Lite/mye liv

Chrina89

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg er førstegangs, så kan godt hende jeg bekymrer meg mye mer enn jeg egentlig burde. Men er det vanlig at man noen dager kjenner veldig lite liv i forhold til andre dager?
På kvelden pleier jeg å kjenne mye liv, men i går kjente jeg ingenting. Jeg måtte legge meg på magen for å i det hele tatt kjenne noe, men det var det veldig lite og veldig svakt. Når jeg ligger på magen så pleier jeg å kjenne det veldig godt..
Jeg er 24+6 i dag. Burde jeg være bekymra eller er det helt normalt?

Jeg har opplevd det samme, er like langt som deg. Hos meg har det vært rolig i en dag, og så har han vært like aktiv igjen dagen etterpå, så har liksom blitt beroliget av det... tror det er normalt på denne tida i svangerskapet!
Kan være lurt å ta kontakt med legen for å høre hva du bør gjøre hvis det er mer enn en dag med lite liv, særlig når babyen har et mønster du er vant med!

Det er helt normalt. [emoji173]️
Noen ganger sparker babyen inn i kroppen og ikke ut mot magen.

Om du er bekymret syns jeg du skal ta kontakt med JM og få en ekstra sjekk. [emoji5]

Frem til uke 28 har ikke fosteret fått et regelmessig søvnmønster enda, så da er det helt normalt :) Etter uke 28 bør en begynne å tenke over når lille er aktiv, og se etter et mønster. Om det da blir endringer bør en ta kontakt med føde/jm.

Heilt normalt, ungen kan snu seg i ein vinkel du ikkje kjenner så godt :)

Se på kjennliv.no, der er det masse nyttig informasjon [emoji4]
Mener jeg fikk beskjed av jordmor om at man skal kjenne daglig bevegelser fra uke 24, og ta kontakt med føden om det er mindre bevegelser eller du er usikker. Bedre å ta kontakt en gang for mye enn for lite!

Tusen takk for svar! Da ble jeg mye roligere [emoji4] Skal til jordmor i morgen uansett, så får høre litt med henne da.

Jeg er 23+5 og for noen dager siden hadde jeg to dager hvor jeg kjente veldig lite liv i forhold til mange dager med mye aktivitet før. Så ble det plutselig mye aktivitet igjen heldigvis :) Var veldig bekymra selv, selvom jeg egentlig vet at det er normalt på denne tiden.

Er eller har du vore meir aktiv/gått meir dei dagane du kjenner mindre liv? For meg er det ofte slik at den vesle held seg meir i ro når eg beveger meg, og dersom eg då har hatt ein svært aktiv dag, har den vesle ofte ein rolig dag der eg ikkje kjenner så mykje. Så er det omvendt når eg sjølv tek det meir med ro. :) Er 23+1.

Samme her. Noen dager er det full rulle og andre dager er det mindre. Tror nok det har litt med hvor mye aktivitet jeg er i/ hvordan baby ligger/ og kanskje noe med at jeg har morkaken fremme.

Jeg kjenner det er liv men de dagene det er mindre aktivitet må keg kanakje legge meg på ryggen en stund før jeg kjenner det:-)

Back
Topp