lite næring i melka??

StorkNebb

Elsker forumet
Er dette egentlig mulig??????
Jeg fatter ikke- gutten min ammer ofte!
På morgen og kveld ammer jeg en gang i timen, på natt aldri lenger enn hver tredje time.
Likevel legger han på seg bare akkurat det han må, og han ligger helt nederst på vekt- grafen hos hs..

Han har i det siste vært urolig i perioder på kveld og dag, og det er bare puppen som roer han...
Jeg har jo overproduksjon av melk da, men..

Noen som vet?

Svigermora mi hadde ikke næring i melka si. Fikk det bekreftet hos legen, men vet ikke hvordan de testet det. Så hun amma og amma men ungen var like sulten, selv om hun hadde mye melk. Så hun måtte kutte det ut og kun gi flaske.. Men det er svært få som opplever dette, er ikke sikkert det er det som er problemet hos deg.

Håper du finner ut av det og at det ordner seg for dere!
Lykke til[:)]

Får babyen tømt puppen ordentlig da? Kanskje du ikke kommer inn til den fete melka som er sist i puppen? Kan jo prøve å pumpe ut den første melka?

ORIGINAL: Mamiso

Hmm, det er nok ikke noe i veien med melka di altså, den er jo skreddersydd for nettopp din baby[:D][:)]
Husk at den grafen som hs har er laget etter målene til babyer som får mme! *leste dette i "mamma for første gang av Gro Nylander" *

Så lange han legger på seg akkurat det han må, så er jo det bedre enn at han legger på seg for lite. Jenta mi la kjempelite på seg, 95 gram på 10 dager, å jeg har masse masse melk. Jeg fikk vite at grunnen kunne være at hun hver amming bare fikk i seg masse tynn melk, den som kommer i starten, fordi jeg hadde så masse av denne!
så det jeg gjorde var å følge oppskriften på ammehjelpen for overproduksjon, slik at hun fikk i seg den fete ettermelken[:)] Dette hjalp her, nå legger hun på seg ca 150 gram i uken[:)]

Link til "oppskriften" :

http://ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=43

Å husk, tvilen er ammingens største fiende[;)]

Håper dette kan hjelpe deg:) å MASSE lykke til! Jeg vet hvordan du har det[:)]

kan bare signere denne..

ammehjelpen er bare helt fantastisk!! [:D][:D]

ORIGINAL: Mamiso

Hmm, det er nok ikke noe i veien med melka di altså, den er jo skreddersydd for nettopp din baby[:D][:)]
Husk at den grafen som hs har er laget etter målene til babyer som får mme! *leste dette i "mamma for første gang av Gro Nylander" *

Så lange han legger på seg akkurat det han må, så er jo det bedre enn at han legger på seg for lite. Jenta mi la kjempelite på seg, 95 gram på 10 dager, å jeg har masse masse melk. Jeg fikk vite at grunnen kunne være at hun hver amming bare fikk i seg masse tynn melk, den som kommer i starten, fordi jeg hadde så masse av denne!
så det jeg gjorde var å følge oppskriften på ammehjelpen for overproduksjon, slik at hun fikk i seg den fete ettermelken[:)] Dette hjalp her, nå legger hun på seg ca 150 gram i uken[:)]

Link til "oppskriften" :

http://ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=43

Å husk, tvilen er ammingens største fiende[;)]

Håper dette kan hjelpe deg:) å MASSE lykke til! Jeg vet hvordan du har det[:)]

Takk for kjempegode tips!!!
Dette skal jeg prøve!!!

Back
Topp