Lite søvn og lite energi

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Noen fler som har begynt å få søvnproblemer?

Nå er jeg en type person som våkner av den minste ting og nå er alt plagsomt når jeg skal sove; snorkende mann, fugler som kvitrer intenst, dagslys om natta, vondt i bekkenet når man beveger litt på seg, baby som har turning inni magen halve natta og uendelig mange tisserunder (blæra kan ikke være større enn en peanøtt nå!):shifty: når det er morgen føler jeg at jeg har vært mer våken enn å ha sovet. Har heldigvis to dager i uka å ta igjen litt søvn på, så jeg kommer meg på jobb i arbeidsdagene, men har jo så lite energi på jobben da...

Dette begynner å bli et skikkelig problem:wideyed: jeg vet at jeg klager og syter nå, for det finnes de med verre problemer men akkurat nå er dette noe som gjør gravidhverdagen tung og slitsom:(

Jeg har det ganske likt!
Er super sensitiv for lyder for øyeblikket; mannen snorker intenst, 2åringen kan godt finne på å våkne iløpet av natta, naboen liker å kjøre med scooter utforbi soverommet, må spise og tisse iløpet av natta osv. Sykt irriterende og slitsomt! I tilegg har jeg ekstremt lavt blodtrykk som gjør at jeg er ekstra sliten i tilegg :-(

Kan ikke si du klager mye nå fordi andre gravide har det kanskje verre; å ikke få nåkk søvn over lang nok tid er utrolig ødeleggende og kan føre til nedstemthet og depresjoner! Så du har ALL grunn til å klage!

Har du prøvd ørepropper eller hørre på behagelig musikk? Dette gjør at jeg verfall våkner mindre iløpet av natts :-)

Høres ut som et kjent problem.
Her er d å vanskelig å få sove, pga en del kvalme som er tilbake, vondt bekken. Det er varmt osv.

Alle har det jo forskjellig når man er gravid. Alle "reagerer" forskjellig på alle hormonan som det nok er overflod av nå. Og noen har få og andre har mye plager!
Vil ikke kalle det for å klage men heller å dele få snakket ut om frustrasjon
Å være gravid er fantastisk, men det kan følge meg mange ting som ikke er like fantastisk.

Jeg har det ganske likt!
Er super sensitiv for lyder for øyeblikket; mannen snorker intenst, 2åringen kan godt finne på å våkne iløpet av natta, naboen liker å kjøre med scooter utforbi soverommet, må spise og tisse iløpet av natta osv. Sykt irriterende og slitsomt! I tilegg har jeg ekstremt lavt blodtrykk som gjør at jeg er ekstra sliten i tilegg :-(

Kan ikke si du klager mye nå fordi andre gravide har det kanskje verre; å ikke få nåkk søvn over lang nok tid er utrolig ødeleggende og kan føre til nedstemthet og depresjoner! Så du har ALL grunn til å klage!

Har du prøvd ørepropper eller hørre på behagelig musikk? Dette gjør at jeg verfall våkner mindre iløpet av natts :)

Huff er ikke lett å være sensitiv for lyder når man skal sove :facepalm: ja har prøvd ørepropper, som fungerte litt, men synes følelsen av å ha noe inni ørene er ubehagelig. Kan være vanesak da.. Men så har såklart dattera mi funnet ut at det var morsomt å rive disse sunn så må kjøpe nye:sour: rolig musikk har jeg ikke prøvd..må isåfall være før man skal sove :) takk for tips!

Kjenner veldig godt til lite og til tider null søvn. Har ei på 11 mnd som sover veeeeldig dårlig. Havner som regel opp i senga vår når vi legger oss og da er hun ei loppe som turner og styrer mens hun sover, eller kan finne på å være lys våken :P kombinasjon lite søvn , gravid , bihulebetennelse og fulltids arbeid som frisør er biiiiittelitt slitsomt for tiden. Men er bare å bite tennene sammen :P

Jeg sliter med å sove på natten, og det er først på morgenen eller utpå dagen at jeg klarer å sove ordentlig godt! Får vondt i ryggen av å ligge, og bbhugme puta mi hjelper ikke så mye på akkurat det kjenner jeg.. Utrolig slitsomt! Men skal til legen neste uke, kanskje hun har noen tips for ryggplagene mine :-)

Back
Topp