Lite søvn!

Mariah94

Første møte med forumet
Heei :)
Jeg er gravid i slutten av 7 måned og sover ganske lite om natten. Bare i natt sov jeg kun 1 time.
Er det noe som kan hjelpe mot dette? Eller kan det være en grunn for dette?

Mvh.

En som savner å sove :P

Hei!
Det er mange gravide som strever med å få sove, og det går jo selvsagt ut over det meste!
Nå sier du ingenting om hvorfor du ikke får sove. Har du ubehag/ vondter i kroppen? Ligger du og tenker masse? Evt på hva? Bekymrer du deg for fødsel? Når legger du deg? Sover du på dagen?

Med andre ord; send meg gjerne en liten oppdatering, så kan jeg kanskje gi deg et bedre svar

Mvh jordmor Grethe.

Det er det som er det rare.. Jeg har ingen grunn til at jeg ikke får sove...Ligger ikke å tenker på noe, sover ikke om dagen.. Bekymrer meg for fødselen ja, men har ikke tenkt på det.. Legger meg i 00.00 tiden.. Noen dager litt senere..

Hm... jeg skulle gjerne ha gitt deg et lite trylletriks :goodnight men så enkelt er det dessverre ikke! Kanskje du kunne prøve å ikke tenke så mye på hvor mange timer du sover, det er ikke alltid at antall timer står i forhold til hvor opplagt du føler deg.
Som sagt, mange gravide har problemer med å sove, eller sover mye mer enn de pleier.
Der trenger overhodet ikke være noe som helst galt - sannsynligheten er vel stor for at der foregår så mye tankearbeid oppe i hodet ditt, at du faktisk ikke klarer å få kroppen til å slappe av.
Snakk litt med jordmoren din om det, om der er bekymringer rundt fødselen, så kan kanskje hun bidra til at du lettere kan roe ned.

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe

Hm... jeg skulle gjerne ha gitt deg et lite trylletriks :goodnight men så enkelt er det dessverre ikke! Kanskje du kunne prøve å ikke tenke så mye på hvor mange timer du sover, det er ikke alltid at antall timer står i forhold til hvor opplagt du føler deg.
Som sagt, mange gravide har problemer med å sove, eller sover mye mer enn de pleier.
Der trenger overhodet ikke være noe som helst galt - sannsynligheten er vel stor for at der foregår så mye tankearbeid oppe i hodet ditt, at du faktisk ikke klarer å få kroppen til å slappe av.
Snakk litt med jordmoren din om det, om der er bekymringer rundt fødselen, så kan kanskje hun bidra til at du lettere kan roe ned.

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe

Back
Topp