det er på an igjen :dance018 En del styr på nettene også, så ender ofte med å ta henne over i vår seng så jeg kan amme liggende. Er det eneste som hjelper. Da får i alle fall jeg sove litt selv om hun spiser og er våken o_O

Her er guttungen straks 4 mnd, og han har sovet kun en lang strekk på maks 3t på kvelden siden før han var 3mnd (19.00-22.00 ca). Etter det har han våknet hver time/halvannen gjennom natten og sov generelt VELDIG urolig slik at jeg selv ikke sovnet. Ble så ille at mannen måtte være hjemme fra jobb flere ganger så jeg kunne sove. Siste uka har det kanskje blitt litt bedre på natta, med 2t før han våkner igjen. Håper på bedring snart!
Akkurat sånn har vi det og! Har ingen mann som tar over så kjenner det begynner å tære på. Får bare håpe det snart blir noen lengre soveperioder.

To dårlige netter på rad her, i går våknet han hver time, men var iallefall fornøyd med puppen. I natt derimot, våknet 02 og ikke snakk om at han skulle sove igjen! Ble bare meg og mer sint av å ligge i senga. Sto opp, ga mat, skiftet - ikke det minste trøtt! Prøvde å legge oss igjen, ikke snakk om. Sto opp igjen, samme runde, prøvde å legge oss, nope. Sovnet endelig, NÅ kl 08:30. Vært våken i hele natt. Ikke hatt smerter fordi når jeg har tatt han opp har han vært fornøyd med en gang…

Baby snart 4,5 mnd her. Mange flere oppvåkninger på natta. Sovner heldigvis igjen etter litt mat, men jeg bruker mye mer tid på å sovne. Også vil han helst ligge tett inntil.

Kjennes såååå! Her har lille sovet 6timer hver natt i strekk. Men plutselig forandring….. Så er vi over på lys våken baby. Sovnet tidligst 23/00. Og sover kanskje 2timer, så på ann igjen…. Spiser mye på kvelden. Denne perioden er tøffere en starten jo. Desperat etter søvn

Enda en natt. Junior sovnet litt etter 20, våknet rett før 23. Ikke snakk om å sovne igjen. Ingenting som hjelper

Vi er over på samsoving nå halve natta for når mini våkner i to-tretida for mat er det blitt helt umulig å legge han tilbake i egen seng, han er lys våken og kjører fullt show med hyl og skravling:wtf: Savner tilbake til sånn det var før når han sov gjennom alt:angelic:

Vi også har hatt en gutt som har sovet veldig bra helt fra start, men blitt litt endring når vi nærmet oss 4 mnd. Plutselig våkner han i ett sett gjennom hele natten, og jeg har endt opp med å la han sovne på puppen og samsove deler av natten. Som resulterer i masse gulping og bæsjing på natta, som igjen vekker han :spitoutdummy: Vet fra nr en at det går over etterhvert, men hardt mens det står påo_O

Back
Topp