Lite motivert for jobb...

Januarmamma87

Elsker forumet
Januarlykke 2016
Merker mer og mer utover høsten at jobben kommer langt bak på prioriteringslista mi. Misforstå meg rett, har enn så lenge ikke vært borte en eneste pga. graviditeten, men har ikke mye lyst å gå på jobb heller. Var slik sist graviditet også, mye sliten, men ikke nok til at det rettferdiggjorde noen sykemelding. Merker samme tendensene denne gangen. Litt kipt siden jeg er lærer (ungdomsskole), og bør være forberedt og engasjert ovenfor elevene:-/ Liker klassene, så stort sett godt humør når jeg har dem, men det var denne planleggingen da... Og prøverettingen....

Bare 10 uker igjen til juleferie! Teller ned som bare det, og gleder meg hver gang det er heldagsprøver, for da kan jeg sitte prøvevakt istedenfor å undervise:-P

Har så mye som burde blitt gjort hjemme, så ville heller brukt tiden min "fornuftig". Blir alt for hjemmekjær og redebyggende når jeg er gravid;-)

Kjenner følelsen, har ikke veldig mye motivasjon til å gå på jobb om dagen jeg heller. Hvis ikke det hadde vært så vanskelig å få vikar, hadde jeg nok hatt en delvis sykmelding for å hente meg inn igjen. Tror nok ikke jeg ender opp med annet enn å jobbe fullt frem til jul, vet hvor slitsomt det er å være alene og det klarer jeg ikke utsette kollegaen min for.

Jeg er jo delvis sykemeldt pga bekkenet, og vet at reelt sett klarer de seg uten meg på jobb kapasitestmessig, men det er enda en del kunnskap som egentlig bare finnes i mitt hode som jeg skal overføre, så jeg holder ut, men motivasjonen synker stadig, og særlig når jeg stadig oplever at vi er overbemannet på den typisk TRAVLE tiden av måneden, så tenk deg da den ikke-travle... sist måned tok en av de andre noen dager ferie den perioden, så var i i det minste bare to som lette etter noe å gjøre...